Hey meiden, Ik weet niet waar ik nog meer terecht kan dus schrijf hier even van me af. Op dit moment in verwachting van ons derde wonder. Tijdens de eerste twee zwangerschappen kwam ik ook veel aan. Dit wilde ik nu kost wat kost voorkomen dus ben onder begeleiding van een dietiste. Deze geeft op haar beurt aan dat ik erg gezond eet en dat ik misschien wel TE streng ben voor mezelf. Ik ben niet groot en tenger gebouwd dus je ziet inderdaad een buik met benen 9 kilo zit er al aan met 21 weken en ik zie er serieus uit of ik al dertig weken ben. Iedere dag kijkt iemand me wel verbaasd aan en zegt "Huh?? zooo dan ben je al dik zeg!" "Waaaat??? Je bent pas hoeveel weken?" "Ja je derde das toch geen excuus bij mij zag je niks!" Ik probeer het me niet aan te trekken maar ooo wat is het moeilijk en pijnlijk. Het lijkt wel of iedere zwangere een mooi mini buikje heeft en tot de 37e week nog vrolijk staat te schilderen en dat mijn lijf me maar mooi in de steek laat. Naast de cosmetische bezwaren heb ik ook nog een medisch probleem als ik (te) zwaar word. Heb beide keren met 30 weken tot aan het einde in een rolstoel gezeten vanwege bekkeninstabiliteit. Mijn lijf kan die buik gewoon niet dragen. Mijn verstand zegt..Geniet nu! Het is je laatste wat kan jou het schelen? Maar tegelijkertijd merk ik dat het nu al zwaarder wordt en ik moet nog een hele tijd. Iemand tips om minder aan te komen (sporten zit er voorlopig niet meer in) of om me wat positiever te laten voelen? Straks is de kleine geboren en denk ik had ik nu maar meer genoten..zo tegenstrijdig ben ik dan ook wel weer.. liefs....
heel vervelend , vooral gevoel gewijs is het niet fijn maak alvast een plan voor na je bevalling hoe je wilt gaan eten , wat je voor sporten wilt gaan doen en hoe vaak. dat geeft je alvast een blik naar voren toe. ga zeker niet hard diëten he na je bevalling krijg je de wel bekende jo jo effect misschien is deze facebook pagina wat voor je ,goede en leuke tips voor beweging ( niet allemaal geschikt voor zwangere ) maar ook vooral eten https://www.facebook.com/IngevHaselen voor nu kan je lekker fietsen en loop overal naar toe, weet niet of je er eentje hebt maar een hometrainer kan je dat extra beetje beweging geven, zwemmen schijnt ook erg fijn te zijn voor een zwangere maar ik ben geen water rat dus ik laat dat maar hahaha verder meid ,geniet er van zolang het zo maar is en accepteer het maar gewoon als het toch zover komt ,maar kijk naar de toekomst en je aan pak. dikke knufsss ( en oo ja bij mij is sporten ook de clou , ik eet gezond snoep en koek niet en heb meerder malen mijn calorie intake bekeken maar zonder sporten kom ik mega aan dus wie weet is dat voor jou ook zo wel )
oo ja en heb maar de schijt aan wat andere zeggen ihihii en zie nu pas je laatste lijn in je tekst over dat je nu even niet mag sporten , maar lopen mag toch nog wel ,loop overal maar lekker naar toe heb je toch nog wat beweging ( ik en mijn woordblindheid is lees soms over dingen heen
Maar is het geen vruchtwater? Lijkt mij als je een dikke buik hebt op 21 weken je wss veel vruchtwater aanmaakt. Of verdik je ook op andere plaatsen? Kunnen het geen vochtophopingen zijn? Een lymfendrainage bij de fysio of masseur kan dan veel helpen.
Probeer je niet teveel van de reacties van anderen aan te trekken! Het is normaal dat je bij een derde zwangerschap al snel een heel dikke buik hebt. Over het algemeen geldt de regel hoe meer zwangerschappen, hoe sneller je dik wordt. Bij mijn zoontje zag ik er ook altijd 2-3 maand verder uit dan dat ik werkelijk was! Tips? Meer salades uit, als dessert fruit eten of noten, veel water drinken natuurlijk,.. Maar soms is het gewoon aanleg. Ik ken mensen die tijdens de zwangerschap nauwelijks eten en toch 20 kilo bijkomen maar omgekeerd natuurlijk ook!
