1 cm ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babs1977, 4 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    En ik heb al 1 cm ontsluiting ha ha. Sinds zaterdag erg last van buikpijn dus ze wilde toucheren. En bleek dat ze het hoofdje al kon voelen en ik 1 cm ontsluiting heb. Het zegt niks over de bevalling zei ze. Sommige vrouwen lopen al lang rond met ontsluiting maar het was wel positief dat mijn buikkrampen toch wel iets aan het doen zijn.
    Als ik bij de volgende controle meer ontsluiting heb, wil ze misschien ook ziekenhuisopname doen om de vliezen te breken. Maar het kindje was welkom vanaf volgende week zei ze. Ben nu nog maar 37 weekjes en als ze blijft zitten tot 38 weken is het beter.
    Goh zijn die %#*&_ krampjes toch niet voor niks geweest.

Wat is jullie ervaring hierin? Hebben jullie lang rondgelopen met 1 cm ontsluiting?

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik heb het niet meegemaakt bij mij ging het anders maar wens jou heel veel sterkte aan komende tijd :)

3. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Nou, da's toch al 1 cm... Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me toch dat het niet zo heel lang meer zal duren. Spannend hoor!

Flientje

4. Sahara

Sahara Niet meer actief

ja bij mij vorige zwangerschap had ik na 2 dagen rommelen(slecht slapen en voorweeen)had ik savonds 1 cm ontsluiting en de volgende dag nog 1cm het kon ook 3 zijn al maar door de hectiek ben ik het vergeten :oops: savonds ik was 39 weken toen hebben ze mijn vliezen gebroken om 9uur en om 01:55 was mijn zoon er.

liefs

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Bij 39+3 had ik 1 cm ontsluiting en was mijn buik ook aan het rommelen, ze heeft me toen gestript.
    Bij 40+3 week had ik nog steeds 1 cm ontsluiting en ben ik weer gestript.
    Bij 41+3 week had ik ruim 1 cm ontsluiting en diezelfde dag ben ik bevallen.

Even een vraagje. Waarom willen ze je eerder laten bevallen? Waarom de bevalling opwekken door de vliezen te breken? Je kan gerust nog 4 weken doorlopen met 1 cm ontsluiting. Als het beter is om tot 38 weken te wachten, dan is het toch nog beter om tot 40 weken te wachten?

Groetjes Saskia

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    eens even kijken woensdags had ik een kleine cm ontsluiting en ik mocht vrijdags weerkomen.

Vrijdagmorgen een kleine 2 cm, s' nachts nog steeds 2 cm.
    Zaterdag middag nog steeds 2 cm en om 8 uur 's avonds dan eindelijk 4 cm en toen mocht ik ook in het zh blijven.
    Om 12 uur 5 cm en hebben ze mijn vliezen gebroken en tegen 5 uur 's morgens 10 cm om 2 uur later een spoedkeizersnee te krijgen :rolleyes: :rolleyes:

Met andere woorden het kan dus wel even op 1 cm blijven hangen.

Groetjes Anita

7. Niet meer actief

Met 36w5d werd bij mij 1 a 2cm getoucheerd, sindsdien veel oefenweeën gehad.
    Met 39w2d ben ik gestript
    Met 39w3d ben ik bevallen.

Dus helaas heb ik zo'n 2.5 week rondgelopen met ontsluiting en weeën en was daarna helemaal uitgeput, dat is ook de reden dat ze me gestript hebben, normaal doen ze dat pas bij 41wkn ofzo.

Ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat!

8. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    ik loop nu al een week met 1 cm morgen weer naar de gyn

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom zouden ze de vliezen willen breken? Onze verloskundige doet dat sowieso niet en al helemaal niet bij pas 38 weken.

Bij 33 weken kon mijn verloskundige ook het hoofdje al voelen, zegt niets over de bevalling, maar wel of het ingedaald is of niet. Verder heb ik ook vaak buikpijn, maar geen harde buiken. Komt van het indalen.

Al eerder ontsluiting komt vaak voor bij een volgend kind, zegt verder ook helemaal niets, zolang je vliezen niet breken. Dan kan je er zeker wel 4 weken mee rondlopen of nog langer.

Deel Deze Pagina