Mijn zoontje is 11 weken te vroeg geboren en ik ben nu 16+6 zwanger van de tweede. ik Merk dat nu al zo nu en dan de angst voor nog een vroeggeboorte begint op te spelen. Ik heb een blaasontsteking gehad (waarschijnlijk oorzaak vroeggeboorte zoontje) en deze is behandeld. Ik heb zaterdagmorgen de laatste AB geslikt. Ik kweek blijkt dat dit de juiste AB voor de gevonden bacterien is. Nu heb ik echter sinds gisteren een vervelend, soms wat branderig/trekkend gevoel in de onderrug (bij de bevalling van mijn zoontje had ik rugweeën). Ook heb ik dit gevoel wel eens achter mijn schaambeen. Soms is mijn buik een stukje boven mijn schaambeen hard. Moet ik me nu zorgen maken? Ik word er n wel wat nerveus van. Het kan toch niet weer een blaasontsteking zijn? Ik wil ook niet voor elke dingetje het zh bellen, omdat ik me straks nog vaak genoeg zorgen zal maken.
je mag altijd het ziekenhuis bellen als je je druk maakt. druk maken is ook niet goed voor je kindje, dus ze zullen je echt wel serieus nemen en je proberen gerust te stellen. en moeder intuitie is ook wel heel belangrijk, dus als jij denkt dat er iets niet in orde is, dan kan dat ook best zo zijn. Gewoon bellen hoor!
Ik sluit me aan bij de vorige reactie. Ik herken het niet, maar ik zou zeker bellen als je 't niet vertrouwd. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig hoor! Daar zijn die mensen in 't ziekenhuis voor! Succes! Groetjes Masu
gewoon bellen hoor kan ook dat blaastonsteking niet geheel over was dus gewoon bellen. of eerst even langs ha, die kan meteen urine testen, kan je dat meteen uitsluiten.
Ik zou ook gewoon even bellen. Tegen mij zeiden ze altijd, we hebben liever dat je 100 keervoor 'niets' belt dan dat je een keer niet belt en het verkeerd gaat.
Gewoon bellen als je je zorgen maakt. Herken het heel goed, heb ook 2 vroeg geboortes gehad en die angst heb ik ook heel lang gehad en heb ik nu nog. Heb buiten de afspraken om tussendoor ook vaak in het zh gezeten, zelfs snachts. Als je het niet vertrouwd of je zorgen maakt gewoon bellen hoor, daar zijn ze tenslotte voor.
Bedankt voor de reacties! mijn klachten zijn verklaard: ik had maandag nog urine naar de HA gebracht om te kijken of de AB zijn werk heeft gedaan. Ze kweken het nu standaard. De HA belde net toevallig. Het blijkt dat de bacterie er nog steeds zit. De HA vond het erg vreemd omdat deze bacterie zou moeten reageren op de AB. Ze heeft nu een nwe kuur voorgeschreven en stuurt een fax naar de gyn. Ik moet vanmiddag een extra afspraak met de gyn maken om te kijken hoe we dit aanpakken. Volgens de HA behoort tot de mogelijkheden dat ik de rest van de zw schap aan de AB zit (een lagere dosis, maar wel elke dag)
Hallo, Mijn dochter was ruim 12 weken te vroeg. Ik had ook een blaasontsteking maar dit was niet de oorzaak. Als dit de oorzaak was geweest hadden ze dat in je placenta moeten zien. Je krijgt dan een soort infarcten en omdat de placenta is aangetast door die ontsteking beval je eerder. Dus als je placenta er mooi uitzag is er een andere oorzaak voor de vroeggeboorte. Helaas zal je nooit achter de oorzaak komen als dat het dus niet is geweest. Het is moeilijk maar probeer die vroeggeboorte los te laten. De stress van die angst is niet goed voor het kindje dat nu in je buik zit. Ook gewoon bellen wanneer je vragen heb of je druk maakt. Beter 100x om niks bellen dan 1 keer te laat. Dat snappen ze echt wel daar. En je gevoel had het juist de blaasontsteking is dus nog niet weg. Vaak heb je het wel bij het juiste eind met je intuitie. Ik ben zelf ook weer zwanger en ik heb de vroeggeboorte van mijn dochter helemaal uitgeschalkeld in mijn hoofd. Die stress is niet goed voor mijn kleintje dat nu aan het groeien is is mijn buik. Ik ben wel extra alert maar ga er vanuit dat dit kindje veel langer zal blijven zitten. Ben er zelf wel erg relaxt over nog. Hopelijk slaat deze kuur aan en hoef je niet de gehele zwangerschap aan de AB! Succes! Groejtes
Fleu de gyn heeft mij gezegd dat dit de mogelijke oorzaak is. Er is destijds bij opname urine gekweekt en hier kwam blaasontsteking uit. Tevens zat er een beginnende infectie in de placenta, maar de oorzaak hiervan kan ook zijn dat ik 5 dagen met een uitpuilende vruchtblaas heb gelegen. Het kan in mijn geval dus wel degelijk de oorzaak geweest zijn. Daarom moet ik ook elke 4 weken urine bij de gyn voor kweek inleveren!
