buik van een stevige/dikkere vrouw. (help me!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marianne1984, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hallo,

    ik ben best wel stevig/dik en ben nu bijna 6 weken zwanger, nu is mijn vraag, konden jullie (vrouwen die net als mij zijn) als zien dat je zwanger was of zelf verschil aan je onderbuik voelen.
    omdat ik wat dikker ben hangt je buik zeg maar een stukje over je schaamstreek heen.
    ik voel wel dat het wat opgezet is, maar als ik dan de foto's van sommige mensen zie dat voel ik me zo onzeker, wie kan mij gerust stellen?
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Ook ik ben stevig en heb een buik van me zelf.
    Met 6 weken komt je baby nog niet boven je schaambot uit, dus echt iets zien lijkt me nog niet.
    Bij mij kon je pas echt goed zien dat ik zwanger ben zo rond de 20 weken.

    In het begin maakte ik me er ook echt druk om, maar dat is eigenlijk helemaal nergens voor nodig denk ik achteraf.

    Geniet lekker van je zwangerschap.
     
  3. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    misschien wel een hele domme vraag maar heb je ook foto's van je buik in de begin weken dat je zwanger was?
    pb sturen mag ook.

    :)
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 6 weken zag je bij mij nog niks.
    en ik ben best stevig van me zelf.
    van af een week je of 12 kon je het wat zien (staan foto's in me album)
     
  5. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Vanaf een week of 12 komt de baarmoeder pas boven het schaambot uit. Als je een bolling heb voor die weken zijn het je darmen die plaats maken en misschien wat voller zijn.
    Ik zou me zeker geen zorgen maken hoor.
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap niet zo goed waar je je nou zorgen om maakt? Het is echt niet erg als je het nu nog niet kunt zien hoor. en als je wel het idee hebt dat je dikker bent zijn dat ws je darmen oid.
     
  7. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Nee sorry heb geen foto.
     
  8. geraldine1986

    geraldine1986 Actief lid

    16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    ik ben ook wel stevig bij mij ging je het vanaf 9/10 weken heel hard en nu staat ie een beetje stil.. heb een foto in mn album!
    Liefs, Geraldine
     
  9. apie

    apie Actief lid

    15 jul 2007
    337
    0
    0
    administratief medewerkster
    Vlissingen
    Ik ben zelf ook wat steviger .En bij mij is het enigste wat je ziet de bolling van de darmen .Maar het komt vanzelf ik zou me er niet al te druk om maken hoor .Je ben nog zo kort zwanger ...het komt zoals het komt ...
     
  10. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ik was ook altijd bang dat je niks zou gaan zien...maar geloof me je ziet t bij mij...en hoe hahaha. Vanaf een week of 20 groeide het echt enorm! Dus komt goed hoor!
     
  11. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk ook niet dat het te vergelijk is hoor, bij iedere vrouw is het weer anders hoe zij het kindje draagt.
     
  12. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik was heel bang dat ik 2 buiken zou houden, en dat je niet zou zien dat ik zwanger was. Onder is mijn buik een klein beetje flubber maar de rest is een mooie strakke buik! Ik had dit zelf niet verwacht. Bij mij ging je het pas zien rond de 19 weken
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @peetje: same here

    in het begin zag je niets...
    pas na 22 weken ofzo werd het voor mij tijd om positiebroeken te gaan shoppen
    en dan niet eens omdat mijn broek echt niet meer paste.. maar gewoon omdat het niet zo lekker meer zat.

    en ik was inderdaad ook bang dat het 2 buiken zou blijven...
    maar nu heb ik een beetje flubber onder mijn buik.. en verder toch echt een heel mooi strak buikje
    dat je bovendien enkel ziet als je voor me staat...
    van achter zou je het kunnen missen... dus ik ben in ieder geval niet helemaal dichtgegroeid

    op het moment groeit zelfs enkel mijn buik en blijft mn gewicht gelijk

    dus met beetje mazzel ben ik straks na de bevalling minder zwaar dan ervoor *grin*
    maarja.. dat moet ik nog even afwachten he

    streven is in ieder geval om 1 januari weer op het gewicht van 1 januari vorig jaar te zitten.
    en met een beetje geluk.. gaat dat nog lukken ook.
     
