plaats placenta / plaats innesteling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Napoleon, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik vroeg mij ineens af, zit de placenta op de plek waar de innesteling heeft plaatsgevonden?
    Zo ja, is het dan ook zo dat bij een lage placenta het langer heeft geduurd voor de innesteling heeft plaatsgevonden en kan het daardoor bij sommige vrouwen zijn dat ze minder lang zwanger zijn dan ze denken?

en nog een andere vraag:

Ik had gisteren een bloeding (12w 4d) en de vk is toen langsgeweest, gelukkig hebben we een hartje gehoord :D. Wel constateerde ze dat mijn baarmoeder al flink gegroeid was, hij zit nu al halverwege mn schaambotje en navel. Ik begreep dat dat niet heel onbekend is bij een 4e kindje maar waardoor komt dat?
    Ik merk ook flink activiteit, veel harde buiken (meer dan 10-12 per dag) komt dat dan door de snelle groei? En moet ik mezelf dan ook meer in acht nemen?

En heb je ook nog tips zodat ik me wat minder bezorgd ga voelen... ik word er soms gek van, hoe onzeker ik me soms voel. Het is toch mijn 4e maar na 2 mk dit jaar ben ik steeds bang dat het misgaat, er iets niet goed is, hebben we het lot niet getard door een 4e te 'nemen'... Overigens heb ik wel een goed gevoel over de zwangerschap, dat had ik bij de 2 mk zwangerschappen niet.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ja klopt daar waar het vruchtje zich innesteld vormd zich ook de placenta. De innesteling vind zo'n 5-7 dagen naar de bevruchting. Dat maakt het verschil dus niet, vaak heeft dat met het voorstadium te maken het delen van de cellen.

Waarschijnlijk komt de snellere groei door de geheugencellen die je lichaam heeft opgeslagen na je vorige zwangerschappen. Ook groeit de baarmoeder eerst de hoogte in en dan de breedte. Je hebt al wel een eerste echo gehad?
    De harde buiken kunnen in derdaad komen door de snelle groei maar kunnen ook absoluut een hint zijn om het wat rustiger aan te doen. Ook een blaasontsteking kan harde buiken veroorzaken.

Het is voor mijn lastig om je tips te geven om zekerder te zijn van deze zwangerschap. Luister naar je lichaam, het voelt voor jou al beter dat zegt ook al heel wat!!!!

Groetjes imke

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoi Immi,
    dank je wel voor het antwoord.
    Ik heb 2 echo's gehad, 1 om te kijken of alles goed was. 1 termijnecho en straks heb ik een nekplooimeting (niet voor mijn leeftijd maar mocht er iets zijn dan kunnen we ons daarop voorbereiden, en met nm de kinderen).
    Ik heb net een blaasontsteking achter de rug en ik laat nu elke week mn urine controleren omdat ik daar niks van merk tijdens een zwangerschap, de laatste controle was goed.

trouwens, geweldig dat jullie dit doen :D. Soms is 4 weken wachten op een nieuwe controle lang en dat we hier vragen kunnen stellen is helemaal super :D. Doen jullie dit in je vrije tijd?

Deel Deze Pagina