wanneer weer "klussen?"

Discussie in 'Miskraam' gestart door giens27, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giens27

giens27 Lid

3 nov 2008
    10
    0
    0
    hallo dames!

ik ben 16 februari een curettage gehad.
    ik wil heel graag snel weer zwanger worden. ik weet alleen niets wat ik moet
    doen, wachten op de eerste menstruatie, of gelijk beginnen?
    ik wil niet weer voor een teleurstelling komen te staan als het straks weer mis gaat (natuurlijk hou je dit nooit tegen)
    mijn gynaecoloog zei alleen dat ik kon beginnen wanneer ik er aan toe was.
    dus niet echt duidelijk.

wie heeft hier ervaring mee? hebben jullie eerst gewacht of gelijk begonnen?

groetjes Giens

ps: we zijn al wel begonnen ondertussen.. :oops:

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Wat ik hier het meeste lees is dat men na een curettage een menstruatie af moet wachten zodat de baarmoeder goed kan genezen... Ik heb zelf een miskraam gehad mbv Cryotec en mijn gyn zij dat we ook in principe meteen weer zwanger kunnen worden... 'vroeger' moest je drie maanden wachten maar tegenwoordig kunnen ze met de controle echo heel goed zien of je baarmoeder mooi schoon is geworden... Als jouw gyn heeft gezegd dat je meteen weer zwanger mag worden is je curettage waarschijnlijk heel netjes verlopen en zou ik niet weten waarom je nog zou wachten als je zo graag wilt.... Go for it!
    Het enige 'onhandige' is dat je nu niet precies je cyclus weet en doordat je geen eerste dag laatste menstruatie hebt weet je de duur ook minder zeker.... maar ja als dat het ergste is..... Ikzelf ben nu al 6e(?!) dag aan het menstrueren en ga er dan gewoon vanuit dat zaterdag mijn eerste dag laatste menstruatie was en ga ook gewoon maar uit van mijn normale cyclus van 28 dg...

succes!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hi,

Wat je gyn misschien bedoelt is dat je er pas weer aan moet beginnen als je je miskraam een plek hebt kunnen geven?

Mijn gyn was heel duidelijk: je mag gelijk weer zwanger worden, lichamelijk herstel je vaak vrij snel. Maar als je er emotioneel gezien nog niet aan toe bent zal je waarschijnlijk ook niet zwanger raken. Je onderbewuste zal het dan waarschijnlijk tegenhouden. Wat dat betreft zijn lichaam en geest heel sterk met elkaar verbonden.

Groetjes,
    Romy

4. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Ik ben het vruchtje 16 januari '09 verloren.
    Wij zijn er menteen weer voor gegaan.
    Nu ben ik op 15 feb ongesteld geworden, meer dan normaal. Had de vk ook gezegd, dat zijn de laatste restjes.

Door gelijk er weer voor te gaan wil niet zeggen dat ik alles zsm wil vergeten maar meer omdat we graag een kindje willen en het komt wanneer de tijd er voor is.
    Mijn cyclus was meteen weer op orde, dus lichamelijk gaat het echt super snel dat alles weer op orde is. Alleen zelf moet je het een plekje kunnen geven met de tijd.
    Ik heb nu weer gevoelige borsten en wat vage klachten die hopelijk op een zwangerschap duiden. Nog ruim een week wachten..

Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina