Veel regelmatige harde buiken al..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baby90, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik begin me nu iets meer zorgen te maken. Ik heb al sinds 2? weken regelmatig last van harde buiken. Laatst duurde het bijvoorbeeld 1,5 uur, om de 2 minuten. Gisteren dus in de middag begonnen met om de 6 minuten en ik zat op de bank. Uiteindelijk toch maar even gaan douchen en toen leek t weg te zakken.. Maar na t douchen kwam t terug, nu om de 1/2 minuten. De ene voelde echt niet fijn, de ander was gewoon wat vervelend zeg maar. 'S avonds toch maar t ziekenhuis gebeld en ik moest direct langs komen. Ctg (alleen voor de harde buiken) werd aangesloten, maar volgens mijn man bleef t lijntje vlak terwijl ik de harde buiken echt wel voelde. Urine werd getest met een stickje en daar kwam niets uit. Na zo'n 15? minuten kwam er ineens een verpleegkundige aan, koppelt me af en zegt je mag met mij mee. Oké? Daar echo gehad en ons prinsesje ligt goed op schema en is lekker bewegelijk:D
    Ook bij bmm is opgemeten en die kwam op 4 cm, dus prima. Rustig aan doen(tussen neus en lippen door) en naar huis. 'S avonds is t wel afgezakt gelukkig.
    Ik heb mijn dochtertje vanmorgen af gezet op 't kdv, kwam thuis, even eten gemaakt en ik zit op de bank om het op te eten en het begint gewoon wéér. Ik weet niet om de hoeveel minuten, maar wel snel.
    Pijnlijk is het niet, wel vervelend.
    Ik zit al op de bank, het huishouden moet nog gedaan worden en dat ga ik zo gewoon doen, want blijkbaar heeft stil zitten geen nut.

Dit met de gedachte dat mijn moeder bij mijn broertje met 22 weken weeën kreeg. Weeënremmers gehad, even opgenomen geweest en daarna platte bedrust thuis en een fulltime gezinszorg omdat ze niets meer mocht doen.
    Bij mijn zus is ze 6 weken te voeg bevallen, daarvoor al weeënremmers gehad en opgenomen, maar dit kwam door een nierbekkenontsteking.
    Mijn tante is ook met vroege weeën opgenomen geweest bij een van haar zwangerschappen. Weeënremmers deden wel hun werk gelukkig.

Het zit me gewoon niet lekker. Ik heb bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook veel harde buiken gehad, maar niet zo frequent als dit..

Hebben jullie enig advies/ervaring?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.537
    17.468
    113
    hoe ver ben je?

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Oh sorry ticker deed t niet, ik ben 22 weken en 6 dagen vandaag.

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Zolang ze geen pijn doen is er niks aan de hand.

Maar. Jij voelt je er niet lekker bij, dus dan bel je de VK om te overleggen.

5. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gezien je familie geschiedenis zou ik dit zeker serieus met je vk bespreken nu. Vooral welke signalen je op moet letten enzo. Wel is het verstandig met zoveel harde buiken on rustiger aan te doen! En dan echt! Minder bukken, helemaal niet meer tillen. Minder trappen looen etc. Want al die activiteit kan je baarmoeder overprikkelen. Dus toch al wat meer hulp om je heen organiseren.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Bij mijn 2e zwangerschap ook veel harde buiken vanaf 21 weken. Bij 22 weken een week platte rust gehad ivm verstreken baarmoederhals.
    Met 29 weken weeën, weeremmers en longrijping gehad. Opname van een week in het Z-H. Met 30 weken nogmaals weeën, nachtje observatie in het Z-H, gelukkig nam het toen weer af. Met 31.5 weken braken mijn vliezen. Opnieuw weeremmers en longrijping gekregen. Met 32.1 weken bevallen.

Nu zwanger van de 3e. Ik slik nu extra magnesium bij van solgar. Dit helpt tegen de harde buiken. Ontspant de spieren en dus ook de baarmoeder. Heb ook deze zwangerschap geregeld een harde buik, maar gelukkig nog niet met regelmaat gehad. wel allerlei andere complicaties en de kans op weer een vroeggeboorte is helaas reëel.

Met regelmatige harde buiken zou ik het zeker heel rustig aan doen en de baarmoeder zo min mogelijk prikkelen. Als er geen blaasontsteking is, is er toch iets anders wat je baarmoeder prikkelt. Ik zou me een week ziek melden en kijken hoe het dan gaat. Niet tillen, bukken, zo min mogelijk traplopen, geen lange stukken lopen, niet fietsen en geen seksuele activiteit. Hiermee wordt het hopelijk wat rustiger in je buik...

Succes!

7. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Harde buiken kunnen geen kwaad. Als ze pijn gaan doen moet je aan de bel trekken. Voor de rest is het misschien vervelend maar niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Ben nu morgen 31 weken en m'n buik is de hele dag door hard. Niet prettig. Maar de gyn zegt ook: het is je derde en dan is dit zeker niet vreemd.
    Uiteraard wel rustig aan doen.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit is niet helemaal waar hoor... als je regelmatige harde buiken( dus e;le [aar min) hebt is dat zeker een reden om aan de bel te trekken en helemaal met 22 weken!

Ts laat je niet wijsmaken dat het er nou eenmaal bijhoort en je geen zorgen hoeft te maken.
    Bespreek dit gewoon met je vk, en elke keer als je het niet vertrouwt gewoon bellen.
    Beter 10x teveel dan 1x te laat.

Verder vind ik het een beetje stom, sorry, dat je ondanks je harde buiken nu dalijk je huishouden wil gaan doen.
    harde buiken is een teken van rustig aan doen en niet alsnog het huishouden gaan doen.
    Ik snap niet waarom je het bewust opzoekt.

Doe gewoon rustig aan, je kindje is belangrijker dan je huishouden.

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt dames.

Ik doe 't al wel rustig aan vind ik zelf.. Gelukkig fulltime thuis. Maar ik heb mijn dochertje van 14 maanden hier. Althans, ze gaat 2 ochtenden naar t kdv sinds kort. Dat zijn dan ook de momenten dat ik het huishouden doe en verder vrij weinig. En niet optillen is nu echt nog geen optie. Over 1 a 2 maanden kan ik een schoonmaak hulp inhuren, maar dat moet voor nu nog even wachten.

Misty jeetje, wat een verhaal. Hoop wel dat alles goed is met je kindje, en dat je deze keer niet te vroeg gaat bevallen.

Nox vervelend dat je de hele dag harde buiken hebt.

10. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Baby, had het al eerder tegen je gezegd maar vind het raar dat ze die CTG niet goed gemaakt hebben/gewoon afgekoppeld hebben. Dan hadden ze dat net zo goed niet hoeven doen als de banden toch niet goed zaten.

Als het terug komt zou ik toch echt teruggaan naar de VK. Zoveel harde buiken lijkt mij ook niet helemaal goed en je moet echt wel om jezelf denken. Liever overbezorgd dan een keer te weinig gaan, alhoewel ik dit nog altijd geen overbezorgdheid vind.

Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je

11. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ik heb vanaf 22 weken ook heel veel harde buiken gehad die erg onprettig aanvoelden. Drie keer is mijn baarmoederhals opgemeten, maar hij bleef steeds lang (>4 cm) en gesloten. Ik heb rust genomen en ben gestopt met werken maar eerlijk gezegd leek dit niet zo veel effect te hebben op de harde buiken. Inmiddels ben ik bijna 36 weken en de harde buiken lijken nu wat minder te worden (terwijl dit juist rond deze termijn weer normaal is om te hebben). Mijn conclusie is dat ik blijkbaar een erg gevoelige baarmoeder heb die vooral lijkt te reageren op groei.
    Ik hoop voor jou dat het ook meevalt en niet tot vroeggeboorte leidt.
    Sterkte!

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier precies hetzelfde maar dan constant. het zakt niet af.
    Heb vandaag de vk gebeld en zij vermoed zwakke buikspieren doordat ik het laatste jaar 51 kilo afgevallen ben. Verder kunnen het ook te slappe banden zijn. Ik mag morgenvroeg op controle komen. Ik zal je daarna wel komen vertellen wat ze hebben gezegd

13. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik heb vanaf 20 weken met heel veel harde buiken gelopen. Toen ik 26 weken was kreeg ik ook ineens regelmatige harde buiken. Heb toen de vk gebeld en die is langs gekomen. Bmm was nog mooi lang en gesloten dus ze zei dat ik me geen zorgen moest maken. Sommige vrouwen hebben gewoon een gevoelige baarmoeder en daar was ik 1 van.

De rest van mijn zwangerschap heb ik met heel veel harde buiken gelopen, soms had ik er letterlijk 10 in een uur en in de laatste 3 weken was mijn buik eigenlijk 24/7 hard. Ik was er echt van overtuigd dat mn zoontje ver voor de uitgerekende datum geboren zou worden, uiteindelijk is hij met 39+1 gehaald met een geplande keizersnede ivm stuitligging. Die harde buiken deden in mijn geval dus helemaal niks en waren bij mij onschuldig.

Vertrouw op je eigen gevoel, als het je niet lekker zit of ze beginnen echt pijn te doen gewoon je vk bellen. En probeer rust te houden, dat hielp mij enigzins ook. Je kan ook een warme doek op je buik leggen, enne, toch rustig aan doen! :)

Deel Deze Pagina