Speelgoed kopen voor als je kindje ouder is

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rijo, Jan 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die dit doen! En zo ja, wat koop je dan zoal? Ik word wel eens wat raar aangekeken haha :D Wij tanken altijd bij de Shell, daar hadden ze een actie dat je een zakje Lego kon kopen voor 2,50 euro bij een tankbeurt van min. 25 euro. Hebben we gekocht voor ons zoontje. Bij de Action lagen zakjes Clicks, heb ik ook alle zes gekocht. Een grote zak vol met constructiemateriaal voor 2 euro bij de kringloopwinkel... We kopen geen dure dingen (want je weet nooit wat je kindje later leuk vindt qua speelgoed), maar als er een dergelijke serie als bij de Shell oid te koop is dan neem ik het vanaf nu wel mee. Ook de boerderijdingetjes van de AH heb ik bewaard, heb nu een mooie stapel voor 'later'. Opslagruimte genoeg :p Bovendien krijgen we best veel kinderen over de vloer, dus mocht mijn zoontje er later niet mee spelen dan zijn er wel andere kinderen die het leuk vinden en wordt het alsnog wel gebruikt.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee, nooit gedaan eigenlijk. Ben sowieso niet zo van het verzamelen en opslaan.

3. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    1,613
    0
    36
    Nee hier ook niet.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zou ik persoonlijk ook niet doen want ben niet zo van het hamsteren :D

Ik ben meer van het speelgoed wat gebruikt wordt en als hij daar te oud voor wordt vervangen voor speelgoed wat hij dan weer kan gebruiken en het 'jongere' speelgoed opbergen voor eventueel een volgend kindje of anders verkopen en van dat geld weer speelgoed kopen waar hij op dat moment iets aan heeft.

5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    #5 rijo, Jan 17, 2015
    Last edited: Jan 17, 2015
    Hahaha oh gut... :p Ben ik echt zo'n vreemde eend in de bijt? :D

Dat is het gekke, ik ook niet! Wat niet meer wordt gebruikt gaat vrijwel direct weg, ik zet het te koop op mp of ik breng het naar de kringloopwinkel. Maar nu we een kindje hebben word ik hebberig ;)

Dat doen wij ook hoor. Er komt geen tweede kindje, dus we bewaren het een poosje voor als er iemand in onze directe omgeving zwanger wordt en er belang bij heeft, en zo niet dan verkopen we het.

6. Doorenroosje

Doorenroosje Actief lid

Jul 13, 2013
    113
    7
    18
    Nee ik doe dat niet ik koop het als ze de leeftijd ervoor hebben want wat moet ik halen als ze bv vier zijn en de leeftijd ervoor hebben?

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ja wel een klein beetje, maar niet zover vooruit.
    Haal nu bijv wel dingen in de uitverkoop voor volgend jaar ofzo, maar niet voor over 10 jaar.
    Ik heb afgelopen zomer het verjaardagskado van mijn oudste alvast gekocht voor zijn verjaardag einde van de maand, was een goede aanbieding.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Heb ik echt de ruimte niet voor. Jaloers:D
    Al blijft er weleens wat over van Sinterklaas, dat bewaar ik dan wel tot een verjaardag oid.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nee, want daar hebben we de ruimte niet voor. We kopen maximaal een half jaar vooruit. Dat gaat dan in onze 'secret stash'. En als er een gelegenheid is (verjaardag, sint, kerst, etc), dan ligt daar meestal wel iets in. :)

10. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Haha, daar ga je spijt van krijgen! Rond die leeftijd nam ik nog wel eens speelgoed van mensen aan 'voor als hij wat ouder is'. Dan had ik het maar vast, dacht ik. Even geen erg dat er ook nog verjaardagen, Sinterklaas, kerst en talloze zomaar cadeautjes van bijvoorbeeld de opa's en oma's aan zaten te komen. Nu is hij bijna 3,5, en ik weet echt niet meer waar ik het allemaal moet laten. :D