als je iets niet vertrouwd altijd meteen bellen hoor! ik herken het wel, mijn eerste zwangerschap mondde uit in een complete ramp met 35 wkn....! ik voelde me al 1,5 niet goed en ben ook naar de dokter geweest en had ook een blaasontsteking... maar had ook steeds koorts en voelde me rillerig en had nergens trek in kwa eten..... met 35 wkn werd ik opgenomen in het ziekenhuis wegens een te snelle hartslag van mijn dochter... die zat contineu op de 200... een dag later braken mijn vliezen al, ik had een bacterie die ze nooit gevonden hebben wat het nou precies was en waar het zat... met als gevolg dat ik nog 72 uur heb moeten rekken, en daarna ben ik ingeleid, weeen kwamen maar niet en onze dochter begon zich steeds slechter te voelen waardoor er een keizersnede is uitgevoerd die avond... ik was toen precies 36 wkn zwanger.... ze werd dus gehaald en scoorde een 9 en een 10... maar daarna begon de ellende! ze werd ziek, net als mij en we lagen beiden met hoge koorts die de ene dag weg was en de dag daarna weer opzette, ze wilde niet eten en viel erg af... kreeg dus een sonde in haar maag zodat ze bleef eten... het was een complete ramp en een erg onzekere tijd... na 3 weken voelde ze zich weer goed en mocht ze mee naar huis, daarna werd ze toch weer ziek en lag nog eens 4 dagen in het ziekenhuis, niets kunnen vinden en zelfs gechecked op hersenvliesontsteking, overal lek geprikt en als overmaat van ramp moest het infuusje in haar hoofdje geprikt worden! gelukkig ging het daarna helemaal goed met haar en is ze opgeknapt en bijgekomen in gewicht.... nu is ze een vrolijke jongedame van bijna 3 jaar! ik was dan ook erg bang in mijn tweede zwangerschap maar deze ging heel goed , wel braken de vliezen weer iets te vroeg met 36 wk en 6 dagen.... ze is via de natuurlijke weg gekomen en ook dat ging prima.... maar meid als je iets niet vertrouwd, meteen bellen hoor! ik had ook wel een soort gevoel dat het gewoon niet goedzat, de huisarts wimpelde het een beetje af waardoor mijn man zei hup naar de vk... die luisterde het hartje en ik moest direct naar het ziekenhuis! als zij niet zo had gehandeld was het misschien heel fout afgelopen met mijn dochter....
Aan jou placenta was het dus wel te zien vertel je. (Dat zei ik ook in mijn vorige berichtje dat wanneer hij er wel goed uitzag het niet de oorzaak was. Bij jou zag je het wel in de placenta dus je heb een duidelijke oorzaak voor de vorige vroeggeboorte.) Het is wel goed dat ze je urine dat zo in de gaten houden en dat je dan misschien wel preventieve ab mag gaan gebruiken. Ik probeerde je alleen maar op te beuren en wat positieve energie mee te geven. Omdat stress en angst niet goed zijn voor je baby.( daar heb ik ruime ervaring is). En ik wilde je meegeven dat je gewoon moet blijven bellen wanneer er iets niet lekker zit voor je gevoel. Zoals ik al zei beter 100 x voor niks dan 1 keer te laat. Succes ermee verder & hoop dat je kindje lekker lang zal blijven zitten deze keer.
Fleur allereerst bedankt voor je reactie: maar aan de placenta was niet een duidelijke oorzaak te zien. De gyn zei in het nagesprek dat er een beginnende ontsteking te zien was die idd de vroeggeboorte veroorzaakt kan hebben, maar het kan ook zijn dat de weeën op gang zijn gekomen, ik ontsluiting kreeg, daar vijf dagen mee heb gelegen en dat dáárdoor de ontsteking in de placenta is gekomen. Zo zei ze het letterlijk. Maar goed ze hebben daar wel meer fouten gemaakt en het kan idd ook zo zijn zoals jij het zegt