Wat werkt er nu het beste tegen kalk-/schimmel nagels? Producten uit een drogisterij? Naar de huisarts gaan voor pillen/capsules of ik lees ook wat over laseren?
Iedere dag badje appelazijn of iedere dag vicks vaborub erop smeren pleister om, iedere dag herhalen, duurt effe maar krijgt er een gezonde nagel voor terug
Dat hangt er vanaf. Is je hele nagel aangetast of een deel? Als een deel is aangetast kun je bij de pedicure zoveel mogelijk van het aangetaste deel laten verwijderen. Smeer je nagel 2 x per week in met dactarin tincuur (aldus iemand die mee heeft gewerkt aan de ontwikkeling daarvan en zei dat dagelijks insmeren niet nodig was). Maak foto's van je nagel. Klinkt stom, maar het is zo'n langdurig proces dat je soms kan denken dat er niet gebeurt, maar als je dan naar de foto's kijkt, zie je vaak wel verschil. Er zijn ook wel andere middeltjes, maar niet alles is even effectief of werkt bij iedereen. Is je gehele nagel aangetast? Dan kom je er hoogstwaarschijnlijk alleen van af met pillen. Het is nogal een paardenmiddel en na een paar weken/maanden moet je je leverfunctie laten controleren. Laat in ieder geval je nagel er niet uittrekken door de huisarts, dat is pijnlijk en zinloos, want 9 op de 10 keer groeit hij met schimmel weer terug. Die schimmel moet eerst uit je systeem.
Nee, tis een kwart van een teennagel. Dacht als ik nu begin is t van de zomer weer netjes. Geloof die spullen van de drogist niet zo heel erg. Zo'n pen bijvoorbeeld. What? Je nagel er uit laten trekken?! Doen mensen dat? 😕
Ja hoor, huisartsen hebben over het algemeen niet zoveel kennis van schimmelnagels. Ik ben pedicure geweest en heb klanten gehad waarbij de huisarts dus echt hun hele nagel had verwijderd en helaas vaak zonder effect. Gelukkig is je nagel niet helemaal aangetast, dan heb je inderdaad grote kans dat als je nu begint, je tegen de zomer weer een keurige nagel hebt. Dactarin tinctuur kun je ook bij de drogist kopen. Inderdaad, bij een hoop producten had ik ook mijn vraagtekens.
Die pennen van de drogist werken (ook tot mijn verbazing) prima. Mijn man zijn hele grote teennagel was aangetast. Pen gehaald en alles is prefect genezen. Maar welke methode je ook kiest, het duurt natuurlijk wel even voordat de hele nagel weer mooi is teruggegroeid. Hij had 'mycosan'. Dit is een setje met stift en kleine vijltjes. Oa te koop bij kruidvat.
Ik ga elke 5 weken naar de pedicure. Nu ruim een halfjaar bezig en uit 1 nagel is het nu helemaal weg. De andere nagel helaas nog niet. Ik doe er 2maal daags ook tea tree olie druppels op. Die pillen heb ik ook gehad en werkte helaas niet zo goed, en is ook niet zo goed voor je lever.
Ik heb jaren lang 1 kalknagel op mijn kleine teentje gehad. In het afgelopen jaar werden ineens al mijn andere nagels aangetast. Ik zie de tabletten via de huisarts niet zo zitten omdat het zo'n troep is. Toch lastig kiezen, aangezien er zo veel middeltjes en merken zijn. Heb ook geen idee wat het best zal werken.
Nee dat is mijn "probleem" ook. Zie nu net dat m'n kleine teen ook aangetast is 😐. Zo veel mogelijkheden. Maar vind de spullen uit de drogisterij ook best prijzig.
Gewoon Daktarin. En daarna je voeten goed onderhouden kan wellicht ook helpen (mijn vriend heeft het sinds hij mij kent niet meer; ik heb voetbadjes en gehwol voetcreme etcetera )