Hoi.. dit is mijn 2e zwangerschap. Nu heb ik de laatste weken echt enorme pijn aan mijn buik .. Vooral in de avond.. de pijn zit aan de bovenkant van mijn baarmoeder.. Dus de boven en zijkant van mijn buik..ik heb dan het gevoel dat mijn buik helemaal op Spanning staat..kan dan ook niet recht lopen want als ik aan rechtop ga staan doet het zeer en heb ik hey gevoel dat mijn buik uitscheurd...wie herkent dit?? Of wat kan dit zijn??
Kunnen harde buiken zijn en volgens mij past dat ook wel bij de termijn. Bij harde buiken spannen de spieren van je baarmoeder zich helemaal aan en laten weer los zodat je het gespannen gevoel krijgt wat je omschrijft. Harde buiken worden ook wel oefenweeën genoemd. In principe mogen harde buiken geen pijn doen, dus zou dit wel snel melden bij je verloskundige. In combinatie met andere klachten zoals o.a. hoge bloeddruk, eiwit in de urine, tintelende vingers en pijn rechts onder de ribben kan dit namelijk op zwangerschapsvergiftiging duiden. Zou er dus niet te lang mee rond blijven lopen, maar voor de zekerheid even laten nakijken. Succes!
Bij zulke heftige pijn zou ik altijd bellen, je mag best wel een keer een steek of een pijn voelen maar zo heftig; altijd laten controleren.
Bedankt voor jyllie reactie.. Harde buiken heb ik ook.. Maar dan onder in mijn buik...ik zal t eens aankaarten..
Zeker bellen! Ik had lichte steekjes onder in m'n buik, dacht aan bandenpijnen maar bleken valse weeën te zijn op 26w... 2 weken thuis geweest en 1 avond toen de pijn erg werd aan de monitor. Omdat de weeën geen ontsluiting gaven mocht ik naar huis. Baarmoederhals was qua lengte nog goed, maar mocht toen niets meer doen in huis, ook geen boodschappen meer... Mocht wel blijven werken omdat ik een bureaujob heb, maar ook hier niet meer veel rondlopen en zeker niets meer heffen... Uiteindelijk toch pas op 41w bevallen hoor