Goedemorgen allemaal, ik heb een klein vraagje, ik ben 20 febr 2008 bevallen van een prachtige zoon, onze 2e. Nu was ik voor mijn bevalling ervan overtuigd dat het bij 2 kinderen zou blijven. Maar sinds de bevalling loop ik met een knoop in mijn maag. Ik zou zo graag nog een keer zwanger willen zijn. Alles is zo verschrikkelijk snel gegaan vanaf het moment dat ik met de pil ben gestopt. Ik mis alles heel erg. Mijn buik, de spanning, de bewegingen en zelfs de verloskundige. Een schat van een mens. Daarbij komt ook nog dat het afsluiten van de kraamtijd, vanwege omstandigheden, door een andere verloskundige is gebeurt. Iets wat ik ook wel heel moeilijk vond. Ik moet er niet aan denken dat ik nooit geen controles meer zal hebben. Kon ik alles nog maar een keer overdoen. Tevens spookt het idee van een derde door mijn hoofd. Ik kan me er moeilijk bij neerleggen dat deze schat de laatste zal zijn. Mijn man snapt er helemaal niets van. Die krijgt zowat een rolberoerte van de gedachte aan een derde. Is dit voor iemand herkenbaar? Ik kan het gevoel maar niet van me afzetten. Ik hoop dat iemand dit gevoel herkend, en dit met mij wil delen. Alvast bedankt. Groetjes van Anna
Ik heb dat gevoel ook nog wel een beetje en wel sterker gehad ook. Maar stel dat jullie nog voor een 3e gaan, dan wacht je daar toch nog wel even mee? Wie weet denk je er over een tijdje anders over. Ik zou het jezelf niet "verbieden" en gewoon afwachten hoe het in de toekomst gaat voelen...
Nee, ik denk nu zeker nog niet over een derde, pas als deze kleine in ieder geval 3 jaar is, want het leeftijdsverschil zoals het nu tussen de eerste en tweede is beval me prima. Hetgene wat me zo verbaasd of waar ik redelijk van ondersteboven ben is alle emoties die nu los zijn gekomen aangezien ik behoorlijk nuchter van aard ben. Ik had van mezelf nooit gedacht dat ik zo'n "moederkloek" zou zijn en dat het hebben van 2 gezonde kinderen me zoveel blijdschap zou brengen. Daar komt dan ook nog bij dat ik er nooit bij stil gestaan heb dat ik me zo "leeg" zou voelen na de bevalling. Beide zwangerschappen waren super. Al heb ik bij de tweede met 38 weken nog wel een flinke griep en buikgriep gehad waardoor ik in het ziekenhuis heb gelegen vanwege uitdroging, maar zelfs dat zou ik er zo weer voor over hebben. Ook is de bevalling razndsnel gegaan waardoor ik het gevoel heb 3/4 gemist te hebben. Daar baal ik ook wel van aangezien ik gewoon lekker thuis was en alles heel erg goed verliep en de verloskundige waar mijn voorkeur naar uit ging ook dienst had. Dus al met al niets om over te klagen, en misschien heb ik daarom juist het gevoel het allemaal nog een keer te willen beleven. Erg verwarrend vind ik af en toe. Het gaat ook allemaal zo razendsnel. Het lijkt wel gisteren dat we besloten om voor een tweede te gaan. En nu is de kleine man al weer 3 weken. En komt voor de oudste de basisschool in zicht. Maar goed ik vind het in ieder geval fijn om te horen dat ik dat gevoel niet alleen heb. Erg bedankt voor je reactie. Hoeveel kinderen heb jij als ik vragen mag? Groetjes Anna
Wel herkenbaar hoor, ik heb zo genoten van mijn zwangerschap en 'opeens' was het voorbij. Heb nu een superlieve dochter, maar wat mis ik het gevoel dat ze nog in mijn buik zat en wat gaat de tijd snel, alhoewel ik het ook geweldig vindt dat ze steeds meer kan. Het voelt nu meer 'samen' dan dat ik voor haar zorg zeg maar, we maken het nu samen leuk. Wij hebben eigenlijk meteen besloten voor een 2e te gaan, maar dat was eigenlijk van tevoren al. Het lijkt me heerlijk weer leven in mijn buik te voelen, al zal het met een 2e toch heel anders zijn. Volgens mij blijft een eerste kindje toch het meest bijzonder, qua beleving dan.
