Binnen 1 jaar na 1e kindje weer zwanger, hoe bevalt dat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mili, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    * aan de mods, hopelijk staat ie goed, anders verplaats hem maar ;), hij kan ook bij zwanger maar heb hem hier maar neergezet*

Hoi allemaal,

We hebben net een dochtertje gekregen maar zijn er zeker van dat we nog een 2e kindje willen en het liefst zo snel mogelijk (voor zover je daar iets over te zeggen hebt natuurlijk ;) ).

Nu heb ik een aantal vraagjes voor dames met ervaring:

1. Hoe snel na de geboorte van de eerste zijn jullie weer bewust gaan vrijen om zwanger te worden?

2. Hoe snel was je zwanger na de geboorte van de eerste?

3. Hoe was de zwangerschap voor je lichaam, was het te doen of was het erg zwaar?

4. Hoe ging het, zwanger zijn en al een kleintje hebben waar je voor moet zorgen? Was dat te doen of was het heel erg zwaar?

5. Tegen welke problemen ben je aangelopen mbt van aanschaf van spullen zoals kinderwagen etc?

6. Hebben jullie verder nog tips of opmerkingen waar ik iets aan kan hebben?

2. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi
    wij zijn begonnen voor een 3de kindje toen onze zoon 7 maanden oud was helaas 3 mks gehad, en of het deze ronde raak is moeten we afwachten.
    dus tot nu toe nog geen 3de wonder helaas

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    1. Hoe snel na de geboorte van de eerste zijn jullie weer bewust gaan vrijen om zwanger te worden?
    wij hebben rond de 6 maanden de condooms weer aan de kant gegooid en toen gekeken wat er gebeurde. Mijn cyclus was nog niet op orde door BV.

Nick is van half december en ik was eind september/begin oktober weer zwanger, dus ca. 9 a 10 maanden.

3. Hoe was de zwangerschap voor je lichaam, was het te doen of was het erg zwaar?
    deze zwangerschap is wel zwaarder, maar gaat in principe net zo vlot als bij Nick. Weinig echte klachten. Wel meer last nu van schaambeen in verband met meer tillen van Nick.

4. Hoe ging het, zwanger zijn en al een kleintje hebben waar je voor moet zorgen? Was dat te doen of was het heel erg zwaar?
    Nick is een erg zelfstandig mannetje, wat al voor het jaar goed liep, dit helpt mij enorm in het zwangeren nu. Als hij dat nog niet zou doen, zou het echt heel veel zwaarder zijn in verband met het vele extra tillen. Nu stapt Nick zijn opstapjes al op bij commode en kinderstoel, waardoor de tilafstanden voor mij veel kleiner worden. Maar de klachten die ik heb, komen door het tillen van Nick.

5. Tegen welke problemen ben je aangelopen mbt van aanschaf van spullen zoals kinderwagen etc?
    geen, wij gaan een wagen voor twee lenen van vrienden. Verder is babykamer intact gebleven en ligt Nick inmiddels in een peuterbed. Ik vind een wagen voor twee wel erg fijn, maar dat is ook omdat ik graag wandel op mijn vrije dagen. als je dat neit zo veel doet is de vraag of je hem nodig hebt en of een meerijdplankje ook niet kan voldoen als je kind al loopt/staat.

gewoon doen waar je je goed bij voelt! Overigens vond ik het toch wel prettig om mijn lichaam even de tijd te geven om te bekomen van het zware werk....complete bevalling met persweeen en daarna spoedkeizersnede. Wij hadden dus ook dringend advies gekregen tot 6 maanden minstens te wachten en dat hebben we maar braaf opgevolgd...

4. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    Hoi!
    Mijn dochtertje is nu precies een jaar en zie mijn banner. . Wij hebben geen anticonceptie gebruikt en na de bv-periode was het supersnel raak, zoals we ook hoopten. Tja of het verstandig is :oops: lichamelijk gezien is het wel zwaar, maar dat is het een jaar later denk ik ook. Mijn dochtertje loopt niet, dus moet veel tillen maar heb als voordeel dat ik niet achter haar aan hoef te rennen. Mijn man doet veel in de verzorging/huishouden, dat scheelt natuurlijk ook heel veel. Alleen zou ik het niet kunnen.
    Wat betreft de baby-spullen is korte tijd ertussen juist erg handig, hebben alleen een duowagen aangeschaft.

