Hallo meiden, Ik ben bijna 7 weken geleden bevallen van een prachtige dochter, enige nadeel is dat mijn lichaam nog niet zo is als dat ik het wil hebben. (slap en 5kg te zwaar) Ik ben na de bevalling heel rustig begonnen met bekkenbodem oefeningen etc. Nu dacht ik altijd dat je vanaf 6 weken naar de bevalling weer echt mag gaan sporten. Ik ben dus van de week rustig begonnen met 1 uurtje aquasporten icm zaal. Dit wil ik dan over een paar weken verder uitbouwen door daarnaast weer te gaan volleyballen. Nu hoorde ik alleen van de week iemand zeggen dat je niet intensief mag sporten als je borstvoeding geeft. Iemand enig idee hoe dit zit?
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Heeft te maken met afvalstoffen die in je bloed komen en zo in je melk. Of het klopt weet ik niet.. Net zoals lijnen als je BV geeft?
Je mag gewoon sporten hoor... lijnen is idd niet goed maar gewoon sporten kan helemaal geen kwaad. Als je daar wat extra zou afvallen zou dat ook geen probleem zijn. Gaat erom dat je niet te snel moet willen want de afvalstoffen komen ook in de bv terrecht. Ik ben gewoon na 6 wk weer begonnen met 2x per week fitness en ik geen nogsteeds bv. Gewoon rustig opbouwen en een stevige bh dragen en dan is er niks aan de hand.
Je mag inderdaad gewoon weer sporten hoor met borstvoeding. Geen enkel probleem. Je mag alleen niet heel streng aan een hongerdieet gaan doen. Ik ben nu, 5 maanden na de bevalling, weer helemaal op mijn oude gewicht. Door sport en gezond eten. Voel me heerlijk fit. Succes. Groeten, Angel