Gespannen als je kind ziek is.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Chocolat, 13 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Herkent iemand dit: ik ben altijd gespannen als één van mijn kinderen ziek is. Vooral als wij de nacht in gaan en als het om spugen gaat. (ben soms de hele nacht alleen)
    Overdag ben ik dan ook wel gespannen al hoe wel bij mijn oudste (5 jaar) niet meer want zij geeft het meestal aan en gaat naar de wc.

Ik denk dat het voornamelijk komt door dat ze het spugen eng vinden en van te voren gaan schreeuwen en de jongste begint de kamer door te rennen als hij moet spugen.
    Ik hou van regelmaat en dan lijkt het alsof er in mijn hoofd alles een warboel wordt als er iemand ziek is. Het gaat wel wat beter maar de gespannenheid voor de nacht blijft ik slaap dan slecht en lig vaak wakker. Soms een stapel kussens achter mij en iets zittend de bril op zodat ik die niet hoef te zoeken 's nachts.

Herkent iemand dit??

2. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

11 jul 2013
    181
    0
    0
    Ik herken het tot op zekere hoogte wel.
    Een soort spanning/ongerustheid inderdaad.

Bang dat ze gaat spugen of ineens 'raar' wordt van de koorts, ..
    Dat soort dingen.
    Ik slaap dan ook onrustiger, overdag vraag ik vaak of ze zich wel goed voelt (het antwoord van een tweejarige is niet altijd betrouwbaar, maar goed :))
    En ben ook erg opgelucht als het weer beter gaat.

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heel erg herkenbaar.... Ik word wakker van elk kuchje en denk dan meteen dat er iets is. Ik weet dit van mezelf en probeer het ook te relativeren. Best lastig soms.

4. Chocolat

Ik heb bij de oudste PND gehad en was echt verschrikkelijk, ik hoorde alles en hoorde ook huilen terwijl ze niet huilde.
    De jongste was een huilbaby (KISS-synd.) dus dat is ook een periode die ik liever wil vergeten. Ik heb ze soms door elkaar geschud als ik gespannen was, gelukkig heb ik dat wel snel weer onder controle gekregen en ze goed getroost als er wat was/is. Maar ik merk dat ik met ziektes toch weer gespannen wordt, ga zo maar op tijd slapen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb dat niet heel snel maar ik raak wel gespannen als ze vaak en snel achter elkaar ziek zijn.
    De jongste is nu al een poosje aan het kwakkelen en daar word ik dan wel onrustig van.
    Gelukkig is de koorts die ze krijgt wel altijd te verklaren zoals nu weer met een enorm verkoudheidmaar ik krijg ondertussen wel de kriebels als ze eens wat warmer aanvoelt.

6. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook. Onze dochter is vanaf haar geboorte al veel ziek (oorontstekingen, bronchitis, etcetera). Meestal zetten we haar bedje op onze kamer, zodat ik zelf wat rustiger kan slapen.

Drie weken geleden heeft ze twee koortsstuipen gehad, dus ik vermoed dat ik waarschijnlijk nog meer gespannen ben de volgende keer dat ze koorts heeft/ziek is.

7. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Hier ook voor het eerst 2 koortsstuipen achter elkaar echt doodeng..ik voel me niet meer lekker als ze weer ziek zijn..
    Zelfs de vaccinaties geven nu stress

8. Keekje

Keekje Actief lid

15 feb 2016
    183
    0
    0
    Yep... En in periodes dat ze slecht slapen (zonder ziek te zijn) slaap ik al slecht in de wetenschap dat ze wakker worden. Moederinstinct denk ik maar niet altijd even fijn..

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gelukkig is DL niet vaak ziek. Maar als ze ziek is voel ik het aan.

Heb me een keer op het werk verschrikkelijk ellendig gevoeld. Had geen idee wat er aan de hand was maar liep met mijn ziel onder mijn arm rond (of hoe noen je die uitdrukking?)
    Toen ik thuis kwam bleek DL koorts te hebben. (Schoonmoeder wilde me niet ongerust maken) Paar dagen later bleek het 6e ziekte te zijn.

Dus ik voel me niet echt gespannen maar wel super ellendig ;)

10. Chocolat

Nu begint mijn zoontje ziek te worden denk ik.
    Hij heeft het koud rilt, heb hem maar vast op een andere kamer gelegd bij mij in de buurt (hij slaapt normaal op de zolder).
    Hij wil nooit spugen in de emmer en gilt alles aan elkaar.

Ik heb zelfs de wasmachine al paraat staan, wasmiddel in bakjes enz.
    verschoning klaar gelegd.

11. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ja, ik ben ook met regelmaat alleen met de kindjes. Ik ben nu ook weer alleen en ben dan bang dat iemand ziek wordt. Mijn man is gisteren vertrokken en vandaag....zijn we ziek! Hoera. Ik ben het meest bang voor spugen. Dat heeft niet te maken met het opruimen maar met het feit dat ik bang ben het ook te krijgen. Ik heb angst om te spugen. Daarnaast, kán ik dan ook echt niks, als ik ziek ben, ik krijg dan last van flauw vallen. Opa's en oma's wonen niet in de buurt dus die kan ik wel bellen maar als de nood aan de man is mag ik daar 1,5 uur op wachten.
    Nu zijn mijn dochter en ik ziek. Gelukkig griepverschijnselen. Dat is paracetamol erin en vroeg naar bed. Hopen dat het morgen beter gaat.
    Al is dit al de derde keer sinds eind januari dat dochter ziek is met koorts. Wordt er wel een beetje kriegel van.

12. Chocolat

Ik zit nu bij mijn zoontje op de kamer, hij begon net al te roepen/schreeuwen van pijn.
    Maar waar die pijn zit de handen bij de onderbuik/plasser. Krijg er niks uit waar de pijn precies zit. Pff lange nacht!! Man heeft nachtdienst.

13. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    ik ben ook altijd gespannen idd en kan ook erg slecht slapen maar goed meestal is het maar 1 nacht slecht en dan gaat het vaak alweer beter

14. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    in zekere mate herken ik het wel.
    bij de oudste 2 (bijna 8 en bijna 6 jaar) heb ik het alleen bij spugen of extreme dingen. bij de Yoshua heb ik het wel veel meer. Nu is hij ook snotje verkouden en heeft hij verhoging. normaal slaapt hij snachts bijna nooit door en vannacht dus wel. ik dus niet want ik lag echt te waken of ik hem hoorde. (ben ook een keertje extra gaan kijken) Je moet je kindje ook leren kennen. bij de normale dagelijkse gang weet je het wel, maar bij ziekte is dat natuurlijk anders. je geeft aan dat je het bij je dochter al wat minder hebt en dat komt doordat je weet hoe ze reageert in bepaalde situaties.
    ik kan je geen tips geven, maar het wordt vanzelf beter/ minder.

15. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor herkenbaar. Zeker als m'n dochter af en toe moet overgeven.
    Sinds ik dacht dat ik haar ging verliezen tijdens een koortsstuip, ben ik redelijk zenuwachtig als ze echt ziek is. S nachts laat ik dan ook eventueel de slaapkamerdeuren open, zodat ik echt alles goed kan horen.

Deel Deze Pagina