ik kan niet meer koken * zucht*

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sepherine, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hoi dames ,
    Ik kan niet meer koken , nou kan het wel maar het gaat niet .
    Ik ben dan zo misselijk en duizelig als wat .
    Zweet staat me op men voorhoofd ,
    Als het dan na veel kokhalzen , steunen , kreunen en zuchten is gelukt , kan ik niet eten , niets eerste hap en het komt eruitb, ik moet dan plat liggen of zou flauwvallen .....

Herkenbaar ?

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ja herkenbaar. Ik heb vier maand HG gehad dus overgeven overgeven en overgeven. Ik moest nog maar eten zien en moest overgeven. Koken heb ik toen ook niet meer gedaan of toch zo weinig mogelijk (eten stomen voor zoontje ging nog net :) )
    Nu weer beter maar moet dan ook bijna bevallen :)

3. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Haha zoooo herkenbaar!! Had ik ook! Gelukkig werd het vanaf week 13 beter!

4. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    oh dat heb ik idd ook gehad viel de ene dag zwaarder als de andere dag,
    kokhalzen niet maar wel duizelig zijn etc,
    heb dus in begin soms niet al te uitgebreid gekookt of echt wat makkelijke dingen. hielp ook als ik ff een dutje deed vlak voor het koken. succes

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, ik liet mijn vriend gewoon koken of inderdaad iets makkelijks..

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hey Sepherine, ik zou mijn vent lekker laten koken als ik jou was :)

Ik kan overigens ook niet meer koken. Maar dan omdat mijn multitask-talent (dat toch al niet zo sterk was) het totaaaaaal laat afweten. Broccoli, een slavinkie en aardappeltjes tegelijkertijd gaar krijgen is gewoon echt teveel gevraagd. Resultaat: doorgekookte broccoli, overgare aardappeltjes en een finaal doorgebakken slavinkje. En die arme MR. MamaJulia alles maar braaf opeten. *Zucht*

Waarbij ik even moet melden dat wij vroeger (Lees: voor ik zwanger werd) NOOIT aardappeltjes, broccoli en slavinkies aten, maar altijd happen alla Jamie Oliver. En dat ze dan lukten. Want LaJulia is een kookliefhebber. Broccoli, aardappeltjes en slavinkjes zijn prima hoor, begrijp me niet verkeerd, maar om nou te zeggen dat het culinair verantwoord is.. Mwoah :)

Krijg ik mijn kook-skills nog terug?

7. sepherine

Dank jullie voor de reacties .
    Men mannetje laten koken zit er helaas niet in , verder dan een pizza in de oven zetten komt ie niet haha

8. Emmaleigh

Emmaleigh Actief lid

20 dec 2012
    105
    0
    0
    Heel erg herkenbaar! Ik laat ook mijn man gewoon koken want het lukt me simpel weg niet meer, en wat ik dan ook maak smaakt ook nog eens niet.

Wij hebben vorigjaar het kookboek Kook Ook gekregen toen wij getrouwd zijn, een heel compleet kookboek met alles wat je moet weten als je niet kan koken. Echt van die basis dingen als, hoe kook je aardappelen en hoe bak je een stukje vlees. Mijn man heeft er zo veel uit geleerd, die kon eerst ook alleen maar pizza maken. Misschien wat voor jouw mannetje?

9. sepherine

Emmaleigh dat is geen slecht idee die kookboek

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kon wel koken, maar had daarna geen trek meer. Maar dat kwam omdat ik dan zo'n honger had, dat ik er beroerd van werd. Toen ik daar achter was, at ik van te voren even iets van een cracker ofzo, zodat ik niet met een hele leeg maag stond te kokkerellen.
    Ik moest op een gegeven moment wel hapje voor hapje eten en daarna snel op de bank gaan zitten, want ik werd dan echt beroerd. Toetje liet ik staan, echt geen trek meer in. Terwijl ik al een baby-portie at, hihi. Ik zag echt tegen het middageten op, had daarna echt zoiets van:"hehe, dat hebben we ook weer overleefd".

Omdat ik zo weinig weg kon krijgen smiddags, at ik later op de middag nog een appel, dat hielp ook tegen het misselijke gevoel. Ik heb me er op een gegeven moment maar aan over gegeven, met de gedachte dat het vast wel weer een keer goed zou komen. Ook verplichte ik mezelf niet om te eten, dat hielp ook.
    Mijn man zat me soms met grote ogen aan te kijken toen:$, want als ik niet (goed) eet, dán voel ik me echt beroerd! Gelukkig kan ik nu weer genieten van eten.

Het komt echt goed meid, al denk je nu van niet. Veel sterkte!

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb gelukkig geen HG gehad, ook nooit over gegeven, maar op een gegeven moment werd ik al misselijk bij de gedachte aan eten!:$ Terwijl ik van nature wel hou van eten:D

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh dus daar lag het aan? Zwanger zijn... Ik heb een tijdlang écht een hekel aan koken gehad, terwijl ik het toch echt graag deed. Ik dacht dat ik gewoon teveel aan mijn hoofd had. Nu is het alleen nog de kunst om daadwerkelijk mijn avondeten op te eten. Ik eet 's middags meer (en heb het voor mijn gevoel dan ook nodig) terwijl ik 's avonds aan de eettafel niks meer weg krijg...

Deel Deze Pagina