ben ik weer... De afspraak is niet door gegaan, heb gezegd dat we beter een andere keer kunnen afspreken omdat mijn vriend uit t niets aan gaf dat hij vindt dat mijn vriendin hem compleet negeert... En dat hij onze vriendschap anders vindt....Hij vindt het vreemd dat ze zo alleen maar op mij gericht is, terwijl mijn anderen vriendinnen het niet hebben. Ik vond het vreemd dit te horen van hem, maar ik kan zijn gevoelens wel plaatsen. Alsof het zo in puzzel stukjes in elkaar valt... Hij zei zelfs dat hij wel eens gedacht heeft dat ze verliefd op mij is.. Dat verliefd zijn, nee dat denk ik totaal niet, maar ik heb voel wel een klik die ik dus niet met iedereen heb zoals ik al eerder aan gaf. Ik ben hier even van de in war. Dit zorgt er wel voor dat dit verhaal wel een heel ander staartje krijgt. Maar anderzijds denk ik ook: wat als het allemaal niet zo is?
Hmm dit komt op mij over alsof je vriend haar als een soort bedreiging ziet. Ik kan het mis hebben hoor. Maar mijn vriend zou het juist raar vinden als een vriendin van mij net zoveel interesse heeft in hem als in mij. Ik vraag me af of het verstandig zou zijn als je nu nog iets met je gevoelens voor die vriendin doet. Ik denk het niet.
Nou... Mijn vriend weet wel dat ik haar aantrekkelijk vindt, maar niet dat zij diegene is waar ik iets mee wilde doen. Ik denk dat dit inderdaad ook niet verstandig is... En ik denk ook dat ik haar morgen ga opbellen om het eea te bespreken, maar mijn vriend wil dat niet, hij vindt dat dit iets tussen ons is en zegt dat ik er juist niks mee moet doen... maar m'n gevoel zegt dat ik er over moet praten , over hoe het zit...
ik heb alle berichtjes gelezen. ik denk dat je alles eruit moet gooien. hier kwel je jezelf mee. mischien lucht het op en weet je gelijk waar je sta. verliefd nee dat denk ik niet hetzelfde als een vrouw weleens droomt over de meest gekste fantasien. en personen waarvan je van jezelf niet verwacht. het is het spannende wat je zoekt.een stukje lust. hetzelfde met vreemdgaan , je geeft er aan toe en voldoet aan je lust en daarna hebben de meeste spijt. het lustgevoel is weg.. ( niet bij allemaal ) ik persoonlijk zou het heel vervelend vinden als een vriendin niet tegen mij verteld wat ze zou voelen voor mij en er later achter moet komen. als ze aangeeft het niet wederzijds is is het oke en hoef je er verder niks mee . geeft ze aan hetzelfde te voelen dan zou ik goed overnadenken of het de barstjes in je huidige relatie waard is.
Bedankt voor je reactie . Ja, gelijk heb je . Ik kwel mezelf hier echt mee.. ik heb haar gisteren nog geappt om vandaag even te telefoneren en ze belt me vanmiddag even op.. ze wilde langskomen, maar ik denk dan dat ik helemaal niet goed uit mijn woorden kom. Ik weet nog niet zo goed hoe ik alles ga vertellen maar ik hou jullie op de hoogte
Ik heb haar gebeld vanmorgen... Ik kon niet meer langer wachten en heb zonder erom heen te draaien gezegd dat ik "meer" voelde tussen ons. En dat zij diegene was .... Ze werd direct stil en even twijfelde ik of ik er wel goed aan had gedaan om dit te zeggen... Maar ze was blij dat ik erover begon en beaamde mijn gevoelens. Het was een ongemakkelijk gesprek eerlijk gezegd... Ze vertelde dat ze zelf wel in de gaten had dat het om haar ging en nu ook graag eerlijk tegen mij wilde zijn: Ze vertelde me dat ze een periode heeft doorgemaakt waarin ze heel graag bij me wilde zijn, naar ons afspraakjes uitkeek en het jammer vond als ik tijdje niet van me liet Horen. ik kreeg de indruk dat zij min of meer haar liefde aan het bekennen was, maar ik durfde het haar niet te vragen. En aangezien ik me ongemakkelijk voelde heb ik opgehangen en gezegd dat ik mijn dochter van school moest halen . Een half uur later stond ze aan de deur in tranen..dat we beter niet meer kunnen afspreken en dat mijn bekentenis veel in haar had los gemaakt. Ze werd een beetje boos waarom ik er over begonnen was en waarom ik het niet gewoon had gelaten dan hadden we "gewoon" vriendinnen kunnen blijven. Ik kreeg een beetje het idee dat ik het allemaal schuld was.... En ik heb haar gevraagd of ze wilde gaan, maar ze bleef maar zitten want ze wilde niet zo weg gaan. Uiteindelijk hebben we vooral stil een beduusd voor ons uitgekeken, ze stond op, ze gaf me een zoen op mijn mond en ging.... ik ben verbijsterd vooral....
Dit is wel een heel bijzondere wending. Ik snap dat je er beduusd van bent. Volgens mij moeten jullie allebei even de tijd nemen om dit te verwerken en een plek te geven. En dan over een paar dagen verder praten.
Ja mee eens. Er gaat zoveel door me heen nu en ik weet helemaal niet zo goed wat ik moet doen. Ik vind het een beetje vervelend dat ze zo is weggegaan en heb de neiging om haar te bellen, maar anderzijds denk ik: nee het is niet mijn taak om dat nu te doen. Ik heb een gezin... en daar moet ik me gewoon op richten... Maar ik laat het inderdaad even bezinken een paar dagen ...
