Hoi hoi, Ik heb een vraagje over zwanger zijn en een eventuele operatie. Ik ben nog niet zwanger maar we zijn al wel een tijd serieus bezig om een kindje te krijgen. Ik moet binnekort ook geopereerd worden. Kun je geopereed worden als je in verwachting bent ?Ik zal een volledige narcose krijgen. Mijn operatie is niet van levensbelang maar wel zeer gewenst. Je zal natuurlijk altijd zien dat het nu deze ronde wel raak is, niet dat dat erg is hoor maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat dan eventueel zou gaan. En heeft volledige narcose ook nog invloed op het zwanger worden de eerste maanden na de operatie ? Bedankt alvast voor de reactie, groetjes Bibu.
Hoi Bibu, wanneer je weet dat je zwanger bent, moet je dit altijd melden aan de behandelend arts. Een volledie narcose is in de zwangerschap niet echt gewenst, tenzij het een spoedoperatie is. Vooral in de eerste 3 maanden is alles zo vatbaar voor onevenwichtigheden, dat eigenlijk alle risico het liefst wordt vermeden. Het ligt dus een beetje aan de noodzaak en de grootte van de operatie. Soms kunnen hele korte operaties wel, maar dat moet je dan echt even met je arts bespreken. Die kent de precieze mogelijke gevolgen van een narcose tijdens een zwangerschap. En verder nog even afwachten tot je NOD zie ik, spannend Succes. Groetjes Brigitte