Niet slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door -, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi Kwebbeltje,

Ik heb even een vraagje. Ik heb al gezocht op het forum, maar kan niet echt iets vinden in zijn leeftijdscategorie.

Ik heb een zoontje van 4 weken en die is sinds 5 dagen overdag wakker. Wil gewoon niet slapen. Wordt wakker rond 11 uur en gaat pas weer slapen rond een uur of acht. We leggen hem wel in bed, maar gaat gewoon huilen. De eerste dag had ik muziek bij hem aan gezet en toen ging hij wel slapen, maar voor de rest helpt niets.

We laten hem huilen en gaan dan om de 5 minuten bij hem kijken. Geven zijn speen weer en troosten hem even, maar halen hem niet uit bed.

Heb jij wat raad voor ons?

Liefs Nathasja

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer hem eens wat langer te laten huilen. Misschien dat hij na 15 minuten vanzelf in slaap valt.

Ilja

3. Niet meer actief

Hoi Ilja,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga het proberen.

Nathasja

4. Niet meer actief

Hoi Ilja,

Ik heb geprobeerd hem langer te laten huilen, maar dit werkt niet.

Vandaag bijhet CB geweest daar ook het probleem voorgelgd en die gaven aan om hem 20 min te laten huilen en dan een fles te geven . Dit hebben we nu ook gedaan al 2x.

Zo ziet zijn dag er vandaag uit.
    6 uur 1 voeding 120ml
    slapen
    9 uur 1 voeding 120 ml
    slapen tot 11 uur
    12:15 1 voeding 120ml
    slapen
    13:00 naar CB
    slapen
    14:30
    huilen
    15:00 bijvoeding gegeven 90ml
    tot 16:30 gehuild toen gewone voeding gegeven 120 ml
    17:00 naar bed en gehuild tot 18:00
    toen gaan lopen met de wagen wel wakker maar stil'
    18:30 tot 19:00 huilen
    Weer een bijvoeding gegeven heeft 80 ml gedronken.
    Ligt nu weer in bed maar blijft weer huilen.

Heb jij nog een tip?

Alvast bedankt!

Nathasja

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zie dat hij van 06.00 tot de middag bijna alleen maar slaapt. is het een idee om z'n slaapritme iets om te gooien.

Ilja

6. Niet meer actief

Ilja,

Bedankt voor je antwoord. Misschien wel. Ik weet het niet meer. Ik weet alleen dat hij vandaag maar 7 en half uur heeft geslapen vanaf 6 uur.

Het Cb geeft aan dat hij na iedere voeding weer moet slapen. Dus eten even knuffelen en dan naar bed dit is een ritueel van een uur.

Ik vind het niet erg dat hij wakker is, maar hij huilt dan alleen maar en ik heb het idee dat hij wel moe is.

We gaan het wel proberen.

Groetjes Nathasja

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Persoonlijk zou ik niet weten waarom hij na elke voeding perse moet slapen. Misschien dat je Dylan op "vaste" tijden naar bed kan doen. zo creeer je gelijk regelmaat en structuur. Probeer hem na de voeding van 9.00 eens beneden te houden. In de box, wandelen etc etc. Als hij dan in slaap valt is niet erg, maar dan ligt hij niet in bed. Vervolgens na de volgende voeding weer naar bed.
    Het is even uit proberen en misschien werkt het niet gelijk. Geef het even de tijd.

Ilja

8. Niet meer actief

Oke dank je wel.

Ik ga het proberen.

Nathasja

Deel Deze Pagina