Gevoelens vrouw , hoe vertellen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Verliefd, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Oh oh, wat een drama.. En nu spreek je toch nog met haar Af ook! Weet je man dat je met haar hebt afgesproken?
    Je zegt een paar reacties terug "ik wil haar". Dat vind ik nou niet echt, alleen maar, seksueel klinken!
    In elke reactie van jou voel ik spanning hangen. Dus hoe kan er dan geen spanning meer zijn tussen jullie? Jij wilt nog steeds "iets" van haar en zij van jou. Dus of je er wat mee doet of niet, het is er gewoon. En hoe lang kan je het laten? Wat als zij je probeert te zoenen?
    Ik denk echt dat je moet kiezen tussen je vriend of haar. zolang zij verliefd is en jij met haar wilt blijven afspreken blijft er voor haar ergens een sprankje hoop. Want jij voelt tenslotte iets seksueels voor haar, dat weet ze. Wie zegt dat dat inmiddels niet een stukje meer is?! (Dat hoopt zij misschien wel elke keer als ze je ziet) Dus misschien even een periode niets met haar doen en kijken wat dat voor gevoelens bij jou los maakt!
    En hoe zou jij het vinden als je man iets seksueels voor een ander voelt, jou daarvan op de hoogte brengt, jij aangedft dit moeilijk/ niet fijn te vinden en vervolgens spreekt hij nog gewoon met diegene af! Het zou voor mij rede zijn voor ruzie!

2. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik weet niet of ik je (niet) ken. Dit is een anoniem forum, misschien ben jij mijn overbuurvrouw wel.

En op een anoniem forum 'durven toegeven' dat de vrouw met wie je op het punt staat een verhouding te beginnen 'een streepje meer heeft' slaat natuurlijk ook nergens op. Met je man gaan praten en eerlijk bij hem neerleggen wat er momenteel speelt en om wie het gaat, dat is lef hebben en heel wat respectvoller richting je gezin dan je nu bezig bent.

3. Verliefd

Verliefd Niet meer actief

O , maar mijn man is allang op de hoogte, misschien had je alles volledig even moeten lezen en had je kunnen zien wat zijn reactie hier op was. Dat hij moest wennen, oke. Maar hij had t inderdaad al in de gaten zei die ....hij reageerde eigenlijk wel begripvol en snapte het ergens ook wel. Ik heb hem vanmorgen verteld dat zij verliefd is op mij .. en ook dit heeft hij min of meer aangevoeld, althans dat er iets was (ook dit postte ik overigens eerder al) . Het is een lastige situatie en we weten eigenlijk niet goed hoe we met haar verliefdheid om moeten gaan, daarom heb ik haar ook gewoon uitgenodigd bij ons thuis (met man erbij) en misschien komt het onderwerp wel ter sprake en ja, misschien is het dan wel beter om even helemaal geen contact meer te hebben. En wat betreft mijn gevoel, ja .. ik ben er eerlijk in geweest dat ik een ongelofelijke seksuele aantrekkingskracht voel, als zij niet verliefd was geweest had ik wellicht wat meer ermee gedaan (met goedkeuring van partner) maar nu is het eenmaal anders en is die optie niet meer relevant...

4. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

We weten niet goed hoe we met haar verliefdheid om moeten gaan?
    Kom op, je hebt deze hele situatie zelf veroorzaakt.
    Ik vind dat je het probleem wel heel gemakkelijk bij haar legt nu.
    Als jij niets had gezegd, was dit alles nu niet aan de orde geweest.

5. Verliefd

Nee dan was er misschien wel iets tussen ons gebeurd zonder te weten dat ze verliefd is....dat was erger geweest lijkt me. ik bedoel overigens dat zij niet goed wat weet ze er mee aan moet .. we zien wel ! En juist omdat ik het zelf heb veroorzaakt en me ondanks alles toch opgelucht voel, wil ik haar ook niet voor de kop stoten door haar de laan uit te sturen. We vinden wel een goede weg!

6. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Oh ik heb alles gelezen hoor. Gisteren al. Je hebt in eerste instantie bij je man neergelegd dat je nieuwsgierig was naar een vrouw. Dat je in werkelijkheid verliefd op haar bent, intensief contact met haar hebt en zij verliefd is op jou heb je destijds maar even nagalaten te vertellen.

