hysterisch krijsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Onze zoon van net 5 maanden is opeen behoorlijk hysterisch aan het huilen.
    Vanaf een paar weken na de geboorte tot ongeveer nu was hij best wel makkelijk, goed slapen, goed eten, niks aan de hand.
    Sinds 2 a 3 maanden gaat hij 3,5 dag naar de opvang. Allemaal helemaal goed, doet het daar perfect, altijd vrolijk, net als thuis.
    Sinds zondag is hij alleen opeens hysterisch aan het doen.
    I.p.v. 07.45 is hij opeens tussen 06.30 en 07.00 al wakker. Hij huilt constant hysterisch, dan bedoel ik niet jengelen maar echt krijsen.
    Dit is vooral wanneer hij neergelegd wordt.
    We hebben niks veranderd aan het ritme of de voeding. We hebben hem de afgelopen 2 weken wel elke dag 1 a 2 nipjes van een lepeltje met groenten gegeven, thats is.
    Voorheen sliep hij van 19.45 tot 08.00
    toen werd het van 20.15 tot 07.30 en nu is het opeens van 22.00 tot 06.30.
    Het huilen is echt drama, kei en keihard. Waar we hem voorheen getroost kregen door op te tillen en me te lopen/wiegen is het nu constant hard gekrijs door merg en been, no matter what. Troosten gaat bijna niet.
    Voorheen sliep hij iig in de avond gelijk zodra je hem toegedekt in bed legde, nu blijft hij voor elk slaapje hysterisch krijsen.

What's going on????

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Buikkrampen kan het zijn van vaste voeding.
    Of blaasontsteking
    Of tandje komt door
    Of gewoon ziekjes

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zou hij oorpijn kunnen hebben? Heeft hij verkoudheid of koorts?
    Oorpijn staat erom bekend dat het vaak erger wordt bij plat liggen. Dat kan heel erg veel pijn doen waar kindjes hysterisch van worden.

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Duidelijk verlatingsangst :)

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Verlatingsangst, tandjes, oortjes... het kan van alles zijn. Ik zou hem vooral veel oppakken en troosten en knuffelen, dat helpt bij verlatingsangst, en al het medische laten uitsluiten.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kan van alles zijn.

Het makkelijkste uit te sluiten is bijvoeding. Dus even mee stoppen en kijken wat het doet. Geen verschil? Dan is het dat niet en kan je verder gaan. Bijvoeding mag, maar hoeft nog niet.

Is hij verkouden oid? Denk je aan pijn? Geef dan eens pcm om te kijken of dat iets doet. Geen verschil? Dan is het waarschijnlijk geen pijn.
    Is het wel pijn, ga dan even langs je ha.

Als je pijn hebt uitgesloten is de kans dat het wat verlatingsangst is. Troosten, bij je houden etc is dan het enige juiste. Komt vanzelf weer goed (het is een fase!)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij verlatingsangst zou het over moeten zijn als je je kind oppakt, of zou het zich moeten laten troosten als het bij jou is. Vind ik in dit geval dus een onwaarschijnlijke optie...

Omdat het drama is met liggen: tandjes en/of oortjes. Even langs de huisarts morgen voor een check en voor vannacht vooral even een paracetamol geven.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje was met 5 maanden ook echt niet te genieten.
    Volgens het boek 'Oei ik groei' had ze een sprongetje.
    Pffff ze bleef er 3 weken in hangen haha

Deel Deze Pagina