Als je al zo erg op je eten let, denk ik niet dat er nog heel veel te doen valt.. De één heeft er meer aanleg voor dan de ander, helaas.. Oh en, ik vind grote buiken echt práchtig! Wat mij betreft dus sowieso niets om je voor te schamen!
Lieve Vintage Rose, Ik begrijp je helemaal!! En het is onwijs vervelend! Alhoewel ik niet te maken heb dat mijn lichaam het niet aankan, heb ik mij een periode echt ff ongelukkig gevoelt en was ik niet blij met mijn lichaam. Tot aan 20 weken groeide ik ook behoorlijk snel en dacht echt, dit gaat een olifantendracht worden. Als ik in de spiegel keek, zag ik niet eens mijn mooie buik. Nee ik keek alleen maar naar mn benen, kont en armen. Ik was al niet cellulit vrij, maar nu zeker niet! Ik kreeg ook uit mijn omgeving te horen dat ik groeide en ook zeker mijn benen en kont. Pfff! Ik stond elke dag op de weegschaal en was blij als er een halve kilo af was. Nu heb ik het geaccepteerd en alhoewel ik heus wel onzekere momentjes heb als ik naar mn benen, armen en kont kijk, ben ik trots op mn lijf en buik. Het doet me goed als mensen zeggen "wat ben je mooi zwanger". Maar merk ook dat ik mezelf soms nog wel verdedig. Als mensen vragen, gaat het goed? Dan zeg ik nog vaak "ja ben lekker aan het groeien en niet alleen mn buik". Dit is mijn eerste zwangerschap en wist dus niet zo goed wat ik moest verwachten en hoe ik eruit zou komen te zien. Ik moest het echt ff accepteren en dat wil ik jou ook meegeven. Ik hoop dat je het kunt accepteren! Hoe meer je er mee bezig bent, des te ongelukkiger ga je je voelen. Je eet immers hartstikke gezond! En misschien moet je jezelf 1 keer in de zoveel tijd juist trakteren op een snack. Je gewichtstoename heb je voor een groot deel niet in de hand. Elk lichaam reageert weer anders op hormonen. Het is voor jou alleen nog extra zwaarder, omdat je dus al in een rolstoel hebt gezeten met je vorige zwangerschappen. Ik hoop dan ook voor je dat het straks ff stilstaat zodat je lijf het wat beter kan dragen. Dikke knuffel!!!
Meis, je bent niet teveel aangekomen! Met 30 weken dacht iedereen dat ik op het punt van bevallen stond terwijl ik tenger ben van mezelf en maar 6 kilo was aangekomen dus ik woog toen 60 kilo, Het contrast van slank en die buik erbij is groot en dat vertekent het beeld. Ook als je erg naar voren draagt, lijkt het meer.
Is toch juist prachtig zo een grote buik! En als je alleen bij je buik aankomt, zal het dan niet door het vruchtwater komen? Ik loop er ook bij alsof ik bijna moet bevallen, maar ik geniet er echt van! Ik denk dat het strenge dieet wat je jezelf geeft er niks aan kan veranderen, tenzij je natuurlijk overal aan komt. Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen, maar geniet van je prachtige buik en wees niet te streng voor jezelf! De een komt nou eenmaal meer aan dan de ander.
Hè wat balen dat het nu zo voelt. Maar, 9 kilo aangekomen bij (bijna) 22 weken is niet gek toch? Tussen 4.4 en 11 kilo is normaal bij dat termijn. Je doet het dus gewoon goed! Maar herken je gevoel wel hoor, voel me ook een walvis als ik uit de douche kom. En als iemand zegt dat ik rondom draag (in mijn ogen doe ik dat nl niet!). Of als vriend ''Honey, you're huge'' roept als ik in ondergoed op bed lig (ook al ís het ook wel beetje zo, als je het vergelijkt met pre-zwangerschapslijf). En ik heb er maar 5 kilo aanzitten bij 27 weken.... Het is irritant als mensen iets van je llijf vinden, terwijl jij een mens aan het laten groeien bent in je buik, en daarbij ook zo goed op je voeding let!
