Gevoel van tevoren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphne1980, 7 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi,

Dit is gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor.

Heeft een van jullie al direct bij de eisprong of op een andere periode heel sterk het gevoel gehad, 'ja hoor ik ben zwanger!' ?

Ik vraag me af of dat dan echt instinct is of dat je iets voelt beneden...een ex-collega van mij wist het bij allebei haar zwangerschappen nog voor ze een test ging doen. Maar ja, heb haar niet gevraagd hoe ze dat dan wist... :(

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nee ik denk niet direct na me eisprong, ben toen notabene nog naar een party geweest :( Ik schrok wel dat ik me borsten een week later zag; luid en duidelijk gegroeid! :)

3. Niet meer actief

Ik had zeker het voorgevoel dat ik zwanger was, vandaar dat ik ook eerder een test deed 4 dagen voor mijn NOD en positief was hij toen al

4. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik wist het ook niet direct na de eisprong maar kreeg wel vrij snel symptomen welke ik normaal voor mij nod niet had, en dan vooral de duizeligheid (licht in het hoofd) en een beetje vergeetachtig, haha, dat ging gelukkig vrij snel weer over.

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik helemaal niet. Ik heb toch een test gedaan, omdat ik vier dagen overtijd was. Eigenlijk had ik alleen zere borsten, maar op zich viel dat ook nog wel mee. Toen er "zwanger" in beeld kwam te staan was ik eigenlijk beste wel overdonderd.

6. Niet meer actief

Ik heb geen voorgevoel gehad. Aangezien we het vanaf deze maand even rustig aan zouden doen en alle twee de griep hebben gehad hebben we maar 2x seks gehad en dat niet eens in mijn vruchtbare periode.

Dus de verrassing was de de groter doen ik overtijd bleek te zijn!

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik had een vermoeden maar omdat ik voor t eerst zwanger ben had ik geen voorgevoel.
    het was juist allemaal zo nieuw wat ik voelde en daardoor dacht ik dat er wel wat zou kunnen zijn

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik was er heilig van overtuigd dat ik niet zwanger was. Totdat ik overtijd was, toen dacht ik van zou het dan toch ????
    Mijn moeder had mij een week voor mijn NOD gezien en die had toen al "gezien" dat ik zwanger was.
    Die wist het dus al eerder dan mij !

9. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Meiden,

Bedankt voor al jullie berichten! Echt leuk om te lezen!

Ik moet nog even een aantal dagen geduld hebben voor ik eventueel misschien iets ga merken...20 mei is mijn NOD.

Wanneer merkte je trouwens de eerste symptomen en wanneer kan ik die ongeveer verwachten (als ik uberhaupt al zwanger zou zijn)? Is dat hetzelfde als bij je ongesteldheid? Ik krijg dan al een week (!) van tevoren pijnlijke borsten (en niet zo'n klein beetje ook!), maar verder heb ik eigenlijk nergens last van.

En wat waren jullie symptomen?

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik had alleen bij de jongste direct een voorgevoel dat ik zwanger was , bleek te kloppen ook nog :confused:
    En dat terwijl het medisch gezien niet kon volgens de arts ;)

Wat de symptomen betrefd , ik had bij beide zwangerschappen niet 1 symptoom :rolleyes:
    Alleen op het laatst van de zwangerschap last van mn rug , maar dat was het .
    Dit is ook iets wat voor iedere vrouw weer anders is ;)

Groetjes Joyce

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik dacht dat ik overtijd was en toen ik ook nog eens hele zere borsten had, toch maar een testje gedaan.

12. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik had zelf met bijde zwangerschappen al een heel sterk voor gevoel.
    Bij m'n dochter was ik in de eerste ronde meteen zwanger.
    Kon niet volgens de HA want zij dacht echt dat het met het ontpillen te maken had.
    Ik had verder dan ook helemaal geen zwangerschaps symphtonen.
    Echt helemaal niets duide op een zwangerschap.
    Heb wel elke week voor 7 weken lang getest.
    En ja hoor...de 7e test was eindelijk positief.
    Was dan ook meteen 7 weken zwanger ;)
    Met mijn zoontje kreeg ik ineens heel veel last van mijn tepels.
    Ze jeukte en deden pijn.
    Ik vertelde me moeder al meteen van ja hoor ik ben zwanger.
    Ze geloofde me niet haha
    Heb meteen een test gehaald...en ja hoor hihi ook positief.
    Heel gek maar ik voelde het gewoon aan.

13. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ik heb zelf geen voor gevoel, ik ben eerder negatief dan positief. Ik kan het maar moeilijk geloven dat je van de eerste keer dat je onveilig vrijt al meteen zwanger kunt zijn. Maar dat heeft ook te maken met de mensen om me heen, die wuiven het eerder weg dan dat ze met je meeleven... :cry: En als je dan uiteindelijk niet zwanger blijkt te zijn moet je het soms zo alleen verwerken, omdat iedereen toch gewoon door gaat met zijn dagelijkse ding, alsof er niets aan de hand is...maar ja, we weten het natuurlijk nog niet, dus misschien heeft de natuur me wel een wondertje gegeven. Ik blijf toch nog lichtjes hopen! :)

Ik hoop echt dat het al raak is, anders dan is het wachten tot de kerst. Wat ook niet heel ver weg is, maar als je zo graag wilt is het soms maar moeilijk volhouden. :(

14. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik had ook dat ik gelijk na de eisprong misselijk werd. en wist toen al dat ik zwanger was. met mn miskramen had ik dat niet en kon eigenlijk wel vanuit gaan dat het goed zat. maar het blijft altijd spannend.

15. Niet meer actief

Ja ik voelde het ook meteen.
    Op 3 april had ik mijn ei gevoeld, voor de 1e keer!! Vanaf 6 april voelde ik me anders. Rommelende darmen, soort van vlindergefladder, tranende ogen, vetter haar, puistjes (die heb ik nog nooit gehad )en misselijk.
    En ik had/heb ook steeds dezelfde droom, waarin ik op mijn verjaardag aan het bevallen was en mijn huis vol visite had. Dus toen heb ik een test gedaan 3 dagen voor mijn nod en die was +++++++++
    Dus mijn conclussie ik denk en weet zeker dat sommige vrouwen het meteen al voelen vanaf de bevruchting!!
    Want als ik met de calculator reken zou ik de 8e de innestelling gehad moeten hebben. En niet bij iedereen is hij op dezelfde dag toch??

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik wist het de dag dat ik ging testen,
    Ik had thuis een test liggen maar ik ging eerst naar de winkel om een paar sokjes en een rompertje te halen om het zo aan mijn vriend te vertellen als hij thuis kwam.
    Ik kwam terug van het winkel centrum en heb toen meteen een test gedaan en hij was positief.
    Het was mijn gevoel die zei dat het zo was, ik had namelijk geen symptonen..

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Mijn vriend laat nu eindelijk toch wel merken dat hij er mee bezig is. :)

Afgelopen week gaf hij kusjes op mijn buik en zei hij: 'je begrijpt natuurlijk wel dat ik dit dan 9 maanden lang blijf doen he!'. En tijdens het eten vroeg hij ineens: 'wie denk je dat er het meeste komt oppassen?'. En ik kreeg vanuit Noorwegen (is hij nu voor zijn werk) een smsje dat hij vond dat de Noren het wel goed deden omdat hij allemaal kinderwagens zag. Ik heb hem terug gesmst dat je dat alleen ziet als je er in gedachte mee bezig bent! Hahaha.

Ik heb kriebels in mijn buik en een soort opgeblazen gevoel. :rolleyes:

Het vreemde is dat ik de vorige keer aan iedereen wilde vertellen dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn, ik heb die behoefte nu helemaal niet, meer het gevoel dat ik het voor mezelf wil houden dat het misschien zo zou kunnen zijn. Is dat dan toch een voorgevoel....ik weet het niet. Ik hoop het, maar tegelijkertijd probeer ik mezelf er van te overtuigen dat het toch wel niet zo zal zijn. :(

18. Kiwi

Kiwi Lid

6 jun 2006
    15
    0
    0
    De Rijp
    Mijn moeder heeft daar ook zo'n handje van. Geen idee hoe ze het doet maar tot nu toe heeft ze het altijd goed gehad bij zwangere vrouwen. Ze voelt het, ziet het aan die vrouwen :)

Misschien moet ik maar eerst langs haar gaan voor ik een test ga doen hahaha

Deel Deze Pagina