Als je al je reacties achter elkaar leest ben je behoorlijk manipulatief te werk gegaan. Je bent helemaal niet in de war, je weet precies wat je wilt en je hebt je man continu stukjes info gevoed zonder het hele verhaal netjes uit te doeken te doen en in de tussentijd je vriendin afgetast. Want het gaat niet om 'nieuwsgierigheid', het gaat om buiten je relatie om een ander willen. Dat is een heel ander uitgangspunt dan waar je man mee akkoord is gegaan.

Misschien vind je man het inderdaad prima dat je een relatie met een vrouw wil, misschien ook niet, dat zal me verder een worst wezen. Waar ik over val is dat ik na het lezen van je topic heel sterk het gevoel heb dat je gewoon op zoek bent naar een legitieme manier om een verhouding te beginnen en daarbij ook gebruik hebt gemaakt van dit forum begrip te kweken voor een situatie waarin je zelf heel erg fout bezig bent.

7. Verliefd

Als jij dit zo ziet , prima... dit heeft meer met jouw interpretatievermorgen te maken dan met mij lijkt me ... bovendien voel ik me niet geroepen om hier op te reageren want ik hoef me nergens voor te verdedigen .....

8. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Ik vind wat je doet onverantwoordelijk en een risico. Je hebt een gezin!!
    Je bent getrouwd met een man, je hebt kinderen en hebt hem eeuwige trouw beloofd bij het huwelijk.

Nu gooi je het steeds op 'verlangen'. Als ik zou verlangen naar seks met een ander, want wees nou eerlijk... seks is seks. Man of vrouw, boeit niet- vind ik dat gewoon vreemdgaan!
    Je wilt dus bewust vreemdgaan, maar vergoeilijkt het door het maar tegen je man te zeggen. Overigens ben je nog geen eens eerlijk, want je verzwijgt dat je man eerder gelijk had. Die vertrouwt haar niet omdat hij denkt dat ze gevoelens voor je heeft. En weet je, hij heeft gelijk en jij hebt dan geen zin in zijn mening, want dat zou betekenen dat jouw hele wens niet door kan gaan. Eerst vond hij het wel Ok, want er keken geen gevoelens bij. Je bent de boel gewoon aan het belazeren.

Weet je wat mijn man zou zeggen? Doeiiiii!
    Je hoort naar je man te verlangen en niet naar je vriendin.
    Je komt in het hele topic over als een verliefde puber die niet durft te zegen dat ze verliefd is. Alles in je topic draait om de spanning.
    Jouw vriendin beaamt gevoelens te hebben voor je, dit is puur de kat op het spek binden.

Ik mag misschien heel bot overkomen, maar ik vind het gewoonweg dom wat je doet.
    Als je man er achter komt en kwaad is op je, is het toch echt je eigen schuld.

9. Verliefd

Ik dacht ook , maanden geleden dat ik verliefd was , maar nee dat is het niet . Bovendien heb ik ook een lieve man en kind waar ik zielsveel van hou. Ik had het topic aangemaakt om inderdaad van gevoel af te komen, dat was Mn doel, door het haar te vertellen was de spanning eigenlijk al direct weg . Ook omdat het verhaal een hele andere wending krijgt! Natuurlijk durfde ik niet direct toe te geven dat er wel iets was toen mijn man het vroeg, gewoonweg omdat ik niet wist hoe ik er op moest reageren en ook dit weet mijn partner ..... het is nu echt niet zo dat ik nog steeds met haar naar bed wil. Of ja, de gevoelens zijn niet weg maar ik ben verstandig genoeg om voor mijn gezin te kiezen. Bovendien ben ik zelf ooit eens bedrogen en dit gevoel wens ik niemand toe ... daarom heb ik uiteindelijk ook alles maar gewoon gezegd .... in ieder geval bedankt voor je reactie!

10. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Jeeee, wat een botte reacties zeg... TS, ik vind dat je het heel netjes doet. Het is geen makkelijke situatie en worstelend met je eigen gevoelens vind ik het mooi dat je het allemaal bespreekbaar maakt met de betrokkenen. Volgens mij probeer je rekening te houden met iedereen in deze moeilijke situatie en stel je, ondanks je verwarrende gevoelens, je gezin voorop. Dat is mooi want ik ken veel mensen bij wie dat anders is gelopen. Respect en ik hoop dat jullie een goede weg gaan vinden om hier op een fijne manier mee om te gaan. Succes!

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Je zou dit echt zo in kunnen sturen naar de schrijvers van GTST en het zou zo in hun verhaallijnen geschreven kunnen worden.. Als je dit soort reacties niet ziet zitten, kom er dan ook niet over zeveren op een openbaar forum..

Deel Deze Pagina