beste Snoopy, bij een tweede gaat het allemaal inderdaad wel vanzelfsprekender al heb ik nu wel iets bewuster genoten. Alleen doordat er al een kleine rondloopt vliegt de tijd voorbij. En op het einde wordt het wat lastiger met het optillen enzo. Maar het heerlijke gevoel van leven in je buik is wel net zo bijzonder vond ik. Vooral omdat je het al in een vroeger stadium voelt bewegen. Geniet in ieder geval lekker van je 2e zwangerschap, want het is weer voorbij voordat je het weet. En ik kan je alvast vertellen dat het enorm gezellig is met 2 van die schatten. Wij hebben in ieder geval al besloten dat een derde nog niet uitgesloten is over een jaar of 2 kijken we verder. Al brengt het wel weer een hoop was weer met zich mee. Haha. Bedankt voor je reactie. En geniet van je dochtertje Goeten Anna
ooo wat herkenbaar allemaal. toen ik net bevallen was dacht ik zo lekker weg die buik enz enz maar na 3 dagen miste ik mijn zwangerschap in mijn buik al.... het is een en al een mooie tijd en ik ben blij dat als alles mag lukken dat we ook over een tijdje als mika groter is voor een tweede gaan en dat ik dit alles nog een keer mag meemanken. dus ook ik mis de zwangerschap.. nu ga ik straks uiteten met nog 10 meiden van de zwangerschaps yoga...heerlijk nog een keer die verhalen uitwisselen. je bent toch met elkaar omgegaan toen we ook zwanger waren en nu zijn we allemaal mama haha echt leuk... xxxxxxxx
Ik vind jouw gevoel heel herkenbaar hoor. Ik voel me ook opeens zo'n moederkloek, wat ook ik niet verwacht had. Stom maar ik voel me gelukkiger dan ooit. Niet dat ik ongelukkig was hoor Toch ga ik niet proberen die gevoelens te verklaren. We hebben nog een bult hormonen door ons lijf gieren, ik wacht gewoon rustig af wat de tijd me gaat brengen.
Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten! Zo herkenbaar! Ik heb zelfs gehuild om het feit dat ik niet meer voor controle naar de vk zou hoeven! Ik vond de nacontrole ook heel emotioneel.......Het idee dat dit de laatste keer was. Nou zouden wij, niet op korte termijn hoor, allebei wel voor een derde willen gaan. Dus dat stukje van jou verhaal komt niet helemaal overeen met het mijne....maar verder......
ook heel herkenbaar, dat lege gevoel na de bevalling, bij de eerste werd ik twee dagen na de bevalling ineens s'nachts wakker en ik voelde dat mijn buik weg was, ik schrok me helemaal kapot, ik begon te brullen en mijn man schrikt wakker en schrok ook van mijn gebrul en vroeg wat er was, ik riep de baby is weg, toen moest mijn man wel lachen en werd ik goed wakker, maar dat gevoel dat ik me zo rot schrok kan ik me nu nog heugen, we zijn nu zwanger van de vierde en ik zal hierna toch echt geen beeb meer krijgen dus ik ga erg genieten van deze zwangerschap.
hallo allemaal, ik heb jullie verhalen gelezen en het is erg prettig om te horen dat ik niet de enigste ben die zich zo voelt. Inmiddels heb ik het wederom zachtjes laten vallen dat ik misschien in de toekomst nog wel voor een nr. 3 zou willen gaan en tot mijn grote verbazing werd het niet van tafel geveegd en stond hij nog wel evt in de toekomst daarvoor open. En dat nadat hij eerst zowat van zijn stoel viel. Dus ik ben daarom erg gelukkig. Maar goed nu maar eerst genieten tussen al die mannen hierin huis. 31 maart heb ik de nacontrole en kan ik met de verloskundige nog napraten over de snelle bevalling en die dingen vragen die ik toen gemist heb. Want dat vind ik toch wel jammer, dat je toch in een soort roes zit dan. Ik ben in ieder geval heel blij met jullie reacties, en een plaats waar ik mijn verhaal kwijt kan bij vrouwen die precies begrijpen waar ik het over heb. Nu maar allemaal genieten van onze gezinnetjes en Lilebi succes met je zwangerschap. Dank je wel. Groetjes Anna
Hier ook zo eentje... Nog steeds mis ik het heeeeeeel erg... Ik heb zo genoten van mijn zwangerschap, en ik mis die mooie dikke buik en het bijzondere gevoel van het "zwanger zijn"... Als ik iemand zie die zwanger is ben ik stiekem een beetje jaloers, gek hè ! Ik ben alleen bang dat ik dalijk te snel weer een kindje wil.. hihi... Het liefst wacht ik tot hij 1,5 a 2 jaar is Ben benieuwd........ xxx-jes !
Ik kan ook wel 'jaloers' zijn op zwangere vrouwen nu, inderdaad heel gek, want dat had ik een paar maanden geleden ook nog, maar het lijkt zo lang geleden. Ik kijk nog elke dag verwonderd naar ons wondertje, dat zij in mijn buik heeft gezeten en dat die beentjes mij van binnenuit hebben geschopt. Zo bijzonder! Ze was in mijn buik al beweeglijk, maar had natuurlijk weinig ruimte, het lijkt of ze dat nu allemaal aan het inhalen is .