gevoelige baarmoeder, wie ook ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kletstante28, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Wie heeft dat gehad ?

Ik heb heel veel last van harde buiken, zo voelt het voor mij, giga hard en daarbij nog eens pijnlijk.

Maar door mijn bekkeninstabiliteit (dus elke dag met pijn opstaan en er mee gaan slapen en ook nog niet zo best kunnen slapen qua draaien) weet ik ook niet gauw meer wat pijn is.

Maar nu hoor ik van mijn VK dat het dus is dat ik een gevoelige baarmoeder hebt, dus boven wordt gauw hard en kan ook pijnlijk aanvoelen.

Wie herkend dit ?

Want echt gerustgesteld ben ik niet, ik weet dat het niet om de 5 minuten mag komen, dat je geen vocht / bloedverlies mag hebben. Maar bij mijn eerste had ik geen regelmatige gehad, maar zeer onregelmatig en het begon met rugweeen en aangezien ik al veel rugpijn heb door mijn BI, ben ik dus al helemaal niet zo gerustgesteld.

Hoe kan ik dan WEL een harde buik merken ?

:rolleyes:

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je topictitel vond ik heel bijzonder, omdat ik het ook zo voel.
    Maar in je verdere verhaaltje vond ik (gelukkig) niet veel herkenning, hoewel het erg sneu voor je is, dat je zoveel pijn hebt.
    Ik voel me heel goed, geen buikpijn, rugpijn, bekkenpijn ofzo.
    Nouja, ik heb diabetes, ook niet zo handig, maar dat gaat prima gelukkig.

Wel viel het me op dat je sprak over gevoelige baarmoeder.
    Het is namelijk heel raar: als ik iemand hoor praten over een wond, een operatie, of iets anders wat absoluut niks met zwangerschap te maken heeft, dan voel ik dat gewoon 'trekken' door m'n buik en baarmoeder!
    Heel raar, (net alsof je hoogtevrees hebt, dat voel je dan vaak in je achterbenen...) maar als ik een 'eng verhaal' hoor over pijn van iemand anders, dan voel ik dat dus in m'n buik.
    Gek he?

3. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ja heel raar, want heb zitten te googlen en kon er zo weinig informatie over vinden.

Blijkbaar is hij gewoon gevoelig omdat ik voor de 2de keer zwanger ben, maar toch, ik wil dan weten hoe een harde buik voelt. Volgens iemand : wordt hard en blijft een tijdje hard, nou dat heb ik zo een beetje wel ook de hele dag ...

Dus ja, wordt je ook niet echt wijzer van :oops:

Deel Deze Pagina