Gevoel vs verstand (beetje lang verhaal, sorry)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duveldraakje22, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hahaha, ja hormonen blijft een vreemd fenomeen.
    Maar je doet het toch harstikke goed. Geniet er een beetje van als je mannetje de komende weken thuis is.

    Veel plezier!
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik had ook altijd commentaar van mijn vriend dat ik te voorzichtig was met Lynn.

    Nu is het omgekeerd en zegt hij: Jij ziet ook geen gevaar.... :rolleyes:

    Wij gebruiken ook de airco in de auto...is voor mijn gevoel beter dan zo'n snikhete auto.
    Ik heb het ook nagevraagd op het CB. Die verpleegkundige had jaren in Australië gewoond en daar wisten ze niet beter, zei ze.
    Zolang de luchtstroom niet op je kindje is gericht, kan het best.

    En die kap van de MC, die gebruik ik ook nog steeds...Lynn vindt het vreselijk om tegen het zonlicht in te kijken (begrijpelijk)
     
  3. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Herkenbaar! Ik ben ook voorzichtig (er dan mijn vriend), en beschermend. Dit leidt ook vaak tot discussies, terwijl ik eigenlijk geen discussie wil, maar dat we gewoon doen wat ik wil. Als we het niet op mijn manier doen, dan voel ik me daarna niet rustig.
    Ik wil altijd een hydrofiele luier gebruiken als mijn zoontje wordt gedragen. Ik wil altijd dat hij uit de zon ligt /zit. Ik wil dat mensen altijd hun handen wassen (vooral kleine kindertjes), voordat ze hem aanraken, etc. Ik ben geworden zoals ik eigenlijk niet wilde worden. Ik denk dat het iets natuurlijks is. Ik weet dat ik veranderd ben, maar het lijkt alsof ik er niets aan kan doen.
     
  4. Denise19

    Denise19 Bekend lid

    17 jul 2007
    632
    0
    0
    Zo wat herkenbaar!

    Toen mijn zoontje geboren was,vond ik het zelfs al moeilijk om hem uit handen te geven! En dan kwamen idd kleine neefjes en nichtjes, die hem vast wilden houden. Verschrikkelijk vond ik het! Ook had ik die angsten als ik in bed lag, dat iemand hem iets aan zou doen :( Als ik maar een geluidje hoorde dan dacht ik dat er iemand op zn kamer was, en zag ik vreselijke dingen voor me! Mn vriend had dat absoluut niet, die had weer andere dingen, zoals als hij wat koorts had, dacht ik zoiets van.. een zetpil, en kijken of het minder werd, maar mn vriend belde gelijk de eerste hulp! Haha. Ik dacht ook altijd dat ik als moeder alles het beste kon doen,en deet dus ook altijd alles! (badje,verschonen,op bed leggen) Maar daar heb ik nu wel spijt van.. hij gaat niet meer slapen als mn vriend hem in bed legt!Kan het nog altijd zelf doen hhaha! Maar nu hij al ouder is, heb ik wel zoiets dat hij wel tegen een stootje moet kunnen. Als hij bijv. ergens op klimt ofzo, iedereen raakt in paniek, maar ik heb dan zoiets (zolang hij niet hard of gevaarlijk kan vallen ) laat hem lekker klimmen.. als hij valt, weet hij dat hij de volgende keer wat voorzichter moet zijn! Zo leert hij ook gevaren inzien. Of als hij een keer valt met rennen als we ergens op visite zijn.. rent de hele inboelel ernaartoe.. maar ik blijf rustig zitten,hij staat vanzelf wel op, en (als hij niet huilt natuurlijk) maak ik er gewoon een grapje van, en lacht hij net zo hard mee!

    Pff een heel lang overdreven verhaal geworden hahaha, maar naarmate je kindje ouder word.. verdwijnt dat overbezorde wel (bij mij tenminste)
     
  5. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dat is inderdaad wel zo. Ik merk gewoon aan mezelf dat ik de meest gekke gedachtes heb en dat ik ook echt compleet veranderd ben sinds dat Anouk er is.
    Ik ben nu al bang voor a.s. zondag. Dan ben ik jarig en mn vader en ik vieren het samen (mn vader is morgen jarig). Er komen ongeveer 30 man en dat vind ik best eng. Maar dan is ook iedereen die nog op kraamvisite moest komen geweest en dan is de drukte tenminste voorbij.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  6. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Zelf ben ik ook compleet veranderd sinds de geboorte van mijn dochter. Ik raakte ook geirriteerd van alles en iedereen. De laatste tijd wordt dat gelukkig wat minder, maar dat is nog steeds niet over.

    Ik zou de zonnekap er echt wel op laten zitten! De zon is hardstikke slecht en al helemaal voor zo'n klein kindje! Het is inderdaad niet fijn om de zon fel in de ogen te krijgen, maar kan zelfs een oogbeschadiging opleveren. En als de huid te veel in zon zit geeft dat een verhoogde kans op huidkanker. Het wordt dan ook aangeraden om je kindje de eerste 6 maanden zoveel mogelijk uit de zon te houden!

    Goedbedoeld maar ook ongvraagd advies, krijg ik hier ook vaak. Maar ik probeer dat gewoon te negeren. Als ze huilt en ik wil haar troosten dan doe ik dat. Gewoon lekker op je gevoel afgaan! Een kindje van 6 weken kun je echt nog niet verwennen hoor!
     
  7. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    De verjaardag... daar zou ik ook tegen op kijken... Maar zoals je zelf al zegt dan is de drukte voorbij. Even een dagje er tegen aan. Het komt vast goed!

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! :D
     
  8. christina

    christina Niet meer actief

    Heel herkenbaar die onzekerheid, is het niet te koud, te warm, eet ze genoeg etc. Allemaalzorgen/vragen waar je als beginnend ouder meezit. Je kunt met een kleintje niet voorzichtig genoeg zijn. Wat een belachelijke opmerking van je vriend over de zonnekap. Het is juist belangrijk dat die zonnekap erop zit, tegen de zon, maar ook tegen de wind en regen! Kleintjes houden niet van in de zon kijken, doen wij zelf toch ook niet, wij dragen een zonnebril. En bovendien in de zon kijken is heel slecht voor de ogen! De airco in de auto hebben wij heel zachtjes aan. Want we zitten natuurlijk niet te wachten op een ziek kind!. Weet niet precies was een kwee is, als het iets van mietje betekend vind ik het nergens op slaan. Met een baby die volkomen afhankelijk is moet je voorzichtig zijn in alle facetten. Dus gewoon doen wat je hart je ingeeft. En niet luisteren naar goed bedoelde adviezen van anderen.
     

Deel Deze Pagina