Ongerust, bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Misschien hoef ik me helemaal niet zorgen te maken maar dat doe ik toch.

Vanochtend werd ik wakker met een klein beetje buikpijn. Ik ben trouwens vandaag 6 weken zwanger. Nou heb ik al 1,5 week zo nu en dan wat krampjes, verder niets om me zorgen om te maken.

Ik dacht dat het mijn darmen waren, dus ben naar de wc gegaan en had vrij harde ontlasting die ook niet kwam (sorry voor de details ;)). Dus flink lopen persen, en toen ik het had opgegeven, merkte ik bij het afvegen dat ik een beetje bruin bloed/afscheiding had. Niet zo heel veel, 2 x afvegen en toen was het weg.

Maar toch maak ik me zorgen! Heb sindsdien geen buikpijn meer en geen verlies, maar toch..

Moet ik de verloskundige bellen?? Ik heb pas over 3 weken de intake en een echo pas bij 12 weken.. Dus dat duurt nog even..

Ze zeggen dat je je pas zorgen moet gaan maken bij hevige krampen en rood bloedverlies maar dit is mijn eerste zwangerschap dus maak ik me er toch wel zorgen om.

Zijn er mensen die het ook hebben gehad en waar het gewoon goed bij is gegaan?

Liefs, Maartje

2. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

10 nov 2010
    2.557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    heb ik regelmatig gehad tot de 10 de week
    nu gelukkig nergens last meer van en baby groeit goed en is erg druk!
    kan het schoonmaken van je baarmoeder zijn!
    zolang het niet rood bloed is hoef je je niet echt zorgen te maken.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Herkenbaar verhaal! Hier ook bloedverlies gehad, met name door verstopte darmen en dus persen op het toilet.
    Idd waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken...

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nog een ervaringsdeskundige hier; ook na harde ontlasting & een keer na sex wat bloedverlies gekregen. Ging vanzelf weer over. (Trouwens ook wat keren onverklaarbaar bloedverlies gehad..)

De krampjes die je ervaart kunnen van je darmen zijn (die overduidelijk aan het rommelen zijn door de zwangerschap, maar zeker ook van je baarmoeder. Ik had de eerste tijd continue het idee dat ik ongesteld ging worden...

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb ook een (lichte) bloeding gehad met 6 weken. In mijn geval was het de innesteling. Ik zou me er niet te veel druk om maken. Alleen als het helder rood is en je heel veel krampen hebt zou ik aan de bel trekken. Heel veel succes en geniet lekker van je zwangerschap!

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier een expert op het gebied van bloedingen. Heb 5 bloedingen gehad tussen de 7 en 22wkn, en baby zit nog lekker warm bij mij :).... De ene x was het meer bruin maar toch ook aantal x roodverlies gehad! Heb elke x om een extra echo gevraagd en dat deden ze gelukkig! Waar het vandaan kwam???.....

7. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ik heb ook bloedverlies gehad bij 6 weken, donker oud bloed. Ook inderdaad zonder buikkrampen. Ik heb wel gebeld en heb een echo gehad. Maar wel werd er duidelijk gezegd dat ook een echo op dit termijn geen enkele garantie was. Maar ik was wel rustiger omdat ik had gezien dat ik nog steeds zwanger was. Dus ik zeg bellen als je denkt dat dit de stress wegneemt. Dat deed het bij mij wel.

8. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kan me voorstellen dat de vk dat zegt inderdaad, dat het garantie is een echo met 6 weken..

Gelukkig was het bruin vanochtend alleen met afvegen, om 09:00. Tot nu toe niks meer gelukkig. T lijkt er steeds meer op dat het inderdaad gewoon een vaatje of zo is geweest.. Ik hoop het.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

ik ben ook 6 weken zwanger en verlies ook al een paar dagen erg oud bruin bloed.Ik heb absoluut geen krampen,maar wel een druk onder in mijn buik.Als ik moet plassen komt het soms ook mee en als ik idd ontlasting krijg dan durf ik amper naar de wc!

Het is me niet onbekend,ik heb dit ook in mijn vorige zwangerschappen gehad en mijn kids zijn inmiddels al behoorlijk groot!
    Toch had ik liever geen oud bloed verlies,dan voel je je toch wat rustiger bij.:)

Deel Deze Pagina