Maak ik mezelf nou gek door dingen te lezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Natasjee, 6 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hoi, daar ben ik weer.. Voel me ineens zo een zeikerd, haha. Sorry! :p Van de week al een topic geplaatst over mijn bekken.

Ik kopieer even een stuk tekst uit mijn eigen topic. Scheelt me weer typen!

Ik begin een klein beetje stresserig te worden sinds gisterenavond. Ik heb al een paar dagen erge last van misselijkheid 's avonds en 2 avonden overgegeven. 2 Of 3 dagen geleden ging ik in bed liggen en zei ik nog tegen mijn vriend van ik zie allemaal sterretjes, zocht er niks achter. Gisteren weer die misselijkheid en beetje overgeven, maar had ook erge hoofdpijn. Ik dacht ik ga eens googlen en daarmee kwam ik uit op zwangerschapsvergiftiging. Ik heb sinds een paar dagen ook enorme dikke vochtvoeten, maar ook daar zocht ik niks achter, want dat hoort bij een zwangerschap, maar ineens begon ik me zorgen te maken (onbewust). Heb de hele nacht wakker van gelegen en eraan gedacht. Ik wilde vannacht zelfs nog mijn bed uit om de was te gaan doen, zodat ik al mijn ondergoed gewassen heb en in mijn zh tas kon stoppen, voor ik vandaag wel naar het zh toe moet. Daarna dacht ik van je bent gek! Dus toch maar niet gedaan.. Vanochtend werd ik uiteraard wakker met tintelende vingers, maar misschien heb ik wel op mijn vingers gelegen of ik verbeeld het me gewoon, omdat ik het gelezen heb gisteren. Ik moet vrijdag weer naar het zh toe.. Weet nou niet of ik misschien toch maar even zal bellen of dat ik mezelf nu gewoon gek maak. Ben nooit zo onzeker en paniekerig..

De dingen die ik heb zijn niet constant trouwens dus iknweet sowieso niet of het dan überhaupt met een vergiftiging te maken kan hebben...

2. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Logisch dat je jezelf gek maakt, dat hoort er nu bij toch? :)
    Ik zou voor de zekerheid even de vk of gyn bellen, daar zijn ze voor. Misschien kunnen ze je geruststellen. En in het ergste geval zit je goed met je gedachten en dan kun je maar zeker meteen even bellen.

Gewoon doen hoor!

Succes!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik zou gewoon ff contact opnemen met de gyn. Geen idee of bepaalde risicos in een zwangerschap eerder kunnen beginnen of anders verlopen als je een drieling verwacht.

Veel lezen is natuurlijk nooit handig maar je bent wel realistisch genoeg (aan je topic te zien en je reacties) dat je op je gevoel kunt vertrouwen. Dus gewoon even bellen en overleggen lijkt me in jou geval alleen maar goed

4. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, alle kwaaltjes. Snap dat je je zorgen maakt.
    Ik weet van mezelf dat ik niet moet gaan lezen, want dan wordt het alleen maar erger. Maar als je je zorgen maakt, gewoon bellen!

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het is met een meerling zwangerschap wel zo dat je er eerder kans op hebt idd. Las ik gisteren tenminste ook op de site waar ik de rest ook las. Ik vond het gewoon raar dat ik ineens de laatste dagen zo misselijk was, want ik heb daar nooit last van. Typte ook gewoon 'misselijk en hoofdpijn 27 weken zwanger' ofzoiets simpels in en toen kwam ik daarop uit, maar nou weet ik ook dat je altijd de ergste dingen te lezen krijgt.

Denk dat ik idd maar even naar de gyn bel. Enige nadeel is dat ik dan naar Amsterdam moet en mijn vriend is met de auto naar zijn werk. Wil hem niet gelijk ongerust maken om misschien wel helemaal niks. Maarja, dan kan er vast wel iemand mee rijden.

6. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Veel lezen heeft twee kanten. Het kan idd meer stress veroorzaken. Het kan er ook voor zorgen dat je klachten die serieus genomen moeten worden, ook serieus neemt.

Goed dat je even belt, want ik denk dat je in deze situatie toch beter het zekere voor het onzekere kan nemen!

7. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Sterretjes zien, duizelig, hoofdpijn, misselijk, vocht vasthouden en tintelende vingers = BELLEN! Niet wachten tot vrijdag. Liever te veel dan te weinig.
    Als je niet wil bellen, dan iig bij assistente van huisarts binnenlopen om bloeddruk te laten meten! Wil je me daar beloven?

8. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Bellen meid. Mijn gyn is ook altijd boos dat ik niet bel en achetraf zo'n dingen meld. Ik moet 2keer per week op controle, dus denk ook altijd dat kan wachten. Ze kunnen het direct uitsluiten adhv bloedtest. Mijn waardes wijken af maar blijven stabiel. Ze prikken bij mij wekelijks. Ik heb niet eens alle klachten die jij beschrijft, dus hup bellen, dan ben je zeker en gerust!

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net gebeld en moet om 13.30 in het zh zijn. Ze gaan mijn urine controleren en bloed en om 14.45 heb ik een gesprek met de arts.
    Het was mezelf nog niet opgevallen, maar ik heb dus ineens ook enorm veel vocht in mijn vingers.

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Goed zo! Succes meid en laat wat weten he.

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Goed dat je gebeld hebt! Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met die drie mannetjes. Succes! Last je ons wat weten?

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het is dat m'n zus en zwager binnen kwamen en zeiden van je gaat nu bellen, want anders had ik het nu waarschijnlijk nog niet gedaan. Aan de telefoon zei ze ook dat ze blij was dat ik gebeld heb.

Zodra ik iets weet dan laat ik het hier weten!

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je jezef niet gek wil makn dan moet je even in het ziekenhuis het foldertje vragen met de info over wanneer je moet bellen.
    Dan kun je dat gewoon aanhouden zonder jezelf gek te maken met horror verhalen.

En je klachten staan in het rijtje van wanneer je contact op moet nemen :p
    Succes!

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Goed dat je hebt gebeld. Met meerlingen meer kans op zwangerschapsvergiftiging. Ik had alleen vocht vasthouden en sterretjes zien, verder geen last, maar toch zw.verg.
    Hoe was je bloeddruk de laatste controles?

15. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Goed dat je gebeld hebt! Loop al hele tijd met dit topic in mijn hoofd. Ik hoop dat we ons allemaal ontzettend aanstellen en dat je zometeen weer relaxt op de bank zit te forummen!

16. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Bij twijfel je verloskundige bellen!

17. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik word opgenomen in het ziekenhuis. Er zijn wat sporen van eiwit in mijn urine gevonden en een te hoge bloeddruk. Eerst was ie 130 over 90 en een uur later 140 over 93. Bloed uitslagen waren verder wel goed! Er wordt nu plaats voor mij gemaakt en iemand wordt dus over geplaatst of naar huis gestuurd.

Gelukkig maar dat ik gebeld heb..

18. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Goed dat je hebt gebeld! Klinkt als beginnende PE. Met dat soort spoortjes eiwit en iets stijgende bd begin het bij mij ook. Hopelijk kunnen ze iets doen om je zwangerschap toch nog wat langer door te laten lopen in goede gezondheid! Sterkte meid.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Veel sterkte. Hopelijk valt het mee. Maar beter een keer te veel opnemen dan dat het straks helemaal mis is. Zeker met een drieling zwangerschap.

20. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Goed dat je gebeld hebt, dus!
    Niet leuk dit, maar je bent in ieder geval in goede handen. Veel sterkte!

Deel Deze Pagina