Jeetje, wat een wending. Zoals hierboven ook al is gezegd, ik denk dat jullie elkaar nu heel even met rust moeten laten. Allebei even nadenken over het een en ander. Sterkte. Ik hoop dat jullie vriendschap hier niet door kapot gaat
Dankje.. Ik vraag me eigenlijk vooral nu af: kan ik überhaupt nog bevriend zijn met haar nu wetende dat zij zo gevoeld heeft / of nog steeds voelt... Ik denk het laatste anders staat ze hier toch niet ineens in tranen ? Ik voel me heel vreemd .. Wat een emoties. Dit geeft me zo'n andere kijk op alles. Ik voel me een beetje leeg, maar wel opgelucht...
Ik weet niet of jullie nog vrienden kunnen zijn nu jullie dit van elkaar weten, misschien nog wel bevriend maar niet zo close.
Ja precies... We waren zo close en ik zou het serieus jammer vinden om dit op te moeten geven. En vooral wat vertel ik tegen iedereen? Ik heb inmiddels een andere vriendin gebeld om het uit te leggen en zij zegt vooral dat ze op deze manier een indirecte bedreiging is voor m'n relatie omdat zij sinds een paar dagen ook weet wat ik voel voor haar. Ook al is het lust...persoonlijk vind ik dat echt wat overdreven, maar ik snap wel waarom ze het zegt. Ik hou jullie op de hoogte.
Jeetje wat een wending. Als het haar zo emotioneel maakt klinkt het echt alsof je een onbeantwoorde liefde voor haar bent. Dat ze compleet in de war is van alles. Hoop voor je dat het allemaal wat zakt en dat je misschien toch wel vriendinnen kan blijven. Dat je een gezin hebt ja absoluut belangrijk, maar als je tot de conclusie komt dat je eigenlijk op vrouwen valt ipv mannen moet je daar ook eerlijk over naar jezelf zijn. Heel veel succes in elk geval.
Dankje voor je reactie. Nee, ik val niet op vrouwen, maar ik ben wel heel erg op haar gesteld en ik voel dat er meer aan de hand is. Mijn vriendin heeft nog geprobeerd om te bellen, maar mijn partner was thuis en voelde me ongemakkelijk om haar te spreken. Ze Appte dat zich niet zo had moeten laten gaan... Ben er concreet niet zo op in gegaan en heb haar laten weten dat ik even over alles mort nadenken... Het hele voorval zit al de hele ochtend in mijn hoofd ...
Dames , ik heb jullie hulp nodig ... Ik weet niet zo goed wat ik moet doen .. na ons laatste appje van woensdag niets meer van haar vernomen via de app.... maar gisteren uit geweest en toen kwam ik haar tegen. Ze begroette me normaal, we hebben even kort gesproken over koetjes en kalfjes en dat was het. Ze ging een drankje halen voor haar en een andere bekende en het stoorde me dat ze niks voor mij mee nam. Ik voelde me opgelaten ... maar ze deed alsof er niks aan de hand was. Ik had wel verwacht dat ze ze me een berichtje zou sturen maar ik hoor niks meer van haar, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen nu. Heel eerlijk gezegd voel ik me erg leeg ... Ik mis ons geapp en ik blijf maar nadenken ...
Jeetje wat een vervelende situatie meid. Ik denk dat ik haar toch zou bellen / appen om te vragen of jullie eens af kunnen spreken om de hele situatie nog eens rustig te bespreken met elkaar. Jullie zijn nu allebei rustiger geworden, weten wat er aan de hand is en het hoge woord is er uit. Ik vraag me persoonlijk alleen echt af of zij geen gevoelens voor jóu heeft, vanwege haar heftige reactie. Misschien dat je dat ook kan bespreken tijdens dit gesprek, dat je je afvraagd waarom haar reactie zo heftig was? En het lijkt me belangrijk om te bespreken hoe jullie in de toekomst met elkaar om gaan. Hoe staat je partner trouwens in dit hele verhaal? Is hij op de hoogte van de ontwikkelingen of niet?
Ja ... ik denk dat dit wel het beste is... sowieso praten erover .. maar vraag me af of zij dit wil. Anders appt ze toch? Of ze durft het niet ... ze deed zo koud gisteren, "iets" was er weg. Ik heb mijn partner nog niet durven te vertellen over het voorval omdat ik zelf niet goed weet hoe het zit ... en ik ben ergens bang dat ik misschien toch iets van gevoelens voor dr heb..zoals ik al zei, er hangt iets in de lucht ..ik voel me alsof ik "liefdesverdriet" hebt. ik vraag me daardoor af of het alleen lust is...maar verliefdheid is het ook zeker niet ..
Jij appt niet omdat je niet durft. Misschien durft zij ook niet. Zit je daar allebei niet te durven, terwijl je elkaar misschien dolgraag wilt spreken.., vraag het en je weet het! Ik zou -hoe moeilijk ook- toch echt ook met je vriend gaan zitten en alles vertellen. Ik snap dat dit moeilijk is, maar hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Dan krijg je onherroepelijk de vraag "Waarom heb je dit niet eerder verteld?" En naarmate er meer tijd voorbij is, zal het bedenken van een goed antwoord op die vraag steeds moeilijker worden. Je partner zal al helemaal niet blij zijn als hij dit over een poosje niet van jou hoort, maar van iemand anders.