Je kan niet verwennen met liefde. Je creëert nu juist een veilige basis. Als hij op zn 18e nog constant bij mama en papa wil zijn zou ik me zorgen gaan maken
Wow, wat voel ik me enorm gesteund door jullie lieve reacties! En wat een mooi artikel Roty! Volgens mij zijn jullie allemaal top moeders! In het ziekenhuis heeft er heel vaak een (goede) lactatiekundige met me mee gekeken. Hij hapt en drinkt ontzettend goed, al vanaf 32 weken verbaasde hij iedereen! Mijn productie is door al het kolven veel hoger dan hij aan kan, dus dat is ook het probleem niet. Ik vermoed dat het een stuk geborgenheid is wat hij zoekt. Alle we hem de fles hebben gegeven wil hij daarna alsnog aan de borst. Nu ook weer een nachtdienst van bijna 3 uur erop zitten. Hij drinkt na een fles ook niet meer, hij sabbelt alleen. Pas als hij echt diep in slaap is kan ik hem in zijn wiegje leggen. Ik zit er over te denken om een co sleeper te kopen. Hij slaapt nu wel bij ons op de kamer, maar dat is blijkbaar niet genoeg. En ik durf niet in slaap te vallen als hij bij mij in bed aan de borst ligt. Misschien is een co sleeper dan een mooie oplossing.
Dank je wel. De afspraak met de arts is dat hij eigenlijk nog een sonde moet hebben, maar hij heeft hem er zelf uit getrokken en drinkt nu veel beter! (Waarschijnlijk omdat nu niet elke 3 uur zijn maag vol gepompt wordt en hij nu de kans krijgt om na 4 uur te mogen drinken. ) Hij kan prima alles uit de borst, maar doe nog af en toe een fles (moedermelk) zodat we zeker weten dat hij genoeg heeft gehad.
Een co-sleeper kan zeker helpen voor dat geborgen gevoel, je kindje heeft je gewoon nodig. Je kindje heeft intuïtie en luistert daar nog naar. Naar mate kinderen en mensen ouder worden, luisteren ze steeds minder naar hun intuïtie en gaan ze doen wat de maatschappij van ze verwacht. Bijvoorbeeld een bord leeg eten, ook als je al vol zit. Dat leren we kinderen, in plaats van dat we ze leren naar hun intuïtie te blijven luisteren. Jouw kindje kan nu alleen nog maar naar haar intuïtie luisteren, meer kan ze niet. Ja, samen met jou zijn, want ze heeft nog niet in de gaten dat jullie 2 losse personen zijn. Dus volg haar en haar intuïtie, want dat is nog in de puurste vorm die er is.
Doen wat goed voelt. Hier heeft dl de eerste 6 maanden haar middagslaapje bij mij/mijn man of onze moeders gedaan. Ze is met 41 weken geboren en wilde vanaf het begin lekker bij ons zijn. Ze is overdag naar haar bedje gegaan toen ik merkte dat ze bij mij niet meer goed kon slapen. Toen was het even doorzetten maar nog 2 jaar heft ze s middags heerlijk in bed geslapen.