Buik voelt "verdoofd", kennen jullie dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Djaminah, Jun 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Ben nu 10,5 week onderweg en sinds een paar dagen voelt mijn buik een soort van verdoofd aan. Als ik mijn hand erop leg, voel ik het bijna niet! Zowel onder als boven de navel trouwens. Tuurlijk, als ik erover kras met mijn nagels voel ik wel wat, maar het voelt in elk geval anders dan anders. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Kent iemand dit? Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap, maar die eindigde in een miskraam (13 wk) dus ik weet niet hoe een "normale" zwangerschap hoort te zijn, zeg maar.

Liefs Djaminah

PS: het lijkt wel een beetje alsof er aan de binnenkant van de buikwand een soort "schild" zit waardoor je het minder goed voelt. Het klinkt wel raar he?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja herken ik.

Ik heb dat mijn hele zwangerschap gehad. Een doof gevoel. Alleen als ik idd met de nagels krabbelde voelde ik het goed. Maar ook dan anders dan op je arm ofzo.

Geen idee waarom ik dat had.

Je kunt het straks altijd even vragen aan de VK.

Een normale zwangerschap is er denk ik niet. Iedereen heeft andere kwaaltjes en symptomen.
    Maar logisch dat je wat banger bent omdat je een MK hebt gehad.

3. Djaminah

Djaminah Actief lid

May 23, 2007
    276
    1
    18
    Hmmm de verloskundige herkent het helemaal niet... Het enige wat ze kan verzinnen, is dat de (groeiende) baarmoeder bepaalde buikzenuwen bekneld.

Maar het stelt me wel gerust dat jij een goed voldragen zwangerschap hebt gehad :)
    En wat een mooie naam, Isabella!

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb het heel af en toe. Misschien dat de doorbloeding dan heel even iets minder is. Ik heb me er eigenlijk nooit zo'n zorgen over gemaakt. Het gevoel komt dan ook telkens weer terug.

5. Miepie77

Miepie77 Actief lid

Dec 12, 2006
    143
    0
    0
    Heel herkenbaar!
    Heb t toevallig gisteren aan m´n gynaecoloog nagevraagd en bij mij komt t omdat m´n buik zo strak staat (ben over 2 dagen uitgeteld!) dat er geen goede doorbloeding meer is en dat er kleine zenuwen afgekneld worden!
    Niet te druk maken (makkelijker gezegd dan gedaan hoor!).

Share This Page