Gevoel vs Verstand

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Palmpje, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    dat begrijp ik, hopelijk kunnen ze jou een duidelijk antwoord geven.
    wat een klein vechtertje toch die kerel van jou. Wat een rollercoaster van emoties moet je doormaken.
    Ik denk elke dag aan jou en je kleine mannetje. Warme knuffel ❤
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Wat zit je toch in een loodzware achtbaan zo :(
     
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    De vk heeft me op mijn hart gedrukt dat de gebroken vliezen niet door de punctie kan komen. Dan was het volgens haar al binnen 24 uur gebeurt. De gynaecoloog vertelde me net dat het daar dus wel door kan komen. Die kans is zo klein, die pech heb ik er dus ook nog eens bij. De bevalling kan in principe ieder moment op gang komen, ook al verlies ik geen vruchtwater meer. Bij een infectie moet ik sowieso zo snel mogelijk bevallen. Nu ga ik dus weer angstvallig alles wat ik voel in de gaten houden, want stel nou dat ik een infectie te laat opmerk?

    De uitslag van de punctie is pas in de week van 2 feb bekend en 3 feb heb ik een echo en dan gaan we alles bespreken.

    Merk nu ook dat ik nog best veel last heb van mijn vorige bevalling, daardoor extra angstig nu. Plus alles wat er dit keer bij komt kijken natuurlijk. Ik blijf mezelf maar herhalen, ik kan dit, ik kan dit.. Maar heel eerlijk, ik ben wel echt bang voor wat komen gaat..
     
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ach meis, dat is ook wel een hele spannende situatie. Probeer, hoe moeilijk dat soms ook is, te vertrouwen op je lichaam en op je instinct. Wanneer je een infectie oploopt ga je dat heus merken en trek je aan de bel. De gyn heeft je vast verteld waar je op moet letten, zoals koorts en algehele malaise.

    En wat betreft de bevalling snap ik ook dat je daar angstig voor bent. Je weet door je vorige bevalling een beetje wat je te wachten staat en daarbij komt er nu ook veel verdriet bij kijken. Je zou kunnen kijken of je op korte termijn nog een (video) afspraak met een doula of beval-coach kan regelen. Iemand die je tips en trucs geeft ter ontspanning en met wie je over de angst kan praten.

    Maar wat denk ik het aller belangrijkste is: focus op je zoontje. Vertrouw erop dat jullie dit samen kunnen en dat het goed komt. Niet in de zin dat hij ineens niets mankeert en je de 40 weken haalt, maar dat je deze bevalling ook gaat doorstaan en je deze periode met hem samen mooi gaat afsluiten. Instinctief zal jij doen wat het juiste is voor jullie beiden, daar ben ik van overtuigd.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve berichtje. Doet me echt heel erg goed. Je weet altijd de juiste woorden te vinden. Dankjewel
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Wat een rollercoaster zeg zo :cry:
    Misschien heb je er nog wat aan om last minute een doula te regelen die je bij kan staan tot aan en/of bij de bevalling?
    Ik weet niet in welke provincie je woont, maar in FR ken ik een hele goede, die ook zelf (spijtig genoeg) ervaringen heeft met heel veel angsten rondom haar bevallingen.
    Mocht je behoefte hebben aan een naam, dan kun je me het beste PB-en.
    De 'gewone meldingen' zoals tags en reacties op m'n berichten zie ik namelijk vaak niet dezelfde dag nog, PB's wel (en zeker nu als ik het in de gaten hou).
    Ik heb alleen geen idee of zij op korte termijn beschikbaar is want ik weet niet hoe druk ze het heeft nu in haar agenda.

    Klein vechtersbaasje heb je. Zo te lezen net zo sterk als jou, hoe moeilijk je het ook hebt.

    Heel veel sterkte met alles in deze moeilijke periode en daarna X
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Geloof me je kan het. Je bent sterker dan je vaak zelf denkt dat je bent. En op zo moment van de bevalling helemaal. Laat maat snel week van 2 feb zijn. Dan heb je de uitslag! Luister na je lichaam knuff
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik heb geen woorden en ervaringen. Maar wilde toch niet zomaar voorbij scrollen. Heel veel sterkte en kracht!
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  9. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Palmpje
    Hoe gaat het nu met je ?


    @Loveischocola
    Sterkte, zie dat het vandaag precies een jaar geleden is. :(
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  10. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Geen verandering.. morgen weer even een echo bij de vk.

    @Loveischocola sterkte ♡
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve woorden. Ik woon in Brabant, maar toch bedankt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heel veel succes gewenst voor je echo morgen. Heb je wel iemand dicht bij je die je steunt en hulp kan bieden? Las dat je single mom bent. (Ik ook)
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Mijn beste vriendin is mijn steun en toeverlaat en mijn ouders bieden vooral heel veel praktische steun. Verder weten niet veel mensen in mijn omgeving dat ik zwanger ben. Zie ook niemand nu in Corona tijd.
     
  14. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Lieve Palmpje,
    Ook ik blijf maar terug komen op het forum om te kijken hoe het met je gaat. Maar wow! Wat ben jij een sterke vrouw zeg. Diep respect hoe jij hier mee om gaat. Hele dikke knuffel voor jou!
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Fijn dat je wel steun hebt in deze loodzware tijd. Sterkte weer bij de echo vandaag
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  16. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Lief ♡
     
  17. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Palmpje succes vandaag met de echo.
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  18. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Deze tijd is natuurlijk echt lastig zo inderdaad met beperkte contacten.

    Fijn dat je in ieder geval hulp en steun hebt. Hoe was je echo ?
     
  19. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Hartje klopt nog en het vruchtwater leek weer wat afgenomen. Maandag weer terug
     
  20. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wat een rollercoaster voor je!
     

Deel Deze Pagina