Continue plasdrang na catether

Discussion in 'Na de bevalling' started by josephinevh, Feb 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik heb na de bevalling een catether gehad voor 48 uur. Deze is nu verwijderd. Ik heb plasdrang en kan plassen alleen daarna blijft het gevoel dat ik moet plassen heel sterk. Herkent iemand dit en wat te doen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Dat klinkt als een urineweginfectie. Daar heb je ook een grote kans op als je een catether hebt gehad.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt inderdaad een grote kans op een urineweginfectie; even je urine laten checken dus!

4. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

Jul 22, 2014
    358
    0
    16
    Het kan inderdaad een urineweginfectie zijn dus zou het wel even na laten kijken.
    Maar na een catheter kan ook de kringspier aan de onderkant van de blaas wat geirriteerd zijn om dat daar toch wat ingezeten heeft wat er niet in thuis hoort. (Ben verpleegkundige dus heb vaak te maken met patienten met een blaascatheter)
    Als je gewoon bevallen bent is de boel zowiezo wat 'ontregeld' aan de onderkant dus dat kan ook meespelen.

5. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Dank voor jullie reacties. Idd blaasontsteking heb nu antibiotica.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik heb 6 weken na mijn bevalling met een catheter gelopen (beschadigde blaas door bevalling) en ook meerdere infecties gehad. Ik heb daarna ook blaastraining gehad. Mocht je last houden, dan kun je het beste even een afspraak maken bij een uroloog. Sterkte!

7. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ik heb 3 weken geleden een geplande ks gehad en 24 uur een katheter gehad maar ik heb tot op heden juist geen drang om te plassen! Dit kan natuurlijk ook de combinatie zijn van katheter en ruggeprik..

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    of de catheter die de boel geirriteerd of kapot gemaakt heeft. ga gewoon standaard om de zoveel tijd naar de wc en niet wachten tot je "moet". je maakt het anders alleen maar erger, grotere kans op infecties of dat het zo blijft. Ik heb hetzelfde gehad en mijn blaas is beschadigd door de catheter. we zijn nu bijna 4 jaar verder en ik heb nog geen plasdrang. heel af en toe.

9. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Ja zo doe ik het idd ook maar vanaf begin af aan.. Veel water drinken en af en toe maar gewoon op de wc gaan zitten. :( Mocht het net zo zijn als bij jou dan wordt het na verloop van tijd ook wel gewenning/gewoonte denk ik om ff naar de wc te gaan terwijl je niet per de hoeft?

Share This Page