Dag dames, Normaal heb ik twee dagen gevoelige borsten voor mijn menstruatie. Nu al sinds 2dpo (ovulatie middels test en temperaturen). Wat kan dit zijn? Google leert me dat het door hormonen komt en dat het ook door de rol van oestrogenen kan zijn. Aangezien we nu al ronde 14 bezig zijn voor kindje twee, ben ik een beetje bang dat mijn hormoonhuishouding niet helemaal goed is. (als het deze maand niet gelukt is, dan gaan we naar ha) hopelijk kunnen jullie helpen!
Gevoelige borsten kunnen ook voortkomen uit het hormoon progesteron, dit hormoon word vanaf de eisprong aangemaakt en is nodig voor een geslaagde innesteling. ik heb helaas het vervelende genoegen om dit vanaf pilstop (dec 2015) elke maand te mogen ervaren vanaf een dag of 5 na eisprong Vaak wanneer er een zwangerschap ontstaat neemt HCG de taak van de progesteron over en zal je geen last van vervelende klachten hebben (veel vrouwen hebben juist nergens last van als ze zwanger blijken)
Hoe bedoel je die laatste zin? als ik zwanger ben, dat ik dan geen last van mijn borsten moet hebben?
Ik heb dit zelf ook variërend heel vaak in de loop van mijn cyclus en dan is het vals alarm.. inderdaad zoals mommysince13 zegt. Denk de progesteron. Hoop voor jou natuurlijk dat het anders is!
Ik had alleen bij mijn eerste zwangerschap heeeele zere borsten, bij de andere juist niet. Wat dat betreft verschilt het per zwangerschap volgens mij. Wanneer is je nod?
ben nu 10 dpo. Nog 4 dagen dus. Eerder testen doe ik niet, want bij eerste zwangerschap testte ik pas week later positief.
Ik duim met je mee. De mijne zijn momenteel niet pijnlijk gevoelig... ze jeuken alleen als een malle (wat gênant is, gezien het raar overkomt als ik op mijn werk uitgebreid ga zitten krabben). Voor mij nog 2 dagen.
Ik heb elke maand na meteen na mijn eisprong gevoelige borsten en dan 2 dagen voor mijn menstruatie verdwijnt de pijn en dan weet ik dat die maand weer is mislukt . Deze maand is het iets anders wat ik nooit heb gehad . Had na mijn eisprong weer meteen gevoelige borsten maar sinds vandaag heb ik geen pijn meer , maar mijn menstruatie moet pas over 12 komen . Hoop dat het deze maand anders is en dat ik over 12 dagen een positieve test krijgt . Wens je ook veel geluk
Ik had last van pijnlijke borsten in de maanden dat ik zwanger was, maar ze deden nog meer pijn in de maanden dat ik niet zwanger was! Persoonlijk vind ik het dus geen goede graadmeter. Dat ze ineens niet meer gevoelig waren, was beide keren voor mij wel een voorteken van de miskramen.
spannend allemaal, dat wordt nog even duimen!! ik denk ook dat het geen goede graadmeter is hoor, maar dit keer zo vroeg is wel anders dan normaal. (al kan mijn lichaam me goed voor de gek houden). duim nog even verder, al voel ik ook genoeg om aan naderende menstruatie te denken.
Ik hoop het niet voor je. Helaas zijn dit soort dingen alleen maar afwachten en dan is het goed om het even van je af te schrijven.