11. Wij krijgen regelmatig speelgoed van buren. Dat bewaar ik en pak ik gewoon in voor sinterklaas hoor :D

12. Blink

Blink Actief lid

Jan 14, 2007
    259
    16
    18
    Ik koop soms wel al vooruit voor Sinterklaas of verjaardagen. Als er een mooie lego of playmobil aanbieding is bijvoorbeeld dan koop ik het alvast. Zo ook stukken goedkoper uit. Daar hou ik van. :)

13. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het enige wat me zo snel te binnenschiet dat ik heb liggen voor als hij iets ouder is, is een paar dozen Duplo. Gekocht toen er een aanbieding was. Hij zou er eventueel al wat eerder mee kunnen spelen (hij is nu 1, leeftijdsaanduiding op de meeste dozen 2-5 en sommige 3-6). Oja en gewoon wat kleine "prullaria" bedenk ik me net, maar dat stelt niet veel voor. Heb absoluut geen ruimte genoeg om ook nog eens bergen op te gaan slaan, helaas?! :D

14. Manoya

Manoya Niet meer actief

Nee, zonde, wie weet vind je kind lego helemaal niet boeiend.

15. @LA85: ons zoontje heeft voor zijn eerste verjaardag ook Duplo gekregen. Hij speelt er al wel mee, al lukt het nog niet echt om er iets mee te bouwen ;)

16. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Geen plek haha. Hier alles zo laat mogelijk in huis, koop voor max. een half jaar 'vooruit', dus nu wel speelgoed tm 2jr. En als ze er niet meer mee spelen, zo snel mogelijk weer op mp :D

17. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Nee ik kies zorgvuldig speelgoed juist omdat ik hier bewust meebezig ben wil niet veel en alleen het goede. Dus ik kijk eerst wat ik wil/dochter leuk vind en koop online of hier in duurzame kinderwinkel om de hoek.
    Ik vind dat kleine goedkope speelgoed nergens voor nodig. Zoiezo speelgoed zelf. Ik koop bijv veel schleich dieren, puzzels djeco, spelen haba etc daar geef ik graag meer uit is duurzaam en degelijk.
    Lego hier hebben we ook waar dat vandaan komt is niet belangrijk lego blijft lego.
    Boeken koop ik ook alleen naar grote selectie omdat we veelal hebben. En dat goedkopere van action etc is echt lelijk. Er zijn veel betere keuzes wat kost indd meer maar is voor ruime tijd en betere koop dan boek heb ik niet ook vraag ik dat altijd als cadeau

En nee dat boerderij dieren heb ik weggegooid is echt 5 min kijken en weg wat een pruts spul. Was vorige keer Ah winkeltje dat is dan beter.
    Maar nog steeds mijn mening dat duurzaam, goed kwaliteit en mooi kost meer dan goedkope prul. Ik heb hier ook wat gehad als cadeau of gekocht maar gewoon weggegeven. Ook plastic is niet mijn smaak.
    Maar dat is dus hoe jij zelf erin staat ik kleed mijzelf niet in zemaan dus dochter ook niet zeg maar.

18. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Wij hebben ook geen plek hiervoor haha.

We hebben wel van een collega van mijn man een hele mooi baby born kinderwagen met maxicosi gekregen, hun dochter speelde er niet mee (hij ziet er echt uit als nieuw!!) maar daar kunnen ze pas mee spelen als ze 3/4 jaar zijn gok ik..
    Hij is heel mooi, dus die hebben we wel bewaard maar ik zal nooit zoiets nu al kopen. De mega vele cadeau's van hun verjaardag splits ik op, de helft beneden en de rest boven, en dat wissel ik dan over een tijdje om.

19. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    [hey piccolina, ff off topic, bent net zwanger zie ik! gefeliciteerd!]

20. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Nee hier ook niks in de opslag. AH boerderijdieren waren een groot succes hoor (mama in elkaar zetten, dl uit elkaar slopen).

Share This Page