Advies gevraagd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ElleNY, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Beste verloskundige,

Ik vraag een aantal verschillende mensen om advies dus zo ook hier.
    Sinds een week of vier kan ik niet meer slapen door ernstige rugpijnklachten (gecombineerd met maagzuuraanvallen). De rugpijn zorgt ervoor dat ik overdag eigenlijk heel weinig kan omdat ik nauwelijks kan zitten en ook niet kan liggen. Uit eten gaan, tv kijken, een boek lezen etc zijn op dit moment geen zaken waar ik lol aan beleef. Ook rij ik geen auto meer omdat ik dan gegarandeerd snel veel pijn in mijn rug krijg. Het is geen lage rugpijn maar een aantal wervel rechts rond het schouderblad.

Inmiddels heb ik zo'n vier weken slaapgebrek opgedaan. Ik slaap circa één uur en daarna moet ik eruit ivm de rug. Helaas is zitten (zoals nu voor de computer) dus ook geen lol maar ik moet het dus afwisselen. De rest van de nacht slaap ik nog zo'n 2 - 4 uur in stukjes van ongeveer 40 minuten (in bed, uit bed). Inmiddels zit ik er volledig doorheen. In het bijzonder door het niet slapen maar ook omdat ik overdag ook maar weinig mogelijkheden heb. Ik ben erg verdrietig en ben zwanger zijn meer dan zat. Ik huil elke dag minstens een uur en weet soms van ellende niet meer wat ik nog kan doen (douchen, hitte bepakking, rekoefeningen, paracetamol, wandelen etc)

Vier jaar geleden ben ik behandeld voor depressie (praten en pillen). Nu ben ik ontzettend bang dat door het slaapgebrek en het ellendige gevoel een vorm van depressie voor of na de zwangerschap terug zal komen. Ik ben bang dat ik straks mijn kindje dit ga kwalijk nemen. Het is nu soms al moeilijk om niet ontzettend boos te zijn :oops:

Nu weet ik dat matig slapen een veelvoorkomend probleem is en dat vaak met overdag rusten de vrouwen het wel redden tot en met hun bevalling. Helaas zit rusten er voor mij overdag ook niet erg in. Ik doe niet veel maar ik kan dus ook overdag nauwelijks liggen.
    Mijn vraag aan jullie (en mijn huisarts en eigen verloskundige): wat kan ik nog doen? Wat is er medisch mogelijk en verantwoord?

Ik ben zo bang dat ik dit niet ga volhouden. Drie weken misschien wel maar acht? :cry: Graag ook jullie advies

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi ElleNY,

ga eens langs een osteopaat. Het klinkt ernaar dat er wat scheef zit in je lichaam waardoor je deze houdingsrugpijn hebt. Die kan vaak puinten aanwijzen in je lichaam waar de pijn vandaan lijkt te komen en die knelpunten behandelen. Wellicht helpt het! En zorg dat je nu met iemand praat, bv een maatschappelijk werkster of een psygoloog, wellicht heb je aan een paar gesprekken genoeg en kun je de hele wereld weer aan. Voel je niet schuldig dat je baalt van de zwangerschap op dit moment hoor, want er zijn echt meer vrouwen die echt niet op een roze wolk zitten. Het is hard werken en echt niet altijd makkelijk. Dus niet te streng zijn voor jezlef, laat je gerust helpen en goed erover praten hoor, je zult wrs nog wel verhalen gaan horen van vrouwen die net als jij veel ongemakken hadden tijdens de zwangerschap en ook echt boos konden worden op alles. Lucht je hart!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina