gevoelig tandvlees!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloem, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hoi, ik heb een kort vraagje.
    Wanneer in je zwangerschap kan je gevoelig tandvlees krijgen?

    Ik heb nu sinds een week gevoelig tandvlees, ik heb morgen mijn NOD, met valentijn heb ik getest maar deze was neg. Ik weet ook niet of het morgen nog wel pos kan testen zo snel erna weer. Ik heb deze maand geen symptomen, terwijl ik normaal vanaf mijn ovulatie veel krampen heb. Ik heb dus aan de ene kant stiekeme hoop dat dit een teken is. Maar misschien is het ook niets, tot nu toe is elke cyclus weer anders geweest maar wel altijd met symptomen.... Als iemand dit herkend... laat het me weten, ik vind het weer erg spannend..

    groetjes :)
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Voor zover ik weet heb je wel meer kans dat je tandvlees gaat bloeden, maar weet niet of het dan ook veel gevoeliger is.
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb NU gevoelig tandvlees, maar niet toen ik net zwanger was..., ik dacht eerst aan vitamine C gebrek, maar ik heb de laatste tijd echt VEEL vitamine C gehad !
     
  4. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hmmm iniedergeval bedankt.... De test was vanmorgen neg dus het zal wel wat anders zijn... Als ik er lang mee blijf lopen ga ik wel naar de tandarts. Bedankt en tot ziens..
    Liefs,
     
  5. Succes met afwachten hou ons maar op de hoogte, ik zal voor je duimen,

    groetjes
     
  6. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik was dus toch zwanger...... Gelukkig is mijn tandvlees weer over dus of het er nu mee temaken heeft gehad ik weet het niet... maar wel goed nieuws in iedergeval....
    groetjes,
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    OOOOOOOH Gefeliciteerd !!

    wat geweldig, ga er lekekr van genieten !
     
  8. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    gefeliciteerd bloem :D :D

    en dat tandvleesprobleem heb ik ook.
    niet gevoelig maar het bloed zo snel!!!
    ik gebruik een zachte tandenborstel en het bloedde flink!!!
    het schijnt erbij te horen!!!
    en daarbij,moet binnenkort toch weer naar de tandarts :confused:
     
  9. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Whaaaaaa freselijk het die tandarts, ik ben er in Jan. nog geweest dus hoef voorlopig nog niet...Pfiuuuuw.. ;)

    Ik gebruik al paradontax dus dat scheeld al, het bloed bij mij ook niet echt, het is gewoon gevoelig, en soms wat verkikt, maar dit trekt telkens na een paarkeer poetsen weer weg... gelukkig...

    Succces ermee, gauw weer verder genieten van het zwanger zijn.... :)
     
  10. heidi

    heidi Actief lid

    5 jul 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    Gefeliciteerd met u zwangerschap!
    Veel succes,
    Groetjes Heidi
     
  11. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had in het begin van mijn zwangerschap ook veel last van bloedend tandvlees, mijn tandarts wilde dat ik ging tanden stoken, maar je raad al dat het dan heelmaal 1 bloedbad in mijn mond was. Zij zei dat ik toch door moest zetten en dat het vanzelf beter werd, en dat heb ik gedaan en het werkt ook echt goed!! Het bloed nu helemaal niet meer, wat ik overigens normaal zelfs wel had. (ik ging nooit tanden stoken, maar floste wel elke dag maar dat is dus nooit goed genoeg voor mij geweest)
    Maar het belangrijkste natuurlijk: Lekker genieten van je zwangerschap!
    Gr Carry
     
  12. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ook fijn eerst moet je flink bloeden voor dat het beter gaat... Het menselijk lichaam is maar raar... maar wel heel fijn hihi
     
  13. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Moet nog steeds afwachten of ik zwanger tot de bloeduitslag aankomende dinsdag.
    Maar een tijdje geleden begon bij mij mijn tandvlees al wat meer te bloeden tijdens het tanden poetsen, maar als ik nu in een zacht broodje bijt, zit er al bloed aan mijn broodje!
    Wist eerst niet dat dit erbij hoorde, tot ik deze topic las en wat verder ben gaan zoeken op internet.
    Voor mijn gevoel wordt de kans steeds groter dat ik toch zwanger ben ondanks mijn negatieve testen tot zeseneenhalve week. Denken jullie ook niet?
     
  14. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik hoop voor je dat het toch raak is.. succes,
     
  15. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    dat onstoken tandvlees kan er heel goed mee te maken hebben...
    paradontax tandpasta werkt daar heel goed tegen, is niet een van de lekkerste maar werkt wel!!

    ook veel poetsen, zeker 3x per dag om de mond 'gezond te houden', tijdens de zwangerschap is de weerstand minder en krijg je eerder gaatjes, zeker als je erg misselijk ben en veel moet overgeven, dat zuur is niet goed voor de tanden!

    geniet van je zwangerschap, liefs bianca
     
  16. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Mijn tandvlees bloedt ook steeds tijdens het tanden poetsen, gelukkig doet het geen pijn!

    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!!
     
  17. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Maar ik weet dus nog steeds niet 100 procent zeker OF ik wel zwanger ben... Morgenvroeg krijg ik de uitslag, can't wait!
    Dus jullie denken dat ik wel zwanger ben of hadden jullie mijn berichtje verkeerd gelezen?
     
  18. bengel

    bengel Niet meer actief

    spannend zeg

    ik krijg ook morgen de uitslag..
    duimen dus!!

    gr bengel
     
  19. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Oh jee, dus jij ook al! Zit je ook zo ontzettend in spanning? Ik kan de hele dag nergens anders aan denken. Wat ik ook doe, mijn hoofd denkt alleen maar daaraan. Moet jij ook naar de huisarts voor de uitslag? Of krijg je hem telefonisch? Ook 's ochtends al?
    Poeh, ik hoop dat ik slaap vannacht...
    Wat heb jij allemaal voor verschijnselen (gehad of nog steeds) dan?
    Ik ben extreem vermoeid, heb witte vloed, krampen/steken in mijn buik, bloedend en gevoelig tandvlees, een opgezette buik (die vooral 's avonds heel dik wordt), minder en veranderde eetlust en melkdruppeltjes uit mijn tepels. En wat ik erg had, maar inmiddels weer bijna over is; misselijkheid. Dan kan het toch bijna niet anders meer, of denk je van wel?
    Succes jij morgen!!!
     
  20. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    En Miekkie, hoe is het gegaan?

    Ik wist trouwens tot vandaag ook niet dat bloedend tandvlees erbij hoorde, maar ik heb het nu ook iedere dag, terwijl ik het normaal alleen wel eens heb als ik net een nieuwe tandenborstel heb.

    Bizar... Wat hebben je tanden en je tandvlees nu voor reden om te reageren op zwanger zijn??

    groetjes
    Maris
     

Deel Deze Pagina