Gevoel van zwanger zonder positieve test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emeijer, 12 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emeijer

Emeijer Nieuw lid

12 dec 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal! ik ben nu 15 dagen te laat met mijn menstruatie en heb al meerdere testen gedaan maar allemaal negatief. Het was ook een bewuste poging dus ik connect dat gelijk met het missen van mn menstruatie. Nu heb ik dus sinds vandaag pijnlijke borsten, ik heb vorige week een tijd buikkrampen gehad en ook de bruinige afscheiding. Ik heb de huisarts gebeld en die zegt de testen zijn negatief dus niet zwanger. Maar toch voelt het niet zo… hoe lkijken jullie hier tegenaan?

2. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    937
    779
    93
    Vrouw
    Je arts heeft gelijk, een negatieve test betekend niet zwanger. Je klachten komen waarschijnlijk ergens anders vandaan. Werk je met ovulatietesten? Weet je zeker dat je hebt geovuleerd? Soms doet je lichaam gewoon eens iets anders. Het kan dus zijn dat je nog niet heb geovuleerd of je een cyclus over slaat. Ik weet nog dat voor mijn IUI traject startte ik opeens een cyclus had van bijna 40 dagen terwijl ik normaal standaard 29 dagen heb, dat heeft dan met de stress en anticipatie te maken. Gewoon afwachten tot je menstruatie of ovulatie testen doen.

3. Emeijer

Emeijer Nieuw lid

12 dec 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Ah oke, ja ik ovuleerde wel. Dus vandaar dat het een beetje vreemd vind

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Gebruikte je voorheen anticonceptie? Zo ja, hoe lang ben je daar al mee gestopt?

Hoe weet je dat je ovuleerde? Heb je ovulatietestjes gedaan? Zo ja, wanneer waren die positief (en dat betekent dus ook echt een knalpositieve test, niet een licht streepje want die heb je gedurende je cyclus wel vaker).

5. GezelligZwangerWorden

10 jan 2023
    937
    779
    93
    Vrouw
    Hoe weet je zeker dat je hebt geovuleerd? Doe je aan temperaturen?

Deel Deze Pagina