Beste verloskundigen, ik ben 24 weken zwanger en heb sinds een paar dagen last van een soort van ijzer smaak in mijn mond. is dit normaal tijdens de zwangerschap? of kan dit op een te kort van vitamine of iets anders duiden. en heeft u tevens een tip / oplossing voor dit probleempje? alvast bedankt voor het antwoorden. groetjes linda
Hoi Linda, wat een leuke vraag ( niet zo'n leuke smaak natuurlijk). Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik merk dat ik het ook wel eens heb (ben nu toevallig ook zwanger, maar daarvoor had ik het ook al). Je zou het eens aan de huisarts kunnen vragen, want ik weet niet precies of het met een bepaald tekort te maken heeft. Ik wijd het dan aan het (beugel)draadje achter mijn tanden... Ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden en als ik iets vind laat ik het je nog weten. Het is in ieder geval naar mijn weten niet typisch iets voor de zwangerschap. Groetjes Brigitte
brigitte bedankt voor het antwoord op mijn vraag. gelukkig is die ijzer smaak vandaag al een stuk minder. groetjes linda