  14. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    ik ben met 13 weken voor het eerst voor een zwangerschapsbroek wezen shoppen omdat mijn eigen broeken niet meer lekker zaten.
    Vanaf toen is mijn buikje gaan groeien en nu kan je er ech niet meer omheen.
    Heb laatst voor de grap een broek gepast die ik voor de zwangerschap prima aankon en kwam echt 6 of 7 cm te kort om de knoop door het knoopsgat te krijgen :)
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja wat dat betreft heb ik valsgespeeld...

    was 20kg afgevallen het jaar voordat ik zwanger werd

    dus ik pas nu nog welw at broeken aan *grin*
    enige is dat het er echt niet uit ziet.. want die zijn niet enkel gebaseerd op dikkere buik.. maar ook op dikkere benen en billen *grin*

    dus heb ze maar snel weg gedaan in de hoop dat ik ze nooit meer in die maat hoef te kopen :)

    enige wat ik nu nog wel vaak draag is een rok uit die periode
    daar zie je niet zo aan dat hij eigelijk tig maten te groot is *grin*
    en hij blijft handig hangen op mn buik :)
     
  16. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ook hier overgewicht. Met 14 weken kon ik mijn gewone kleren echt niet meer dicht. Ook ik was vorig jaar 13 kilo afgevallen en dacht mijn grotere kleren nog wel aan te kunnen. Nee dus :) En met ca. 20 weken kon iedereen zien dat het buikje niet van teveel eten was maar van iets anders :D Nu ben ik 26 weken en kun je er niet meer omheen: mooi rond zwangerschapsbuikje. Even geduld.....
     
  17. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    iedereen wil toch zo snel mogelijk pronken met haar buikje?



    Meid, ik ben zelf ook te zwaar en heb een aardig zwembandje van mijzelf, maar toen ik een week of 14 was begon je het echt wel te zien hoor! nu met 18 weken ontgaat het de mensen helemaal niet!
    geniet lekker van je zwangerschap, en dat buikje komt er echt.
     
  18. Mahicary

    Mahicary Actief lid

    23 feb 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    ja en ik vind juist dat je bij mij goed ziet dat het een zwanger buikje is en dan hoor ik laatst dat mijn oom tegen mijn tante had gezegd da'k nogal serieus dik geworden was.. tot ze hem vertelde of hij er niet meer bij nagedacht had dat ik zwanger ben.
    nu ja ieders buikje is verschillend. dat van mij is momenteel zo schots en scheef als iets, men kleine meid zit met haar poep tegen mijn ribben en mijn buik is dus rechts boven mijn navel beduidend dikker.. & dan wil ik dit weekend in center parcs een bikini gaan dragen.. ben benieuwd hoe dat gaat zijn :D
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @mahicary: ahja zo ziet het er bij mij ook uit hoor

    rechts boven mn navel een dikke bult van de billetjes :)
    en links onder mn navel een wat kleinere bult... daar zit denk ik nog een armpje ofzo :)

    maarja.. je doet er niets aan
    en je ziet evengoed prima dat het een zwangerbuikje is

    gister wel gelachen
    zat op zuidplein even een frietje te eten want ik had echt onwijs honger (voor de zoveelste keer die dag.. en wilde toch wel iets warmers dan een broodje of een koek)
    komt er ineens een mede-dikbuikje op de bank naast me zitten.. met een superzak friet
    viel mijn kleine zakje toch wel weer mee :)

    wel met net zo'n buik... dat was wel grappig
    en gezellig ook :)
     
  20. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben ook stevig van mezelf en heb een buikje (vetribbel zeg maar). Met 11 weken had ik zwangerschapsbroeken aan omdat mijn eigen niet lekker meer zaten. Ik ben nu 14 weken zwanger maar bij mij kun je het al wel wat zien, natuurlijk worden de darmen nu wat omhoog gedrukt. Maar mijn buik is hard als je erop drukt en de vorm is ook anders geworden. Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen.
    Foto is geplaats in album.
     

Deel Deze Pagina