Ik had voor mijn zwangerschap al last van een traag werkende schildklier. Begin maand waarin ik zwanger ben geworden bleken mijn waardes niet goed en heb ik ophoging gehad van mijn medicijnen. 3 weken later bleek ik zwanger en heb ik de standaard ophoging van medicijnen voor zwangerschap gehad (25%). Nu heb ik mij tot aan de 13 week eigenlijk prima gevoeld wat schildklier klachten betreft. Echter sinds 1,5/2 weken begin ik weer duizelig, flauw en moe te worden. Ik had nog een bloedprik formulier liggen dus ben van de week bloed laten prikken en krijg aankomende week de uitslag. Voor mijn zwangerschap ben ik niet klachten vrij geweest, zelfs toen mijn waardes volgens de internist "prima" waren. Achteraf bleken mijn waardes dus niet te kloppen en heb ik alsnog ophoging van mijn medicijnen gekregen. Zijn er meerdere zwangeren of moeders met een traag werkende schildklier die hier tijdens hun zwangerschap last van hebben/hadden?
Hoi, ik ben ook met 25% opgehoogd. Voel me best ok en antistoffen zijn nu heel laag. Ik prik elke 6 weken om de waardes te controleren. Vorige zwangerschap voelde ik me ook juist ok, maar daarna ging het mis... Let erop dat je bij TSI antistoffen bij de gyn moet en in het ziekenhuis moet bevallen. Sterkte en succes!
Bedankt voor je berichtje . Met 10 weken ben ik bij de gynaecoloog geweest en met 12 weken kreeg ik te horen dat de waardes er goed uit zagen. Mijn antistoffen zou ik nog voor gebeld worden maar dit is niet gebeurt! Omdat het er goed uitzag hoefde ik nu niet meer bij de gynaecoloog onder controle te staan maar bij de internist. Ben nu dus benieuwd wat mijn waardes doen, aangezien ik me sinds een paar weken niet meer zo top voel.
Hier ook een schildklier patiƫntje met Hasimoto. Voel me echter sinds de zwangerschap eindelijk goed. Ben heel lang verkeerd ingesteld geweest. En zit nu redelijk goed. Ik word om de 4 weken geprikt en evt bijgesteld. Als tip wil ik je meegeven om echt mee te gaan dokteren met je waarden. Want zitten zat internisten bij die je met verkeerde waarden door laten lopen.
hallo, ik ben 14 weken zwanger en heb afgelopen week een telefoontje van mijn verloskundige gehad at mijn schieldklier traag werkt. ik zelf heb er niet veel van gemerkt, ik was allees moe en had het gevoel dat het gewoon door zwangerschap kwam. Heb morgen een afspraak in het ziekenhuis.Ik hoop dat het niets ergs is. En ik wens je een prettige zwangerschap toe.