Per abuis. Flinke hoeveelheid. Op internet lees ik enkele keer en bij kaasboer zeggen ze dat au laait cru bij geitenkaas wel gewoon veilig is ivm hoger gehalte van bepaald zuur. Er zou nooit listeria gevonden zijn in geitenkazen... Maar waar vind ik betrouwbare info? Weten jullie hier iets van?
Was laatst ook al topic over... Je kunt alle geitenkazen gewoon eten. Het gaat om rauwmelkse kazen van koemelk, de betreffende bacterie die je ziek kan maken, komt niet voor in geitenmelk.
Je zegt het al zelf... geitenkaas, geen probleem dus! Ik heb trouwens al mozzarella gegeten ook die niet gepasteuriseerd was, heel kleine kans hoor dat ie besmet is.
100% weet je het nooit... Zoals met de meeste dingen in het leven. Lekker genieten van je zwangerschap!
Van de eerste de beste verloskundigen-site die ik googlede: De vraag was 'welke kazen mogen wel?' De geitenkaas: Merlijn, Buche de Chevre, geitenkaasjes in olie met kruiden ( in geitenkaas is nog nooit listeria aangetroffen en men wijt dat aan een bepaalde stof die van nature in geitenmelk zit )