O... Als je toch tips wil over je voeding, plaats dan anders even een eetlijstje! Hier als voorbeeld de mijne: O: magere kwark met banaan, honing en kaneel. T: groene smoothie (spinazie, ananas en mango). L: afbakbroodje met pesto, tomaat en paprika. T: bos/wilde perzik. D: salade en hamburger van BBQ. T: chips (denk ik....) B: uurtje spinnen.
Ik begrijp het heel goed. Ik ben ook bang om veel aan te komen en de laatste weken kom ik ook snel aan. Ik zag laatst die prachtige foto van Anouk op haar facebook met een enorme buik en leuke tekst erbij. Eigenlijk moeten we ons wat minder van onze omgeving aantrekken met die ideaal beelden. Kijk maar eens op haar facebook, die foto deed mij goed! Ook zij is zwanger en kwam veel aan, niet zoals Doutzen dus
Ach meid, ik snap het. Ik ben ook tenger, maar tijdens mijn zwangerschappen kom ik flink aan en heb ik een grote buik. Pffff, de keren dat mensen verbaasd waren over hoe lang ik nog moest.... Dus, je bent niet alleen! Het is ook gewoon aanleg, want normaal kan ik eten wat ik wil en kom ik geen grammetje aan. Maar bij een zwangerschap kom ik zomaar 20 kilo aan. Je doet al alles wat je kan, daarna is het vooral acceptatie denk ik Ik weet zeker dat je een prachtige buik hebt!
Heel naar dat je je zo voelt. Voedingstips kan ik je niet geven, want volgens mij let je er al heel goed op, maar mss wat ideeën om je lekkerder te voelen: - Zijn er dingen die je zelfvertrouwen een boost geven? Dingen die je goed kan of fijn zijn om te doen. Of mss kan je die nu ontdekken? Wellicht gaat dan de focus een beetje van je uiterlijk af, want je bent veeeeel meer dan dat. - Helpt het om de sterke punten van je lichaam te benadrukken, bijvoorbeeld groeiend decolleté of meer aandacht te besteden aan je haar of make-up? - Doet het je goed om meer met je zwangerschap en baby bezig te zijn, bv door een dagboek of een gips van je buik of leuke cursus. Zo komt de focus mss meer op de leuke kanten van het zwanger zijn. Het gevoel wat je hebt zou ik zeker niet wegstoppen. Kun je in je omgeving met iemand praten? Vriendin of professionele hulp?
je bent klein, en tenger gebouwd... je hebt dus geen overgewicth...? en je eet gezond... dan doe je het prima en moet je je er niet druk over maken.... Had je na de bevalling van de eerste twee nog mega veel kilo's over en overgewicht?
Oooo wat zijn jullie allemaal LIEF!! Echt!! Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen... Er zijn dus meerdere meiden zoals ik. Door de hormonen is mijn beeld misschien ook wel een beetje vertekend "de hele wereld is mooi en mini zwanger" en ik ben de olifant zeg maar. Ik kan niet individueel reageren dus probeer even in een bericht te reageren op wat ik gelezen heb. Over mijn voeding: Quote van de dietiste "Je weet bijna net zoveel van voeding af als ik , wat eet je gezond en gevarieerd" En ik weet dat ik dat doe. Magere kwark/yoghurt, havermout, vers fruit van aardbeien, ananas, banaan, perzik tot aan kokosnoot. Speltbrood, noten, meer groenten dan aardappels, pasta of rijst, 4x per week een salade als lunch ene keer met kip andere keer met vis of vegetarisch, als ik brood eet is het gezond beleg zoals huttenkase, casselerib, natuurlijke pindakaas, avocado, komkommer, tomaat etc. Daarnaast drink ik nooit geen koolzuur (kan niet tegen caffeine) en alleen maar water (minstens 2 liter per dag) Als ik niet zwanger ben sport ik 3x per week. Van een flinke boswandeling tot bodypump en zumba. Ik kan geen van drieeen nu meer lopen doet echt al zeer als ik langer dan 20 minuten achter elkaar loop en vanwege hartkloppingen voelen de andere sporten ook allesbehalve