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Eerlijk gezegd denk ik dat een jaar tussen geboorte en volgende zs-schap wat makkelijker is, maar dat hangt ook erg van het verloop van je zs-schap af. Bij mij verloopt deze nogal gecompliceerd en dan lijkt het soms wel even gekkenwerk ;)

5. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Hoi Mili,

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger van nr. 2, mijn dochter is nu 15 maanden en zal dus ongeveer 17/18 maanden zijn als de tweede er is.
    Toen mijn oudste ongeveer 7 maanden oud was hebben we de anticonceptie aan de kant gedaan, maar zijn er niet bewusts mee bezig geweest. Toen oudste dochter 9 maanden was was ik weer zwanger.
    Omdat mijn partner net zoveel zorgt als ik vind ik het best te doen, voor een kleintje zorgen en zwanger zijn, maar lichamelijk vind ik het zwaar. Mijn dochter loopt nog niet en doordat ik haar dus nog veel moet tillen kan ik al weken bijna geen stap meer verzetten van de pijn. Maar goed, je weet vantevoren nooit hoe dat loopt, voor hetzelfde geld had ze inmiddels wel los gelopen en was het allemaal een stukje makkelijker geweest.
    We hebben een nieuw ledikantje en commode erbij gekocht en een duobuggy.
    Voor de rest, tsja, ondanks dat ik het lichamelijk zwaar vind kijk ik er enorm naar uit, twee van die kleintjes in huis en zou ik het zo weer doen. Het lijkt me persoonlijk heerlijk, zo'n klein leeftijdsverschil.

6. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Hoi Hoi ik heb een topic hierover gemaakt net bevallen en alweer kriebels voor een baby kijk gerust mee we hebben al 20 pagina's vol gekletst

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    @ all:

Heel erg bedankt voor de eerlijke antwoorden tot nu toe!
    Helpt me wel, vooral omdat het toch neer komt op het gevoel volgen ;)

@ lammetje:

Klopt die had ik al gezien lees ook stiekem mee hahah, maar ehm wilde ook graag antwoorden op mn specifieke vragen dus vandaar dat ik dit topic nog ff opende ;)

8. 1. Hoe snel na de geboorte van de eerste zijn jullie weer bewust gaan vrijen om zwanger te worden?
    Esmée was net 6 maanden oud.

Het was in 1 keer raak :)

Omdat het nu een tweelingzwangerschap is is het wel iets zwaarder natuurlijk. Maar dat heeft bij mij niks te maken met het feit dat Esmée er ook is. Ik ben wat minder mobiel maar geniet enorm van onze kleine meid.

Soms is het best zwaar. Vooral nu het einde in zicht is. Je hebt het geluk dat de kleine nog slaapt tussen de middag en jij dan ook nog kunt gaan rusten.

In ons geval moesten we een tweelingwagen hebben. Als je zwanger bent van 1 kind dan kun je je oudste ook in die wagen zetten. Bij ons gaat dat dus niet. We hebben een wagen voor een tweeling waar Esmée niet bij past. Dus het zal straks nog maar moeten uitwijzen hoe ik in mijn eentje met 3 kids op stap ga.

Wees egoïstisch en denk aan jezelf! Het is een uitputtingsslag voor je lichaam maar zeker de moeite waard. Luister naar je lichaam en rust op tijd. En trek je niks aan van opmerkingen om je heen. Jij hebt dadelijk je gezinnetje compleet en ze gaan vrijwel tegelijkertijd naar school etc. Dat is ook een voordeel :)

9. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Gaaf veertje een tweeling veel plezier meid!

10. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    @ veertje:

Jij ook bedankt voor de antwoorden!

Heb alleen nog ff 1 vraagje: Hoe bedoel je je kan je oudste kindje ook in die wagen zetten? Bij een tweelingwagen bedoel je toch? Want ehm 2 in 1 wagen kan niet toch hahah maar dat bedoelde je vast ook niet ;)

Ben ook van plan mn gevoel te volgen hoor..maar ja wil ook graag tot 6 mnd borstvoeding geven en ze zeggen dat sommige kindjes de borst niet meer willen als je weer zwanger bent omdat de smaak van de melk dan anders zal worden..dus ehm haah we zijn nog druk aan t nadenken wat wel gaan doen.

Maar de kriebel is er al wel heel sterk :)

Heeel veel succes in ieder geval met de tweeling! :D

11. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Mmmm niet meer dames die ervaring hebben en antwoord kunnen en willen geven op mn specifieke vragen?
    K hoop van wel..kom op damesssss.... ;) :)

Share This Page