Gevoel vs Verstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Palmpje, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Maandag meteen even navragen.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of gevoel en verstand het eens zullen worden, dit kindje is zo gewenst, helemaal na een traject in de mmm Maar ik hoop dat je wel je keuze kan maken (en welke keuze dan ook) dat je jezelf in de spiegel aan kan kijken en kan zeggen: ja, ik heb het juiste gedaan.

    Heel veel sterkte :( heel verdrietig dat je na een pittig traject ook nog deze loodzware keuze moet maken.


    Kun je nu wel slapen? Ik kreeg temazepam bij de zwangerschap van de jongste voor om de dag.
     
  3. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Omdat ze daar toch in alles net even een stap verder zijn dan in NL.
     
  4. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik wil mezelf later niets kwalijk kunnen nemen dus ik heb iig al besloten dat ik mijn keus nu nog niet ga maken. Dat geeft voor nu toch weer even wat rust.

    Slapen doe ik gelukkig goed. Heb wel Oxazepam gekregen voor als ik erg angstig wordt. Gelukkig nog maar 1x nodig gehad.
     
    aicirtap en Droompje123 vinden dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Oké dat is wel goed om te weten, dankje.
    Misschien dat ik dit ook eens aan mn verloskundige kan vragen. Geen idee hoe je zoiets in gang zet namelijk..
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Wel fijn dat ze je oxazepam hebben meegegeven; dat het binnen handbereik is kan al rust geven.

    Sterkte!
     
  7. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Ik heb je een pbtje gestuurd
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  8. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Lieve Palmpje, wat ontzettend verdrietig. Woorden schieten tekort.

    Ik wil je wel meegeven dat er bij zwangerschapsafbrekingen heel laagdrempelig pijnstilling wordt aangeboden. Je zou bijvoorbeeld heel vroeg in de bevalling een ruggenprik kunnen krijgen, zodat je minder fysieke pijn hebt. En heel klinisch, je hebt vaak geen 10cm ontsluiting nodig, dus het tijdspad is wat anders dan bij een voldragen kindje.

    Ik wil je heel veel sterkte, wijsheid en liefde toewensen.
     
  9. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Goed om te weten

    Probeer de bevalling nu nog wel even opzij te zetten in mn hoofd.. heb besloten dat ik de vruchtwaterpunctie wil laten doen en ben me ook aan het verdiepen voor een second opinion. Ik vind alles nog veel te onzeker nu.
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte Palmpje, hopelijk krijg je snel de antwoorden waar je op wacht en kun je dan een beslissing maken.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  11. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Jeetje, wat een heftige situatie zit je in...

    Ik sluit me aan bij wat al gezegd is, ik denk dat je vooral tijd nodig hebt om dit te laten bezinken en je gevoel en verstand dichter bij elkaar te laten komen. Ik denk dat je er goed aan doet om met een vruchtwaterpunctie en second opinion meer informatie te verzamelen.

    En weet je, ik denk dat die paar extra weken voor de bevalling niet zoveel uit maken. Het is sowieso ontzettend moeilijk en verdrietig, of het nu bij 15 of bij 20 weken is. En wat pijn betreft, zoals al genoemd, wordt in dit soort situaties heel goede pijnstilling gegeven. Dus daarvoor zou ik proberen om geen haast te voelen, wacht af tot je alle info hebt en je neem de tijd om tot een beslissing te komen.

    Heel veel sterkte.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  12. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik heb zojuist de vruchtwaterpunctie al gehad. Er was nog een plekje dus meteen geregeld. Weet alleen nog niet wanneer ik de uitslag krijg omdat dat bij de geneticus ligt. Maar goed, dit is achter de rug.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Was het te doen de punctie? Ik hoop dat de uitslag niet te lang op zich laat wachten. Wel fijn dat je nu al terecht kon
     
  14. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Knuf. Sterkte met wachten de komende dagen.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    De gynaecoloog zei dat de meeste vrouwen de vlokkentest pijnlijker vinden. Bij mij was het net andersom. Maar komt ook omdat er maar een klein stukje was waar ze terecht kon met de naald en dat was ook nog eens vlak naast het hoofdje van de baby. Daardoor duurde het allemaal wat langer.

    Nu heb ik iig niet tegen de afspraak aan hoeven hikken, ging ineens allemaal heel snel. Hopelijk binnen 3 weken de uitslag. Erg spannend weer.
     
  16. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Jeetje wat ontzettend verdrietig. Fijn dat je zo snel terecht kon voor de VWP. Hopelijk volgt de uitslag ook snel. Heel veel sterkte
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  17. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ooh @Palmpje wat een ontzettende rollercoaster waar je in zit..
    Die onzekerheid is killing.
    En weet je als je in zo’n situatie zit, elke keuze die je maakt is goed..
    Maar heel goed om jezelf alle informatie te gunnen zodat je jezelf achteraf nooit hoeft af te vragen wat als..
    En doordat je nu toch moet afwachten op de uitslag kun je ook nog voor de 20 weken echo gaan.
    Het zal er idd allemaal niet makkelijker op worden maar zoals de anderen zeggen zullen gevoel en verstand misschien wel wat meer bij elkaar komen..
    En ik weet niet of je ergens ook nog een stukje hoop houd op een “goede” afloop?
    Hoe dan ook hij of zij is een enorme vechter waar je enorm trots op kunt zijn!
    En de keuze die je uiteindelijk ook maakt is uit liefde voor je kindje ♡

    Mocht je vragen hebben mag je me ook altijd een berichtje sturen, het is niet helemaal het zelfde maar wij hebben een dochtertje verloren met bijna 23 weken zwangerschap. En wisten ook vanaf de termijn echo dat er wat aan de hand was dus de hele rollercoaster en leven tussen hoop en vrees is zeer herkenbaar..

    Dikke knuffel!
     
  18. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    Fijn dat de vruchtwaterpunctie al achter de rug is.
    Hopelijk snel de uitslag.
    Dikke knuffel ❤
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  19. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk dat jullie ook zoiets heftigs meegemaakt hebben..

    Het is een jongetje en hij is idd een echte vechter. Ben zeker trots op deze kanjer.

    Misschien onterecht, of tegen beter weten in, heb ik toch nog een sprankje hoop. Niet dat hij geen afwijkingen zal hebben, maar wel leefbare afwijkingen. Maar ja dat is toch maar afwachten. En wat je zegt is helemaal waar, het is uit liefde voor mn kindje, welke keuze ik ook maak. Ik doe er alles aan om er achter te komen wat het aan de hand is en meer kan ik niet doen.
     
    Emilie69 en Mimus vinden dit leuk.
  20. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113

    Heel begrijpelijk toch dat je een beetje hoop houd..
    Is ook niks mis mee en uiteindelijk zijn de wonderen de wereld nog niet uit..

    Ik hoop en duim mee dat jullie een goede uitkomst mogen krijgen.

    En probeer hoe moeilijk het nu misschien ook is, zoveel mogelijk te genieten van die kleine man in je buik.
    Maak herinneringen, zing liedjes, lees verhaaltjes en maak foto’s van je buik samen met je dochtertje.
    Ontzettend waardevol♡
     
    Palmpje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina