Ik heb nu al last van harde buiken. s' Avonds heb ik voor een periode van 2 á 3 uur ongeveer 3 harde buiken per uur. Bij mijn dochter had ik dit rond dit termijn nog helemaal niet. Is dit voor anderen herkenbaar en kun je er bij een tweede sneller last van krijgen? Stiekem maak ik me soms toch wat zorgen
tsja tis per lichaam vrouw en zwangerschap verschillend denk ik... misschien ben jij te druk savonds misschien wel last va volle darmen ofzo dat kan ook leiden tot... je kunt altijd je verloskundige ff bellen, mijne heeft zo een telefonisch spreekuur voor al dat soort vraagies...
ook hier hoor!! bij de tweede had ik zo ook eerder en nu dus ook vind het vaak wel vervelend want ze doen soms even echt pijn de bm is dan ook niet in te drukken
Ja het is idd zo dat je bij een tweede sneller kans hebt op harde buiken. Het schijnt dat je lichaam nu dus "weet" wat het moet doen. Maar volgens mij is het pas zorgwekkend wanneer het er meer dan 10 per uur zijn. Ben je overdag te druk of heb je het overdag misschien minder in de gaten dat je ze hebt? Dus dat je je er savonds meer van bewust bent, bedoel ik.
Zolang het niet voortdurend aan houdt en het hierbij blijft, mag het gewoon Je kunt voor jezelf wel even kijken of het samenhangt met drukte, en zien dat je dat wat tot rust kunt brengen eventueel, maar kwaad kan het niet Je schiet al een aardig eind op trouwens! Wat goed zeg!
Ik heb een hoogdrempelige hork van een gynaecoloog en ik vind het zo vervelend om hem te bellen. Dat is weer een heel ander verhaal . Ik ben overdag vaak wel erg druk en bij de zwangerschap van mijn dochter werkte ik vanaf het begin al halve dagen. Ook een groot verschil met nu.
Ik voel me in ieder geval al wat gerustgesteld. 'Fijn' ook om te horen dat het bij een tweede eerder/ meer kan. @Rozemarijke, het gaat echt super hier. En jij? Wanneer mag je weer voor een echo? Sta je onder controle in Gent? Gebruik je extra medicijnen?
Morgen weer voor een echo, en de komende weken elke dinsdagochtend Hopelijk is dat nog weeeeeeeken nodig Heb van DS utrogestan gekregen en begin maart daar weer een afspraak, echo's ondertussen gewoon hier in het ziekenhuis. Had de eerste afspraak gemaakt bij een van de gyns die zeker weten empathisch begaafd is, (we hadden haar bij de slechte echo van de tweede miskraam), en zij heeft dus gewoon de komende weken wekelijks een echo ingepland. Erg fijn, hoef ik maar van week tot week te zenuwen en heb gemerkt dat iig de dag van de echo ik iig even niet meer zenuwachtig ben en gewoon even blij kon zijn. Scheelt dan toch weer
Spannend morgen! Ik zal aan je denken. Bij mijn dochter kreeg ik ook wekelijks echo's en dat was echt ontzettend fijn. Ik kon meestal een dag of 2/3 teren op een goede echo en het scheelde weer wat stress. Voorlopig lekker blijven bollen schieten
Trees, gossie wat gaat de tijd snel opeens, jij alweer 15 weken!! Ik had met 15 weken ook een paar keer een harde buik, althans dat denk ik. Een soort verkramping, maar die verdween wel weer heel snel. Snel de verloskundige gemaild, ze zei dat het vroeg was, maar dat het wel vaker voor komt. Dan had ik ws teveel gedaan die dag. Daarna niet meer gehad. Een kennisje van me, eerste zwangerschap, heeft vanaf week 13 harde buiken gehad. ZIj is nu 30 weken inmiddels. Zij had er best veel op een dag. Rozemarijke: ik had het net al in een ander subforum gezegd, maar ik duim voor weer zo n mooie echo als vorige week, gaan we voor!! Spannend!
Jij gaat anders net zo snel . Het is inderdaad een soort kramp en je baarmoeder wordt keihard. Alsof je alle buikspieren aanspant, maar dan een tikkeltje erger. Ik ben zo slecht in rustig aandoen. Ik ben van mezelf nogal hieperdepieper .
Toch gewoon rustig aan doen Trees! Je mag best bezig zijn, maar dan wel op een rustig tempo, (ik ben ook niet zo'n stilzitter ). @Ukoldaatje: thanks, dat hoop ik uiteraard ook! Morgen 9.50 ben ik aan de beurt, (nouja, sta ik ingepland). Daarna direct door werken, (tenzij het toch weer mis is), maar goed... ben nog steeds misselijk, m'n bekken speelt op, ik slaap megaslecht en droom heel onrustig.... had ik bij de tweede miskraam ook wel, maar goed, laten we maar hopen dat het deze keer wel een goed teken is.
Ik heb rond de 15 weken zwangerschap een vergelijkbaar topic geopend. Ik had ook veel harde buken per dag. Wel 12 op een dag rond die tijd. Gynaecoloog deed er heel gemakkelijk over en na even voelen was het onderwerp afgedaan maar ik voelde mij heel erg bezorgd er over. Ik heb op eigen initiatief urine laten controleren op blaasontsteking, daar kan het ook van komen! Vorige week, toen 21 weken waren het er inmiddels 30 op een dag geworden. Ik ben toen naar d spoed poli gegaan en daar werd ik onderzocht. Baarmoedermond (5cm) nog lang en pot dicht, dat was een geruststelling. Mocht jij je zorgen maken en er geen goed gevoel bij hebben zou ik ook voorstellen om de baarmoedermond te laten meten. Dan weet je in ieder geval zeker dat je lichaam niet het idee heeft om al naar de bevalling toe te werken! En laat je urine even controleren. Is dit alles goed? Zit er niets anders op om nog rustiger aan te doen! Dat helpt bij mij wel iets.