Bij ontsluiting vliezen breken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Laura026, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura026

Laura026 Lid

16 aug 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk een kort vraagje.

Volgende week ben ik 39 weken zwanger van mijn tweede kindje en gaan ze kijken of ik al ontsluiting heb, zo ja gaan ze meteen mijn vliezen breken en anders kijken wanneer ik kan worden ingeleid dmv balloncatheter.
    Nu werkt mijn man fulltime.
    Ik vroeg me af wat jullie mening is, zou jullie man mee gaan naar de afspraak wbt het checken van de ontsluiting en indien er ontsluiting is de vliezen dus worden gebroken?
    Hoe snel zouden de weeën kunnen komen (of de geboorte van het kindje) na het breken van de vliezen? Volgende week is het namelijk erg druk op zijn werk (veel mensen zijn vrij ivm carnaval en hij werkt dan elke dag van 7 tot 7.
    Ik hoor graag jullie mening.. Alvast bedankt :)

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Hij zou van mij niet mee hoeven te gaan, maar ik zou wel willen dat hij goed bereikbaar is en dat hij elk moment weg kan van z'n werk (of indien mogelijk: thuis werken).
    Is er een reden dat ze je vliezen al gaan breken of dat ze een datum plannen voor inleiding? Als het voor je man heel moeilijk wordt om vrij te krijgen (wat m.i. geen issue zou mogen zijn), zou je het misschien nog een paar dagen kunnen uitstellen als er geen medische noodzaak is.

3. Laura026

Laura026 Lid

16 aug 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie :)
    Ja, de reden is te veel groeiachterstand van de kleine (hij groeit al eventjes niet veel meer, is nu ongeveer 2400 gram, moeten na de bevalling ook in het ziekenhuis blijven). En zelf heb ik op dit moment ook een ontstoken nefrodrain die er dus uit moet.

4. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou mijn man meenemen. Ze weten op zijn werk ook al langer dat hij rond deze tijd vader zou worden. Dus daar hadden ze ook rekening mee kunnen houden. Carnaval lijkt me toch iets minder belangrijk dan een bevalling.

5. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Toevallig heb ik volgende week ook een afspraak staan en gaan ze ook kijken of de vliezen eventueel gebroken kunnen worden. Mijn man gaat mee, maar gelukkig is hij ook in de gelegenheid om die dag even weg te kunnen van zijn werk.
    Ik heb ook geen idee wanneer ze dat doen namelijk, hoe het verder in zijn werk gaat, dus vind ik het toch wel handig dat hij er dan gewoon bij is :)

Spannend is het wel hè! :D

6. Laura026

Laura026 Lid

16 aug 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Toevallig inderdaad, ik zie dat we ook dezelfde uitgerekende datum hebben. Dat is toevallig.
    Weet jij of je moet blijven nadat ze je vliezen gebroken hebben? En of de kans groot is bij een tweede zwangerschap je bij 39 weken al wat ontsluiting hebt?

Bij mijn eerste ben ik ook ingeleid met als reden pre eclampsie. Dat was met 38 weken en 2 dagen, toen was ik al opgenomen in het ziekenhuis en had toen nog geen ontsluiting dus kreeg toen eerst een balloncatheter savonds, snachts kreeg ik weeën en sochtends om 8u had ik 4cm ontsluiting, braken ze me vliezen terwijl ik al aan het weeën infuus lag en toen kwamen de weeën ineens heel snel achter elkaar.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mag je nog wel naar huis dan als de vliezen worden gebroken? Want dat lijkt me eigenlijk van niet, zeker omdat je medisch bent..

Dus ja, ik zou dan willen dat mijn man meeging.

Sowieso is het voor de werkgever van je man ook gemakkelijker om nu iemand te regelen voor die dag en de volgende dagen, dan dat hij dat ter plekke à la minute vervanging moet regelen..

8. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ha, dat meen je niet, bij de eerste ben ik ook ingeleid vanwege pre eclampsie. Het opwekken werkte alleen niet, waardoor het uiteindelijk een keizersnee is geworden.
    Ik denk zelf dat je moet blijven na het breken van de vliezen. Ik heb inderdaad wel gelezen dat er vaak wel al iets gaande is bij een tweede zwangerschap, maar ja, dat zegt ook weer niets natuurlijk.
    Rommelt het verder wel al wat bij je? En voelt het verder ook anders dan de eerste zwangerschap?

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik zou bij alle vier ingeleid gaan worden met 37 weken

bij de eerste bevallen met 36.3 en bij de tweede met 36.5, spontaan gebroken vliezen, weeen kwamen echter niet. dus na een aantal uur toch wee opwekkers om de bevalling in gang te zetten.

bij de derde wel tot 37 weken gelopen, ik had 2 cm ontsluiting ze hebben mij meteen de vliezen gebroken en wee opwekkers gegeven, 7 uur later is ze geboren.

mijn vierde had ik flinke weeen met 36 weken, hij is geboren met 36,1 , toen ik kwam had ik 3 cm, 2 uur later 5 cm en nog eens een uur later 6 cm vliezen wouden ze echter niet breken, de baby was nog niet ingedaald, na 2 uur nog steeds 6 cm, na 3 uur ook en na 4 uur ook.... toen wou ze toch voor de zekerheid nog eens voelen of het echt nog steeds 6 cm, toen brak ze per ongeluk de vliezen met de vingers, er werd een verpleegkundige bijgehaald terwijl zij met haar vingers nog down there zat om het gat te dichten, de verpleegkundige drukte de baby naar beneden terwijl zij voorzichtig haar vingers eruit haalde, 10 minuten later mocht ik persen want ik had volledige ontsluiting,

het kan echt super vlot gaan, maar ook langzaam verlopen,

ik weet van mijn man dat hij zijn werk zou afbellen.

10. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ts, ik ben wel benieuwd hoe het met je gaat, en of je al meer weet?

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Eerste: vliezen braken, meteen weeën.
    Tweede: vliezen braken, krampen, halfuur erna weeën.

Deel Deze Pagina