groeiecho kort bovenbeentje.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MoesCH, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    hallo,

Ivm veel aankomen in korte tijd, denkt mijn vk aan diabetes.
    Ik moest daarom een suikertest laten doen en kreeg gister een groeiecho.

Op de groeiecho liep het hoofdje mooi op schema en het buikje liep 2 weken VOOR op schema.
    de beentjes liepen 2 weken en 1 dag of 2 achter op schema.. de vk zei dat ze wat kortere beentjes had maar dat t niets ernstigs was omdat ze nog net binnen de curve zat. ze zat met het beentje bij de onderste lijn.
    vk maakte zich er geen zorgen om omdat ze nog net in de curve zat, wel heb ik met 30 wkn weer een groeiecho.
    op de 20 wkn echo was alles mooi op schema, ook de beentjes.. en waren er geen bijzonderheden te zien!

mijn vraag nu is, waardoor zou het kunnen zijn dat de beentjes niet goed op schema mee groeien? en vanaf hoeveel weken achterstand word t gezien als een softmarker?

verder heb ik zelf 1,5 uur na de maaltijd mijn suiker geprikt en die was 7,4.. is dit niet iets te hoog?
    de uitslag van de suikertest heb ik nog niet binnen.

alvast bedankt!

groetjes,

MoesCH

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als de beentjes nog in de curve vallen, is het goed. Misschien genetisch kortere benen?
    Je suiker van 7.4 is iets te hoog. Maar wacht de waarden af van de test die gedaan is.

Mirjam

Share This Page