Vandaag had ik mijn 20 weken echo. Alles zag er normaal uit. Maar ik heb wel een kleine cyste bij de aanhechting van de navelstreng aan de placenta. Volgens de echoscopiste betekende dat niets en zou die vanzelf weer kunnen verdwijnen. Het zou voorkomen bij 2-3% van de zwangere vrouwen. Het zou alleen iets betekenen als er verder bij de baby een afwijking geconstateerd zou worden. Klopt deze informatie? Is er verder nog iets over te zeggen?
Hoi Pisum, die info klopt helemaal en het is waar dat die cyste ook nog kan oplossen. Wil dus niet zeggen dat ie blijft of groter wordt. Hij zit niemand nu in de weg, maar wellicht hebben ze wel een vervolg echo afgesproken bv bij 32 weken puur ter controle? Groetjes Brigitte
Ja klopt, ik heb het advies gekregen bij 32 weken weer een echo te laten maken. Heel erg bedankt voor je antwoord Ze zei al dat ik er niet wakker van moest liggen, maar dit stelt me toch ook wat meer gerust.
Ik heb vandaag de afspraak gemaakt voor die 32 weken controle echo. Maar door vakantie van die gyn en mijn onregelmatige werkuren, lukt een afspraak alleen maar wanneer ik 30w1d ben. Is dat erg? Of kan ik beter een latere afspraak gaan maken bij een ander ziekenhuis?