Nu is m'n zoontje in zeer korte tijd zindelijk geworden (ook snachts) maar poepen vind ie kennelijk nog heel eng want heeft sinds de luier uit is nog maar twee x op t potje gepoept en gister en vandaag dus niet meer Uitgelegd dat t alleen maar meer zeer gaat doen als ie er zo lang tussen laat (want dat is de reden dat ie t ophoudt denkt ik omdat t ophouden dus er toe leidde dat t poepen moeizaam ging) Nu heb ik van alles geprobeerd in de hoop dat ie zou poepen vandaag ook laxerende etenswaren maar niks helpt hij vertikt t echt Dus toen maar de tip van m'n vriendin opgevolgd en een pamper aan gedaan n gezegd dat ie t daar in mag doen als ie t eng vind maar tevergeefs Nu dacht ik zal ik dan vanacht de pamper maar aanlaten? Zodat ie t dan hopelijk laat gaan of "verziekt" dat alles weer? Weet f nie waar ik goed aan doe.. Ook doet ie vandaag steeds heel kleine plasjes ipv meerdere grote.. Op de psz wilde hij niet echt graag naar de wc dus heeft ie op de terugwe naar huis in z'n broek geplast terwijl ik zelf vanaf zaterdag met hem geen een ongeluk meer heb gehad.. What to do.. Om terug val te verkomen en te zorgen dat ie gewoon lekker kan poepen In luier of wc..
Hier was ze op 1 dag plas zindelijk en heeft de rest ook wel een dag of drie geduurd. Ik zou er net niet te veel over spreken. 's nachts had ze overigens nog steeds een pamper aan, maar daar gebeurde ook niets in.
Oke dankjewel miss leg ik er nu idd veel druk op al had ik t idee dat k t positief bracht Maar goed hopelijk doet ie t morgen vanzelf Anders miss handje helpen met n zetpil of stukje Zeep of iets Want t is ntl nu zo hard en groot.. Of miss iets nog laxerends kwa eten / drinken extra geven?
Ik doe nu snachts geen pamper meer aan omdat mij werd verteld van als ze snachts droog blijven ze zonder pamper kunnen.. En hij blijft idd droog en als ie wakker wordt plast ie op t potje
Hier vroeg dochter in het bdgin nog om een luier als ze moest poepen. Toen was de regel dat ze bij de wc in haar luier mocht poepen. Op een dag kreeg papa haar overtuigd om gewoon eens echt te proberen op de wc, als het niet lukte was dat niet erg, maar gewoon even proberen. Na een flinke coach-sessie lukte het! En dat vond ze zo stoer, dat ze vanaf toen netjes op de wc ging poepen. Op de psz ging ik altijd even met haar naar de wc om te proberen, ook zodat ze de wc's daar niet eng zou vinden.
Wat je ook nog even kan proberen, is hem wat langer op het potje te houden door een boekje te lezen, tv te kijken, rozijntjes te geven... Misschien komt het dan wel vanzelf. Maar dan wel zonder te zeggen waarom je hem daar langer wilt houden, want dan wordt het weer een issue.
2 dagen niet poepen is toch niet erg? Het komt vanzelf. Mijn dochter is sinds september plaszindelijk. Alleen het poepen wil ook niet lukken. soms houdt ze het 3/4 dagen op en soms poept ze elke dag. Dit gebeurt dan 's nachts in haar luier of ze poept in haar broek. heb alles al geprobeerd om haar te stimuleren om op potje of wc te poepen. stickersysteem, gezegd dat ze (overdag) in een luier mag poepen, dan moet ze erom vragen. Doet ze niet. Jammer dan. Zal ooit wel een keer goed komen.
Ze gaan er niet dood van nee, maar het is wel ongemakkelijk. Dl gaat dan ook steeds minder eten. Als ze continu poep-aandrang heeft dan kan ze ook niet goed (uit)plassen.
Herken ik! Hij doet daarom denk ik dus steeds korte plasjes! Fijn dat iemand t herkent maar fijn dat t vanzelf wel goed komt Krijg vanmiddag vd huisarts iig zakjes om z'n ontlasting wat zachter te maken want t was al heel hard de laatste x dat ie poepte en dat deed enorm veel zeer dus zal nu helemaal pijnlijk worden
Het viel mij eigenlijk ook pas recent op, omdat ik zelf buikgriep had en toen had ik daar dus zelf ook last van