Gevoelige borsten

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem74, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    168
    29
    28
    Vrouw
    X
    X
    Hopelijk staat mijn vraag in het goede forum, wist even niet waar ik hem anders moest plaatsen

    Ik ben op 8 juni ongesteld geworden dit was veel korter en minder als normaal , ik denk 2 dagen. Echter de periode van mensrruatie tot nu 2,5 week erna blijf ik ontzettend pijnlijke borsten hebben. Vooral aan de bovenkant en zeikanten….
    Vooral als ik er op druk doet het zeer, ook met slapen voel ik het.

    normaal zijn m’n borsten wel wat gevoelig en groter rond mijn menstruatie, en zakt het daarna weer af, maar dit blijft aanhouden en is dus nieuw voor mij.
    Is dit herkenbaar? Andere die dit ook hebben gehad of hebben? Het maakt me een beetje onzeker merk ik. Omdat ik dit gewoon niet herken.
    Alvast bedankt voor het meedenken.
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik zou een zwangerschapstest doen!

    Indien negatief dan heb je wellicht een lange cyclus en was die 'menstruatie' tussentijds bloedverlies (heb ik wel eens gehad bij een functionele eierstok cyste, 'mislukte' eisprong zeg maar) en kan je elk moment echt ongesteld worden. Ik heb zo wel eens een cyclus van 44 dagen gehad, terwijl ik normaal 29-30 dagen heb.
     
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Eens

    Hier alleen gevoelige borsten bij de eerste paar zwangerschappen..
     
  4. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    168
    29
    28
    Vrouw
    X
    X

    Eerlijk gezegd geen ervaringen met tussen tijdse bloedingen, ook niet eerder gehad namelijk
    Wat ik vergeten ben te melden is dat mijn partner is geholpen dus een zwangerschap zou het al niet kunnen zijn.
    Maar een tussen tijdse bloeding staat dan toch niet zolang in verband met pijn aan je borsten? Ik heb het met lopen al dat ik het voel, dat is normaal niet eens tijdens mijn menstruatie zo erg…
     
  5. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Dit
     
  6. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Toch een test doen. In heel zeldzame gevallen groeit de boel weer aan elkaar.

    Maar ik denk dat je een mislukte eisprong en daardoor lange cyclus hebt.
     
  7. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Niks veranderd qua anticonceptie? Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil heel regelmatig zeer gevoelige borsten. Ik herken dit ook van vroeger, voordat ik de pil slikte. Ik lees dat je man geholpen is, dus wellicht jij gestopt met anticonceptie?

    Ik zou voor de zekerheid toch ook even een zwangerschapstest doen (you never know..) en anders even de huisarts bellen voor overleg als je je zorgen maakt. Misschien fijn om in je achterhoofd te houden: pijnlijke borsten, zeker als het beide zijn, lijken niet direct zorgwekkende symptomen. Ik weet niet hoe oud je bent? Zou het wellicht iets met (vervroegde) overgang kunnen zijn?
    Hopelijk kom je er snel achter, onzekerheid is nooit fijn!
     
  8. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    168
    29
    28
    Vrouw
    X
    X
    Dank jullie wel voor de antwoorden


    Ik zit niet aan de anticonceptie en ben eigenlijk elke maand wel rond de zelfde tijd ongesteld.

    Mijn man is na de geboorte van onze derde geholpen dat is in 2017 gebeurd

    Neem aan dat de kans nihil is in dit soort gevallen?
    Ik wil ergens ook wel graag testen maar ergens zit toch in je achterhoofd dat je weet dat het helemaal niet kan. Zwanger zijn.

    mocht het te maken hebben met een langere cyclus is die pijn in de borsten dan niet erg lang?(2,5) week
    Het maakt me erg onzeker. Ik ben trouwens 31
     
  9. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.514
    1.559
    113
    Zuid-Holland
    Nou, er zijn mannen bij wie er na verloop van tijd de zwemmers de eicel weten te bereiken hoor!

    In mijn directe omgeving waar no. 4 zich ruim na sterilisatie aandiende...
     
  10. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Na even googlen kom ik meerdere verhalen tegen. Gebeurd 1 a 2 x per 200 sterrilisaties. Ook na meerdere jaren. Dan is het wel snel terug gegroeid, maar door vernauwing komt er niet zoveel door. Daardoor kan het jaren duren.
    Zou toch testen om uit te sluiten.

    Overigens kan die pijn bij een lange cyclus inderdaad wekenlang aanhouden.
     
  11. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    168
    29
    28
    Vrouw
    X
    X
    Dank jullie wel meiden met de adviezen en ervaringen. Dit is voor mij fijn zodat ik me niet helemaal gek ga denken.

    een doorbraak bloeding is dat dan weinig?
    Ik had trouwens wel (stolsels) tijdens de menstruatie en het voelde ook als een normale zoals elke maand . Alleen dat wat korter.. zit hier dan verschil in? Misschien ben ik een beetje een leek geworden hier in, want normaal hou ik het ook niet bij, en word ik gewoon elke maand ongesteld
     
  12. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb het sinds kort ook..
    bepaalde periodes in mijn cyclus.
    Kan ook mastopathie zijn. Ik denk dat het met mijn hormonen te maken heeft, schommelingen hierin…
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier ook zo. Heb om die reden ook een keer een mammografie gehad, maar was niks te zien.
    Ene maand is het pijnlijker dan de andere of juist jeukend.
     
  14. Bloem74

    Bloem74 Actief lid

    15 nov 2016
    168
    29
    28
    Vrouw
    X
    X
    Ik heb er op gegoogeld en het komt redelijk overheen. Ik hou het in de gaten en anders maak ik voor de zekerheid een afspraak bij de HA, bedankt voor het mee denken
     

Deel Deze Pagina