Heb al een hele tijd last van (onder) rug klachten.. Nu begin ik zelfs last te krijgen van mn stuitje Heeft iemand goede tips om rug klachten te verminderen of te verhelpen?
Beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik loop bij een fysio die me bepaalde oefeningen geeft. Ik heb dus ook erge lage rugklachten en ook uitstraling naar mijn benen en steken in mijn bil. Ik sliep heel slecht door de rugpijn en dat is nu een heel stuk minder erg geworden door die oefeningen. Een oefening is niet zo moeilijk uit te leggen en dat is dat je gaat zitten, liefst op een wat hardere ondergrond (bv een eettafelstoel) en dan trek je gewoon je onderrug hol, dat houd je even vast en dan laat je het weer los. Die oefening kan je zo vaak doen als je kan. Dan hou je de boel wat losser. Normaal kraakt hij mij, maar dat mag nu niet, dus vandaar de oefeningen. Hij heeft me ook geadviseerd om op een hometrainer te fietsen, nu heb ik zo'n ding niet thuis dus ik ga gewoon naar de sportschool. Maar daarnaast zou ik toch aanraden om naar een fysio te gaan hoor. Nu kan je er nog wat aan doen...en als je er niks mee doet, wordt het sowieso erger.
ik heb fysio gehad , 8weken lang... ging beter maar het komt nu weer terug. kijk het nog even aan, anders moet ik me maar weer aanmelden
Hometrainer zei je Marilyn, is het dan automatisch ook goed om gewoon een stuk te fietsen? Of is dat weer anders? Is zwemmen nou ook goed voor je rug tijdens zwangerschap?