goed. Even de focus op iets anders is misschien wel een idee. Ik heb al een gipsafdruk maar misschien is een fotoshoot ook wel een idee. Ik heb wel hulp van een vriendin die psycholoog is en die zegt dat ik veel te streng ben voor mezelf en dat ik inderdaad moet leren om de situatie te accepteren zoals die nu is. Ik ben een thuismama, wat ik niet altijd zaligmakend vind, maar ik doe het wel met mijn hart en volle overtuiging. Het idee dat ik straks ook afhankelijk ben van anderen wat betreft mijn huishouden vind ik echt moeilijk Dit is een linkje naar mijn buikfoto's. Foto's buik en kamertje | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online! De eerste in het zwart is met 18 weken, de tweede is met 20 weken (brede strepen flateren niet ) en de laatste van net. Dan ga ik met mijn stomme hoofd ook nog googlen en dan kom ik buikjes van meiden tegen die zwanger zijn van een tweeling en nog niet zo ver zijn. Ik hoop dat ik binnenkort gewoon stop met groeien, tenminste wat minder dan de eerste helft Echt nogmaals zo bedankt!! Mijn hart voelt echt een stuk lichter! Liefs
@Babebabe. Bij de eerste woog ik 55 kilo en kwam ik 25 kilo aan. Toen ik zwanger werd van nummer twee woog ik 57 en kwam ik ..ahum... 30 kilo aan. Nu woog ik 58.5 kilo in het begin. Dus nee ik heb niet echt overgewicht overgehouden, wel een flinke hangbuik (echt vetschort) door het oprekken. Ik weet ook wel dat het er uiteindelijk vanaf gaat (het gewicht dan, die buik zal alleen met een operatie gecorrigeerd kunnen worden) maar op de een of andere manier biedt dat nu weinig troost. Vooral omdat ik weet dat het minstens een jaar duurt voordat je 30 kilo er weer vanaf hebt en ik me afvraag hoe mijn lijf er na drie zwangerschappen en drie keizersnedes uit komt te zien
Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 20 kg aangekomen! Toen ik op 14 kg toename zat, dacht ik wel ff: "hoho, nu moet het wel stoppen." Maarja, toen moest ik nog 10 weken en tegenhouden doe je het niet... Ik krijg nu nog wel eens grapjes (van mijn man, maar bijv. ook van collega's) dat ik zo enorm dik was / door de gangen waggelde / enz. Ik vond het kwa uiterlijk eerlijk gezegd niet erg en kon/kan er wel om lachen. Het was ook gewoon zo! Het enige waar ik wel van baalde was dat het wel enorm zwaar was inderdaad. Had ook last van mijn bekken, niet zo extreem als jij vertelt, maar toch ook geen pretje. En het voelde ook niet altijd leuk als ik in het dorp werd ingehaald door ouderen met een rollator. Maar ook daar kan ik ondertussen wel de humor van in zien! Joh, als ik zo je verhaal lees en lees wat je vriendin en je diëtiste zeggen, kun je het gewoon niet beter doen! Dus ontspan maar en laat het maar een beetje komen zoals het komt. Edit: Ik lees nu je laatste post met je begin gewicht. Ik gok op basis van dat gewicht dat je niet een heel hoog BMI hebt. Wist je dat vrouwen met een lager BMI gemiddeld een stuk meer aankomen dan vrouwen met een hoger BMI? Dat is omdat je lichaam meer reserves op gaat bouwen om de zwangerschap te voldragen en daarna ook bv te kunnen geven. Bij vrouwen met een hoger BMI hoeven die reserves niet opgebouwd te worden, dus komen zij gemiddeld minder aan. Logisch toch?
Meid, prachtige foto's van je buik! Daar hoef je niet onzeker over te zijn. Heel mooi! Als ik zie wat jou dagschema is wat betreft eten, neem ik mijn petje daarvoor af. Ik eet veel slechte dingen en weinig gezonde dingen. Mijn figuur veranderd in de zwangerschap. Normaal heb ik heupen en taille maar nu ben ik gewoon zo recht als een boom. Niet heel dik maar niet bepaald vrouwelijk vind ik dan :-s Zo hebben we allemaal wat