Hallo, Met mijn zoontje ben ik7 weken te vroeg bevallen en daarom krijg ik nu Proluton gespoten om een tweede vroeggeboorte te voorkomen. Ik krijg het nu zo'n 8 weken en begin een beetje last te krijgen van bulten in mijn billen. Hebben jullie het ook? Ik moet nog 10 weken mee doorgaan en vraag me af of mijn billen het nog aankunnen... Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er echt geen meiden hier die ook Proluton (progesteron) gespoten krijgen? Ik wilde graag wat ervaringen uit wissellen...
Misschien kan je je vraag nog eens stellen bij het topic over premature kindjes? Ik weet van een aantal meiden dat ze dit (de injecties) ook hebben gehad, maar die spreek ik vooral op een (ander) prematurenforum. Succes in ieder geval nog even, ik hoop dat je dit keer een a-terme baby krijgt. Ik krijg de injecties (helaas?) niet.
Ik heb de proluton spuiten gehad van week 16 tot en met week 34 van de zwangerschap. Had geen bulten op mijn billen, wel vond ik de spuiten steeds pijnlijker worden naarmate de zwangerschap vorderde. Vandaar met 34 weken gestopt (in overleg met de gyn) in plaats van de voorgeschreven 36 weken. Begon echt enorm te branden, de gehele dag door en kon absoluut niet meer aan de plek komen. Bij mij hielp het wel om de plek af te wisselen. linkerbil, week erop de rechter bil. Onze eerste dochter is met 27 weken en 4 dagen geboren. Deze zit nog keurig.
Mijn docheter werd met 27 werken en 2 dagen geboren. Dus bij mijn zoom ook proluton. In het AMC geven ze dit tot en met 34 weken. Ik heb ook enorm last gehad van bulten en enorme jeuk. Ook gingen de prikken steeds meer pijn doen. Maar mijn billen hebben het ook doorstaan . Mijn zoon kwam met 38 weken! Groetjes
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik krijg ze ook om en om: een week linkerbil en andere week rechterbil, maar het is nog steeds heel vervelend. Het wordt wat ergen elke week. Eerst krijg ik een brandend gevoel, de volgende dag en dag daarna komt er een bult onder de huid en dan begint het te jeuken... Ik ben nu 25 weken en moet dus nog tot 34 weken, maar vind het steeds minder leuk Misschien weet iemand iets om de klachten te verzachten? Zalfjes ofzo?