Gevoel volgen of alle bekende regeltjes opvolgen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pooh82, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @vrolijkheid: wat een gedoe hè!;) hihi, t is precies hoe jij het omschrijft, je wil het "goed" doen.....maarja....wat is goed he!
    Hier inderdaad ook s avonds en s nachts geen probleem om hem in bed te leggen, overdag wil hij hier dus ook vaak niet.
    Overigens ligt hij nu nog steeds heerlijk op z'n buik in de box te knorren:)
    Het is ook meer de angst dat hij over een tijdje helemaal niet in zijn bedje in slaap kan vallen omdat ik hem er constant heb uitgehaald.

@spathiphyllum: je hebt ook helemaal gelijk, er is ooit verzonnen dat je baby een bepaald ritme moet hebben (voorspelbaarheid van de dag), maar wie zegt dat het ook dát ritme moet zijn?
    En heb zelf ook het idee dat als ík relaxed ben, hij dat ook is...

2. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach mijn dochter heeft in viereneenhalve maand tijd twee keer overdag in haar bedje gelegen, ze slaapt altijd lekker beneden in de box, op schoot, in de kinderwagen of maar net wat op dat moment uitkomt. Meestal leg ik haar slapend weg, daarna slaapt ze dan nog lekker door. Toch slaapt ze 's avonds en 's nachts zonder problemen in haar eigen bed. Mocht het op een gegeven moment voor haar lastig worden om in haar bed te slapen, dan gaan we wel actie ondernemen. Zo lang er niets aan de hand is ga ik me er echt niet druk over maken.

3. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    De eerste drie maanden hier ook totaal geen ritme en overdag nooit in zijn bedje geslapen, maar alleen bij ons (op ons, in de draagzak, in de wandelwagen, in de box). Hij had ook verborgen reflux en daardoor ging slapen ook niet lekker. Ik dacht toen ook, straks wil hij niet meer in zijn bedje slapen overdag, maar het is helemaal goed gekomen.;) Wel is het belangrijk dat je ze laat slapen als ze moe zijn, maakt niet uit waar, als ze maar slapen. Mijn ervaring is wel dat na een maand of 3, 4, het slapen in eigen bed toch het beste werkt, aangezien ze steeds meer prikkels meekrijgen. Sliep hij overdag slecht, was het 's nachts ook slecht. Te overprikkeld was hij dan.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Prachtig omschreven en helemaal mee eens. Mijn motto die ik na de eerste maanden heb gecreëerd? : Doen wat werkt!

Deel Deze Pagina