Onze dochter is sinds een aantal weken heel erg vervelend, ze luistert slecht, wil niets, verveeld zich, kan zich geen seconde alleen vermaken, is snel boos, hangerig en jankt overal om. Kortom: het zonnetje in huis dus Momenteel ligt ze op te grond te dweilen en te schreeuwen dat ze ze niet alleen kan spelen. Tsja, ik kan haar toch moeilijk de gehele dag entertainen.... Zoontje krijgt kiezen, is dus ook niet helemaal happy en zit het liefst de hele dag op schoot, dus ik kan mijn lol op Denken dat dochter aan school toe is (ze vraagt er nog net niet dagelijks om) en dat ze vooral vervelend is omdat er te weinig uitdaging is. Op het kdv gaven hetzelfde aan. Ze heeft een aantal "leer" boekjes (cijfers herkennen, hand/oog coordinatie, stippellijntjes overtrekken, etc) die ze helemaal geweldig vindt, maar daar is ze 1 uur mee bezig (moet ik er wel naast zitten) en dan zijn ze bijna uit. Fase ik-ben-aan-school-toe-maar-nog-wat-te-klein herkenbaar? Tips hoe ik haar wat meer uitdaging kan bieden? Ze gaat pas in augustus naar school, dus ik ben bang dat het heeeeele lang weken gaan worden....
Het zou de omschrijving van mijn dochter kunnen zijn. Hier dus dezelfde situatie met ook nog eens een wijzing in onze gezinssituatie die ook meespeelt Ik probeer haar consequent te benaderen, ik vind het vooral moeilijk als ze zo brutaal is. Bij jou ook? Ik denk maar, alles komt goed............... Dus geen tips maar wel zeer zeker herkenning!
Dit is heel gewoon op deze leeftijd. Met 3,5 jaar zijn veel kinderen gewoon klaar voor school. De combinatie met een klein peutertje is dan best pittig. Maar... het mooie weer komt er weer aan dus hup naar buiten! Lekker buiten spelen. Biedt veel knutsel speelgoed aan en puzzels. Hou veel ritme aan en besteed specifiek aandacht aan haar (op een vaste tijd). Laat haar heel veel helpen (ze willen graag groot zijn) met de was, schoonmaken, de vaatwasser, schoonmaken etc etc. En nodig eens vriendinnetjes uit van het kdv! (en dan mogen ze vast ook een keer DAAR spelen!)
Hier ook een dame van bijna 4 die al maanden zich aan het vervelen is en zichtzelf niet kan vermaken(ze zit overigens wel op de psz). Nu is ze al 2 weken aan het inlopen op de basisschool en haar gedrag is echt 180 gedraaid. Of het toeval is weet ik niet, maar ze lijkt ineens een stuk beter in haar velletje te zitten, dus het kan goed dat ze er al aan toe is.
Herkenbaar dus Ritme: check Apart aandacht: check Als haar broetje op bed ligt (slaapt meestal 2 uurtjes) zijn we met haar bezig en ze mag ook 30 min langer opblijven om nog een spelletje "voor grote meiden" te doen (memory, kwartet, wiebelboom, etc). Misschien idd toch eens bij de peuterspeelzaal langs gaan. Ze wil idd graag groot zijn, helpen met koken, etc. (broertje wil alles wat grote zus ook doet dus de was ophangen zijn we ongeveer 1 uur mee bezig ), misschien dat ik het toch meer in die richting moet zoeken.
Met het brutale heb ik op zich niet zoveel moeite, vooral de constante vraag om aandacht, ze zuigt me echt helemaal leeg op het moment. Ik kan haar bijv. niet 10 min aan de tafel zetten met een tekening.... dan moet ik mee doen
zet mijn naam ff boven aan erbij had zelf dit topic kunnen schrijven. hier precies t zelfde. meneer is mega irritant, verveelt zich, zit zn zusje te irriteren omdat ie gewoonweg niet weet wat ie anders zou moeten doen. probeer hem zo veel mogelijk dingen te laten doen, mee helpen in de winkel, zelf winkeltje spelen, lekkere dingen maken en natuurlijk eten, gister nog eieren geverft, net worstenbroodjes gemaakt. maar alles is maar 10min leuk en dan wilt hij 'meer' Hij vraagt 24/7 om dingen met mij te doen, maar hij is nou eenmaal niet t enigst kind in dit gezin dus soms moet hij zichzelf ff bezighouden. ik weet hier zeker dat hij echt toe is aan school. hij vraagt er hier élke dag om, meerdere keren. mama ben ik al groot? als ik groot ben mag ik naar school. en dat krijg ik serieus elke dag te horen, om gek van te worden. hij gaat maar 3dagdelen naar psz en wilt t liefst elke dag de hele dag door