ik zit met een twijfel. wat kan ik het beste doen? 11 bv 12 boterham en fruit 15.30 bv? 17.30 groente en fruit of 11 bv 12 boterham 15 fruit 17.30 groente en fruit ik doe nu 11 bv en boterham 15 uur fruit 15.30 bv en deed 11 bv en boterham 13.30 fruit 15.30 bv maar ze slaapt nu als ik fruit geef. ik merk dus al dat de bv achteruit loopt met kolven. dat terwijl ze veel wegdrinkt op het kdv. ik zit nu op 4 voedingen. dan maar afbouwen? na t fruit van 15 uur heeft ze weinig behoefte aan bv en neemt ze amper. op bv na drinkt ze geen grote slokken verder. ook op het kdv hun schema omgooien? is t wel goed als ze na 12 uur tot t avond eten niet drinkt maar alleen fruit?
Poeh, lastig lijkt me! Als ze te weinig drinkt om je bv op peil te houden, lijkt afbouwen mss de enige optie. Kun je misschien 1 fles ergens erbij doen, zodat je 's ochtends en 's avonds blijft voeden? Of kunnen je borsten dat niet aan? Of misschien om 15 uur eerst bv en daarna nog een hapje fruit. Melk is nog wel het belangrijkste geloof ik het eerste jaar, dus dat moet ze zeker nog wel krijgen!
Inderdaaad lastig ik heb het zo opgelost: (Tijden even met een korrrel zout nemen maar dat is om het te verduidelijken kan op een dag namelijk wisselen) 7.00 bv 9.00 2 boterhamen + fruit 12.00 na het slapen bv of anders 150ml gekolft + boterham of fruit 15.00 2 Boterhammen + fruit 16.00 bv of ander 150 ml gekolft 17.00 warm eten 18.30 bv en naar bed Tussendoor krijgt ze tegenwoordig een rietjes beker (350ml) met thee. Hier doet ze de hele dag mee soms gaat ie op soms ook niet. Ik zou persoonlijk niet gaan afbouwen maar dan bv eerst bv en daarna fruit doen. Misschien zou je net als wat ik doe smorgens fruit of een boterham kunnen geven ipv smiddags?
He, het handige van borstvoeding is nou juist dat je helemaal geen schema's nodig hebt!!! Tot je kind een jaar is is het het beste om bij elke maaltijd of tussendoortje dat ze eten ook borst (of in elk geval moedermelk) te geven. Moedermelk bevat enzymen die helpen bij het verteren en verdragen van bijvoeding. En op deze manier loopt je productie ook niet terug. Maar 4 voedingen op een dag kan op deze leeftijd echt nog te weinig zijn om het op peil te houden, ik zou echt wat vaker aanleggen! Ik had geen vaste tijden voor de bijvoeding, ze kregen gewoon iets te eten als ik zat te eten (na een borst).
weetje wat lastig is dirks mama. Ze wil gewoon echt niet. Ze heeft altijd voeden op verzoek gehad en nu wil ze niets anders dan op tijd. (+/-) Ze wil graag vast voedsel blijkbaar. Ik begrijp t alleen niet meer. Pffff. Die boterham is bij ons glutenvrij nog. Dus aan 2 boterhamme kom ik niet vanwege de kosten. Ik denk dat ze zo eerst de borst krijgt en dan het fruit. Dat ga ik de komende tijd maar eens proberen. Dus dan is hij zo: 7 bv 11 bv 12 boterham en kleine slokjes water 15 bv en fruit 17.30 groente en fruit als toetje 19 bv Ze krijgt geen zuivel toetje ivm KMA. Denken jullie dat het zal gaan lukken op het kdv (1 dag andere dag is papa en oma maar die volgen mijn schema) Dat ze eerst daar fles en brood krijgt en dan om 15 uur fruit en fles? Wanneer wisselen ze eigenlijk op het kvd van tussendoor fruit naar mee gaan met de groep om 15 uur?
Het schema van mijn zoontje: - tussen 6-7 bv - tussen 9.30-10 fruithapje - tussen 10.30 en 11 bv - tussen 12.30 en 13 boterham met water of thee - tussen 17.30-18 warme maaltijd + yoghurt - tussen 19 en 19.30 bv Daarna naar bed. Op het kdv hebben ze ongeveer hetzelfde schema. Hij doet het hier heel goed op.
Ik ben er vanuit gegaan dat elk kindje anders is en de een heeft om 14 uur honger de ander om 15 uur. Dit heb ik ook op het kinderdagverblijf gezegt. Aangezien ik er van op de hoogte bent dat ze ze op den duur met zen alle aan tafel willen hebben. Geloof dat ze bij ons tot 1,5 half jaar een eigen schema volgen en daarna ze in een schema willen hebben. Maar als mijn dochter dat niet doet. Dat betekt pech voor hun en iets meer werk. Maar aangezien ze daar naar betaald worden lijkt het mij dat ze daar niet over mogen zeuren. Mijn dochter zit nu ook als enige smiddags een boterham te eten. Heb nog geen klachten gehad....
dirksmama> ik heb die eigenlijk net afgebouwd.....hmmm ik zal eens kijken hoe het nu gaat. Blijkt te weer terug te lopen gaat het toetje er weer bij. Thanx. Blijft lastig want ik wil niet te snel van alles af zijn. Is nu zooo fijn om het te doen. ikkin> thanx! Dat is geheel waar en zal ik zeker in mijn achterhoofd houden andere bedankt voor jullie schema's!