Hoi Meiden, even een off-forum vraag... vorige week heb ik bij de tandarts een gaatje laten vullen in mijn kies. Nu merk ik dat mijn kies en kaak wat gevoeliger zijn. Een beetje zeurderige pijn, niet heel pijnlijk hoor maar gewoon gevoelig. Niet speciaal bij eten maar ook gewoon tussendoor. Is dat normaal/herkenbaar? Heb namelijk nog maar 1 keer eerder gaatje gehad in gebit en kan t me niet meer herinneren... Groetjes, Sas
heb ik één keer gehad en toen bleek dat de vulling niet goed zat.. Ik zou voor de zekerheid morgen je tandarts even bellen en het hem voorleggen.. Als de verdoving is uitgewerkt kan je er de dag erna nog wel wat last van hebben, maar dat had nu volgens mij over moeten zijn.. dat is wat mijn tandarts vertelde..
Het kan ook zijn omdat ze tegenwoordig van die witte vullingen gebruiken. Die moeten gaan zetten en dat kan een tijdje gevoelig blijven. Het heeft bij mij echt weken geduurd voor het weg was.
mijn tandarts vertelde mij dat de "pijn" 6 weken mag aanhouden. als t dan nog pijn doet of gevoelig is moet je ff bellen voor een nieuwe controle
Ja bij mij duurde het ook even voordat de pijn een beetje weg was.. Denk idd doordat het witte vullingen is
Ik heb gisteren ook een gaatje laten vullen, en bij mij doet het ook nog steeds pijn. Ik heb het hele weekend gelopen met ernstige kiespijn, en hoopte dat het gelijk over zou zijn na het vullen, maar helaas. Goed dat ik lees dat het eventjes mag aanhouden, was al bang voor een wortelkanaal behandeling e.d.
Als het te erg wordt wel even terug gaan naar de tandarts. M'n man had het nl. ook en bij hem moest de zenuw verwijderd worden.
O dank jullie wel voor de reacties. Het vullen is vorige week doonderdag gebeurd, dus nu prec. een week geleden. Ik kijk het nog even an dan, t is neit dat het mega pijn doet....maar als het blijft ga ik terug. groetjes en bedankt! Sas
Ik zou er toch niet te lang mee doorlopen. Ik heb het ook een keer gehad met een vulling, en daarvan bleek dat hij niet goed zat, waardoor de zenuw ontzettend geirriteerd is geraakt. Uiteindelijk was hiervoor een wortelkanaalbehandelig nodig... Liever een keer te veel gebeld, dan dat je daaraan moet!
Ja, hier ook een klein gaatje in mijn hoektand. Die is een paar maanden nog gevoelig geweest. Echt heel irritant, maar kwam volgens de tandarts ook door de witte vulling.
hallo ! Dat je een week na een gezette vulling nog gevoeligheid hebt in die kies is heel normaal hoor. Kan zelfs met warm/ koud eten of drinken gevoelig zijn, maar dat kan een paar weken duren voordat de gevoeligheid weg is. De een heeft er helemaal geen last van en de ander heeft gewoon gevoelige tanden en dan kan het dus een paar weken duren
Ik ben expert in gevulde tanden (dankzij een tandarts die niet naar mij wilde luisteren). Als een witte vulling echt pijn doet na het tandarts bezoek, gelijk bellen! Ik heb vorig jaar een tand laten vullen met een witte vulling, omdat het maar een klein gaatje was. Kon geen koud of warm meer verdragen, moest aan de andere kant mijn eten kauwen omdat het zo zenuwpijn gaf,... Terug naar de tandarts. Resultaat: allergisch aan de witte vulling. De pijn na het verwijderen van de witte vulling heeft wel nog even geduurd. Maar het kan ook zijn dat je vulling niet goed zit of er zit nog een gaatje net naast je vulling. Je tandarts kan voor de zekerheid even een foto maken om het te controleren.
Hoi, nou t is niet dat ik verga van de pijn hoor! Het is gewoon nog gevoelig. Ik kijk het even aan,anders ga ik bellen.