Meiden, Ik zit met een vraagje. Binnenkort zal ik me moeten gaan opgeven voor zwangerschapsgym of -yoga. Het is mij alleen niet goed duidelijk wat nu het verschil is tussen deze twee vormen. Ik zou dit graag horen, inclusief jullie ervaringen, zodat ik kan kiezen welke van de twee het beste bij mij past. Alvast bedankt! Groetjes Suusje
Ik doe zelf yoga. Het bevalt me heel goed. Ik word er heel erg rustig en ontspannen van en je maakt ook echt goed contact met je kindje. Je leert persoefeningen, manieren om de weeen op te vangen en ademhalingstechnieken. Het is wel meestal duurder dan gym. Maar van gym hoor je vaak dat er veel wordt gekletst en niet zo veel gedaan. Succes met je keuze.
Inderdaad Chrisje. Ik doe dus gym. Nou... gym is een veel te groot woord hoor! Ik had heel wat meer actie verwacht. Vind het wel heel gezellig en als je nog niet zoveel van de theorie weet, is het heel nuttig. Ik heb zelf echter al heel veel gelezen, dus ik hoor weinig nieuws. Bij een eventuele volgende kies ik misschien voor yoga. Doe normaal ook aan poweryoga en dat vind ik heel erg leuk!
via mijn collega heb ik gehoord van zwangerschapshaptonomie. Toen ik hoorde wat dit inhield stond voor mij vast dat ik dit ging doen. Dit doe je alleen met de haptonome en je partner ( dus zonder al die vreemde erbij), door middel van aanraking leer je contact te maken met je kindje. Vooral voor de partner schijnt dit heel leuk te zijn omdat die dan maar bij de zwangerschap betrokken raakt maar vooral ook: eerder een band kan opbouwen met het kind. (partner leert contact te maken met het kindje via je buik) Daarnaast leert de haptonome hoe de partner, de moeder moet helpen tijdens de bevalling (maar ook hoe hij haar moet helpen voor de bevalling, met massages enz. altijd gunstig!! ) Maar je moet maar eens lezen. Ik heb er een folder van, lijkt me echt super! Daarnaast hoorde ik van een ander colegatje dat ze met gym, samen met haar partner, de weeendans moest doen. Whoehahaha ik zie mezelf al staan...... liever niet dus. gr. debby
Weeendans is een groot woord voor een beetje op en neer wiegen. Je verplaatst je gewicht gewoon van de ene naar de andere voet. Heb het ook gedaan.